DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Gyorsasági (Gy)

Magyar sikerek és bizarr baleset a Laptiming Kupán

Tim Gábor bajnok lett, LMP-s autók harcoltak a győzelemért és ritkán látható baleset a felvezető körben: ezek történtek a hungaroringi Laptiming Kupa szombati felvonásán.

Tim Gábor bajnok lett a Laptiming Kupán

Tim Gábor nagy felzárkózások után két második helyet is szerzett a Swift Cup Europe szombati versenyein a Laptiming Kupán, ezzel pedig a holnapi utolsó futam eredményétől függetlenül már megszerezte a bajnoki címet.

Kalandosan indult a Swift Cup Europe első szombati versenye a Laptiming Kupán: a mezőny hátsó felében nem mindenkinek sikerült a megfelelő helyre beállnia a rajtrácson, emiatt új formációs kört rendeltek el, és két perccel lerövidítették az eredetileg 25 perces versenytávot. Tim Gábor az ötödik helyről rajtolhatott, míg az 1,6-os szívómotoros Swiftek mezőnyében a M1RA-pilóta Bucsi Attiláé volt a legjobb rajtpozíció.

_SLP9633



Timnek jól, Bucsinak annál rosszabbul sikerült az első kör, utóbbi több pozíciót is veszített. A remek tempót mutató Tim a futam utolsó köreiben a második helyért harcolt, és noha a pályán néhány tizeddel lecsúszott erről a pozícióról, később büntetések miatt megörökölte. Az 1,6-osok mezőnyében is több büntetésről döntöttek a leintés után, így Bucsi végül kategória-másodikként zárt.

Tim a délutáni második futamon a hetedik helyről indult, és ha lehet, még jobb versenye volt, mint reggel. Több előzés után az utolsó körökben már az első helyen álló Dominik Haselsteiner nyakában lihegett, de az osztrák állta a sarat, és minden támadást visszavert. Tim Gábornak igazából nem is volt szüksége az előzésre, ugyanis ezzel a második hellyel már megszerezte a Swift Cup Europe 2020-as bajnoki címét. Hátrébb Bucsi úgy aratott kategóriagyőzelmet, hogy szinte a teljes 1,6-os mezőnyön átverekedte magát.

Swift Cup Europe, 1. verseny:

1. Max Wimmer (Team Wimmer) 24:03.260

2. Tim Gábor (Full Auto SE) +5.820 mp.

3. Maciej Banas (GFS Motorsport) +11.062 mp.

...

15. Bucsi Attila (M1RA) +1:05.802 p.

Swift Cup Europe, 2. verseny:

1. Dominik Haselsteiner (Team Wimmer Werk) 26:23.571

2. Tim Gábor (Full Autó SE) +0.291 mp.

3. Kamil Serafin (Serafin Racing Team) +5.725 mp.

...

15. Bucsi Attila (M1RA) +50.222 mp.

_SLP0157

Szép magyar formaautós siker a Laptiming Kupán 

Michl Olivér az időmérős negyedik helye után másodikként ért célba a Laptiming Kupa szombati formaautós versenyén. 

A szezonzáró országos bajnokság és Közép-európai Zóna Bajnokság formaautós mezőnyében a Formula Renault 2.0-val rajthoz álló Michl Olivér tartotta a lépést a Dallarákkal az időmérő edzésen, a szombati első versenyen pedig értékes második helynek örülhetett.

A kvalifikáción negyedik Michl már a rajt előtt előrelépett egy helyet, mert Matej Kacovsky nem tudott felállni a rajtrácsra. A mezőnyből toronymagasan kimagasló, az időmérőt 6,5 másodperces előnnyel megnyert olasz Paolo Brajnikot lerajtolta ugyan Daniel Tapinosz, de a görög csak addig volt első, ameddig Brajnik akarta.

Az olasz végül a nyolcadik kör elején állt vissza az élre, és azonnal autózott egy hat másodperccel gyorsabb kört - csak az volt a kérdés, hogy ki lesz mögötte a második. Michl a kilencedik körben hibára kényszerítette Tapinoszt, aki lecsúszott a pályáról, ezzel el is dőlt a további dobogós helyek sorsa.

Brajnik végül majdnem egyperces előnnyel nyerte a futamot.

OB, FIA CEZ D2 (Formula), 1. verseny:

1. Paolo Brajnik (PFM, Dallara F317) 26:24.546

2. Michl Olivér (F-Racing 2000 Kft., Formula Renault 2.0) +50.006 mp.

3. Daniel Tapinosz (Franz Wöss Racing, Dallara F308-311 Mugen) +59.650 mp.

_SLP9825

Abszolút magyar győzelem a kistúraautók között

A szezonzáró országos bajnokság és Közép-európai Zóna Bajnokság kistúraautós mezőnyében több mint két tucat autó állt rajthoz a Laptiming Kupán. A sokszínű és kifejezetten változatos mezőnyben Yasmeen Koloc személyében egy hölgy szerezte meg a pole pozíciót a szombati első versenyre, megelőzve a Lotusszal versenyző Mohácsi Ákost.

A versenyen aztán kijött a kategóriakülönbség a két autó között, az abszolút értékelésben Mohácsi sima győzelmet aratott Koloc előtt - a célban több mint fél perc volt a különbség köztük.

A M1RA versenyzője, Bucsi Attila abszolút kilencedik helyével kategóriagyőzelmet aratott az 1,6-os Suzuki Swifttel, ugyanazzal az autóval, amellyel a Swift Cup Europe-ban is rajthoz állt.

