DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Gyorsasági (Gy)

Első körös dráma és százszázalékos Borkovic a Hungaroringen

Eseménydús versenyeket és magyar sikereket is hozott a vasárnap a hungaroringi Laptiming Kupán – az alábbiakban az egyes kategóriák küzdelmeiről készült sajtóközleményeket idézzük.

Hartmann Balázs sikere a Laptiming Kupán

A kistúraautók esős vasárnapi versenyét Yasmeen Koloc nyerte a Laptiming Kupán, a magyarok közül Hartmann Balázsé volt a legjobb abszolút eredmény. A GFS Motorsport versenyzője a nap végén megnyerte az összevont magyar bajnoki futamon a kistúrások versenyét.

A kistúraautósok színes mezőnye is a biztonsági autó mögül indulhatott a szezonzáró országos bajnokság és Közép-európai Zóna Bajnokság utolsó napján a Hungaroringen.

_SLP1171



A szombati abszolút győztes, a Lotusszal versenyző Mohácsi Ákos a második időmérőn már nem vett részt, a pole-ból Maro Franic indulhatott Volkswagen Golfjával. A szombati második időmérőn Bucsi Attila ötödik lett, a versenye viszont nem sikerült jól, folyamatosan esett hátra.

A pálya nagyon csúszós volt, ezért a safety car három kört töltött a pályán, Franic csak egy ideig tudta őrizni a vezetést. A harmadik helyről rajtolt cseh Yasmeen Koloc ellenállhatatlan volt, a hetedik körre fordulva átvette a vezetést a Buggyra Racing Renault Cliójával.

Noha az utolsó percekben Nikola Radnjic nagyon rohamozott, Franicot nem tudta megelőzni, így meg kellett elégednie a harmadik hellyel. A magyarok közül a legjobb abszolút eredményt Hartmann Balázs érte el, hetedik lett a GFS Motorsport Suzuki Swiftjével. 

Hartmann a nap utolsó versenyén, az összevont magyar bajnoki futamon is érdekelt volt, ott Bucsi Attilát és Al-Absi Gábert megelőzve szerezte meg az első helyet az F-1600-as kategóriában.

OB, FIA CEZ D4, TC-1600, TC-2000, Croatian TC, 2. verseny:

1. Yasmeen Koloc (Buggyra Zero Millage Racing, Renault Clio) 27:26.592

2. Maro Franic (VW Golf 5) +4.470 mp.

3. Nikola Radnjic (Honda Civic Type-R) +4.735 mp.

...

7. Hartmann Balázs (GFS Motorsport Egyesület, Suzuki Swift) +30.539 mp.

_SLP2048

Losonczy az utolsó előtti körben veszítette el a dobogót

Losonczy Levente sokáig a második helyen állt a Renault Clio-kupa második versenyén a Hungaroringen, de az utolsó előtti körben hibázott, és lecsúszott a dobogóról. A Mazda MX-5-ösök magyar bajnoki küzdelmében Kovács Sámuel óriási fölénnyel nyert.

A szombati győztes Pawel Wysmyk nagyon beragadt a Renault Clio-kupa második versenyének rajtjánál a szezonzáró országos bajnokság és Közép-európai Zóna Bajnokságon a Hungaroringen. A lengyel versenyzőt kis híján többen is eltalálták a rajtnál, de szerencsére nem történt komoly baleset.

Wysmyknél sokkal rosszabbul járt a Mazda MX-5-ösök szombati magyar bajnoki futamán győztes Dóczi Bence, aki az első körben nekicsúszott a korlátnak, és nem is tudta folytatni a versenyt. A műszaki mentés miatt később a biztonsági autót is be kellett küldeni.

A Cliók versenyében Losonczy Levente az ötödik helyről rajtolva két kör után már a második volt, sokáig őrizte is ezt a pozíciót, de az utolsó előtti körben hibázott, és visszaesett a hetedik helyre. Az utolsó körben két helyet még tudott javítani, de a dobogó elúszott.

Az MX-5-ösök között Dóczi kiesése után óriási előnnyel nyert Kovács Sámuel, még az abszolút értékelésben is a hetedik helyen zárt. A cliósok futamát az első helyét végig biztosan őrző Tomas Pekar nyerte. 

FIA CEZ TWC1 (Clio), TWC5 (Mazda), MX5 Kupa, 2. verseny:

1. Tomas Pekar (D4 TWC1, Renault Clio) 25:48.185

2. Adam Rzepecki (D4 TWC1, Renault Clio) +9.162 mp.

3. Jonas Karklys (D4 TWC1, Renault Clio) +13.765 mp.

...

5. Losonczy Levente (Z.S.P Motorsport, D4 TWC1, Renault Clio) +28.571 mp.

...

7. Kovács Sámuel (Proex Motorsport, Mazda MX5) +2:42.404 p.

_SLP2522

Jedlinski ellenfél nélkül nyert

Noha a nagytúraautósok vasárnapi versenyére már kissé javultak a körülmények a szezonzáró országos bajnokság és Közép-európai Zóna Bajnokságon, a mezőny csak a biztonsági autó mögül rajtolhatott el.

