Miután a Formula-1 újabb és újabb veszteségeket kénytelen elkönyvelni mind a helyszínre látogató nézők, mind a televíziós nézettség tekintetében, a csapatvezetők és Bernie Ecclestone szombat délelőtt Magyarországon megvitatták, mit lehetne tenni ennek megváltoztatása érdekében. Az egyik legfontosabb cél a Formula-1 izgalmasabbá tétele lehet, persze az korántsem lényegtelen, hogy milyen eszközökkel teszik ezt.
Sajtóhírek szerint felmerült, s komoly támogatást kapott a súlykompenzációs rendszer bevezetésének terve, mely több túraautós sorozatban, így többek közt a WTCC-ben is teljesen megszokott. A rendszer értelmében a jól teljesítő autók büntetősúlyt kapnak, azaz a riválisoknál magasabb minimumsúllyal rajtolnak el, így hozván közelebb a mezőnyt egymáshoz.
A Citroen büntetősúllyal is a leggyorsabb
A feltételezések szerint a súlyok futamról futamra változnának, mindig az előző verseny pontszerzői kapnának (természetesen az elsőtől a tizedik hely felé haladva egyre kisebb és kisebb) pluszsúlyt. Az elképzelésről egyelőre semmilyen hivatalos részlet nem látott napvilágot, így természetesen egyáltalán nem tekinthető biztosnak a bevezetése, de ne feledjük, először a pontduplázás rendszere is csak kósza sajtóértesülésként jelent meg a médiában, majd nem sokkal később hivatalosan is elfogadták azt.
Legalábbis a szabályalkotók, a szurkolók (és a versenyzők) döntő többsége viszont ellenzi a módosítást, és minden esély megvan arra, hogy a súlykompenzációs rendszerrel se lenne ez másként.