OB, FIA CEZ D4, TC-1600, TC-2000, Croatian TC, 1. verseny:

1. Mohácsi Ákos (Car Competiton Kft., Lotus Exige) 25:52.922

2. Yasmeen Koloc (Buggyra Zero Millage Racing, Renault Clio) +37.797 mp.

3. Maro Franic (VW Golf 5) +51.243 mp.

_SLP0264

LMP-s autók küzdöttek a győzelemért az endurance futamon

A szezonzáró országos bajnokság és Közép-európai Zóna Bajnokság endurance versenyének rajtja több mint fél órát csúszott a Laptiming Kupán, mert a rajtrácsra menet az egyik autóból olaj került a pályára.

A takarítás után a biztonsági autó mögül indulhatott a kicsit ideges mezőny, de már az első percekben történt egy ütközés az élmezőnyben. Ekkor még nem volt szükség újból a safety carra, a 15. perc környékén viszont igen, miután egy incidens után a szalagkorlát mellett állt meg az egyik autó.

Az élen két prototípus csatázott a győzelemért: sokáig Vaclav Janik és Volentér Balázs LMP3-as Norma M30-asa vezetett, az utolsó percekben azonban jött a nagytúraautósok szombati versenyén is győztes Miroslav Konopka, és átvette az első helyet. A dobogó harmadik fokára Marcin Jedlinski állhatott fel.

OB, FIA CEZ Circuit Endurance Championship:

1. Miroslav Konopka (ARC Bratislava, Ligier LMP2) 1:00:35.729

2. Vaclav Janik / Volentér Balázs (Autoklub JV Sport Racing, Norma M30 LMP3) +2.699 mp.

3. Marcin Jedlinski (Olimp Racing, Mercedes AMG GT3) +7.587 mp.

_SLP9961

Bizarr baleset a nagytúraautók szombati versenyén

Nem akármilyen közjátékkal kezdődött a szezonzáró országos bajnokság és Közép-európai Zóna Bajnokság szombati nagytúraautós versenye a Laptiming Kupán. A formációs körre nem tudott időben elindulni az időmérőn negyedik Jacek Zielonka, emiatt az egész mezőny elment mellette.

A lengyel versenyzőnek idővel sikerült életet lehelnie Radical SR8-asába, folyamatos előzgetésekkel vissza akarta venni a pozícióját. Zielonka a sikánnál Ficza Ferencet próbálta megelőzni, de összeütköztek, mindkét autónak megsérült a futóműve.

Ficza félre tudott állni a BMW-jével, a Radical viszont a pálya közepén ragadt, emiatt hosszú biztonsági autós szakaszra volt szükség a műszaki mentéshez.

A jócskán lerövidült versenyt végül a pole-ból indult Miroslav Konopka nyerte különleges, LMP2-es Ligier-jével, a szlovák versenyző mögött Marcin Jedlinski ért célba egy GT3-as Mercedes AMG-vel.

A magyarok közül az abszolút értékelésben Bódis Kálmán érte el a legjobb eredményt tizedik helyével, ez kategóriagyőzelmet is jelentett a BOVI Motorsport versenyzője számára.

OB, FIA CEZ D4 GT, TC-3500, D5, Croatian GT-3500, 1. verseny:

1. Miroslav Konopka (ARC Bratislava, Ligier LMP2) 26:26.594

2. Marcin Jedlinski (Olimp Racing, Mercedes AMG GT3) +4.745 mp.

3. Adam Lacko (Buggyra Zeri Millage Racing, Mercedes AMG GT3) +20.888 mp.

...

10. Bódis Kálmán (BOVI Motorsport, Porsche 997 GT3 Cup) +1:54.818 p.

_SLP0108

Borkovic egy győzelemre a százszázalékos bajnoki címtől

Dusan Borkovic a rajtnál elveszítette ugyan az első helyét a TCR Eastern Europe első hungaroringi futamán, de végül magabiztos győzelmet aratott. A Laptiming Kupa zárónapján Borkovic veretlenül lehet bajnok.

A TCR Eastern Europe bajnoki küzdelmei is a Laptiming Kupán fejeződnek be, a M1RA versenyzője, Dusan Borkovic már bajnokként érkezett a Hungaroringre. A szerb versenyző a bajnokság összes korábbi futamát megnyerte, a záró állomáson a százszázalékos teljesítmény megőrzése a célja.

Borkovic számára jól indult a hétvége, az időmérőn mindkét futamra megszerezte a pole pozíciót. A szombati első versenyen nem rajtolt jól a M1RA versenyzője, át is kellett adnia az első helyet a tavalyi bajnok Milovan Vesnicnek. Ők ketten elszakadtak a mezőnytől, Borkovic az első körtől kezdve nyomás alatt tartotta honfitársát.

Vesnic a negyedik kör végéig bírta: ekkor Borkovic a célegyenesre fordulva bebújt mellé, az első kanyarban pedig már ő volt jobb pozícióban. Miután az élre állt, Borkovic folyamatosan növelte a különbséget, végül magabiztosan, 6,5 másodperces előnnyel nyert.

TCR Eastern Europe, 1. verseny:

1. Dusan Borkovic (M1RA, Hyundai i30 N) 25:07.286

2. Milovan Vesnic (Vesnic Racing, Cupra) +6.484 mp.

3. Jachym Galas (GT2 Motorsport, VW Golf GTI) +8.738 mp.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: