Senna az imolai pálya híres, hírhedt Tamburello kanyarjában csúszott ki autójával a futam 7. körében majd közel 217 km/h-s sebességgel a pályát szegélyező betonfalnak ütközött. Senna halálhírét órákkal a futamot követően a bolognai Maggiore kórház erősítette meg, mindössze egy nappal azt követően, hogy Roland Ratzenberger a San Marinói Nagydíj időmérő edzésén halálos balesetet szenvedett. Senna balesetének kiváltó okai a mai napig tisztázatlanok, csak egy biztos: Senna összetört autójában egy osztrák zászlót találtak, amivel a brazil bajnok a futam célvonalán akart tisztelegni Ratzenberger emléke előtt.

Az elmúlt 19 évben szerencsére nem volt újabb halálesett a Formula-1-ben, ami jórészt Senna barátjának, professzor Sid Watkins idegsebésznek volt köszönhető, akinek azon a szomorú májusi délutánon az a hálátlan feladat jutott osztályrészül, hogy levegye a súlyos koponyasérülést szenvedett Senna bukósisakját.

Senna nem ismert lehetetlent, ha a győzelemről volt szó, a határokat feszegető, ellentmondásos személyisége azonban akkor sem volt emóciók híján, ha a pilótatársaival baleset történt. A hazájában nemzeti hősként tisztelt Senna temetésére háromnapos nemzeti gyászt hirdetek a brazil hatóságok, így a becslések szerint hárommillió ember kísérte el őt utolsó útjára a Sao Paulói temetőbe, ahol a sírját a mai napig is minden nap friss virágok díszítik.
Ayrton Senna 162 futamon indult a Formula-1-ben, 3 világbajnoki címet (1988, 1990, 1991), 41 futamgyőzelmet, 65 pole pozíciót, 19 leggyorsabb kört, 80 dobogót, és 614 világbajnoki pontot szerzett.