A Laptiming Kupa szombati első versenyén győztes Miroslav Konopka nem állt rajthoz LMP2-es Ligier-jével, így az első rajtkockából indult Marcin Jedlinski lényegében ellenfél nélkül maradt.

A safety car két kör után elengedte a mezőnyt, Jedlinski pedig egyetlen kör alatt öt másodperces előnyre tett szert. A lengyel versenyzőnek a hatodik körben volt ugyan egy megcsúszása, de ez egyáltalán nem veszélyeztette a győzelmét.

Marcin Jedlinskit az élen senki sem zavarta, így folyamatosan feszegethette a határokat, amivel a verseny leggyorsabb köre is az övé lett, hatalmas előnnyel nyert Aliyyah Koloc előtt, a harmadik helyen Stanislaw Jedlinski végzett. Bódis Kálmán valósággal remekelt a vizes aszfalton, sorozatos előzgetésekkel egyre előrébb verekedte magát, egészen az abszolút értékelés negyedik helyéig. 

Bódis Kálmán a nap végén csak a magyar bajnokság résztvevői számára kiírt harmadik futamot is megnyerte, így kiváló eredménnyel zárt ezen a hétvégén.

OB, FIA CEZ D4 GT, TC-3500, D5, Croatian GT-3500, 2. verseny:

1. Marcin Jedlinski (Olimp Racing, Mercedes AMG GT3) 26:20.186

2. Aliyyah Koloc (Buggyra Zero Millage Racing, Mercedes AMG GT3) +38.102 mp.

3. Stanislaw Jedlinski (Olimp Racing, Mercedes AMG GT3) +1:46.214 p.

4. Bódis Kálmán (BOVI Motorsport, Porsche 997 GT3 Cup) +1.56.379 p.

_SLP1053

Tim második hellyel ünnepelte a bajnoki címét

A szezonzáró országos bajnokság és Közép-európai Zóna Bajnokság utolsó napjára esősre fordult az idő a Laptiming Kupán, a Swift Cup Europe mezőnye a biztonsági autó mögül rajtolhatott.

Tim Gábor két szombati második helye után már bajnokként állhatott fel a hetedik rajtkockába, az 1,6-os Swiftek mezőnyében Bucsi Attila a sor legvégéről indulhatott.

A 25 perces versenytávból tízet a safety car mögött tettek meg a versenyzők, a zöld zászlós jelzés után Tim azonnal javított két helyet. A vizes pályán nagy volt a helyezkedés, Tim és Bucsi ellenállhatatlanul törtek előre. A verseny elején 1,6-osok között néhány kanyarig a szintén remeklő Lengyel Ádám tört az élre, de a kettes kanyarban annyira kicsúszott a bukótérbe, hogy minden vetélytársa elment mellette.

A hetedik körben Tim két újabb előzéssel már a harmadik volt, míg Bucsi az egész 1,6-os mezőnyön átverekedte magát, és átvette a kategória első helyét. Ezt a leintésig meg is tartotta.

A nyolcadik körben egy újabb előzés után Tim már a második volt, és végül itt is ért célba a szintén magyar licenccel versenyző, negyedik helyről indult Maciej Banas mögött. A dobogó harmadik fokára is egy magyar versenyző, Szomszéd Lajos állhatott fel. Az 1.6-osok között Bucsi Attila mögé Lengyel Ádám küzdötte fel magát, de a fiatal M1RA-s tehetséget már nem sikerült utolérnie.

Swift Cup Europe, 3. verseny:

1. Maciej Banas (GFS Motorsport Egyesület) 27:20.231

2. Tim Gábor (Full Auto SE) +0.321 mp

3. Szomszéd Lajos (Car Competition Kft.) +1.564 mp.

...

13. Bucsi Attila (M1RA) +39.542 mp.

_SLP2397

Első körös dráma a formulaautósoknál 

Paolo Brajnik szombaton 50 másodperces előnnyel nyerte a nemzetközi formaautós versenyt a szezonzáró országos bajnokság és Közép-európai Zóna Bajnokságon, vasárnap azonban nem sikerült ismételnie.

A formaautós futamra javultak annyit a körülmények, hogy állórajttal engedhették el a mezőnyt, de a vizes aszfalton szinte mindenkinek kipörögtek a kerekei.

Brajniknak így is sikerült megőriznie az első helyet a rajt után, de aztán jött a dráma: az első körben előbb a második helyen álló Daniel Tapinosz mutatott be egy piruettet, amivel egy pozíciót veszített, majd a harmadik szektorban Brajnik pördült meg.

Az olasz autója lefulladt, nem is tudta újraindítani, így pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Brajnik kiesésével az első kör után Matej Kacovsky vezetett Tapinosz előtt, Michl Olivér a harmadik helyre jött fel.

Az újraindítás után szétszakadt a mezőny, az első három tisztes távolságból követte egymást. A pozíciók már nem változtak, így Michl a szombati második helye után ismét felállhatott a dobogóra.

Michl a magyar bajnoki futamon a dobogó tetejére is felállhatott, a második helyen Baukó Levente végzett.

OB, FIA CEZ D2 (Formula), 2. verseny:

1. Matej Kacovsky (H-Kart Club, Dallara F308-067) 25:18.528

2. Daniel Tapinosz (Franz Wöss Racing, Dallara F308-311 Mugen) +28.318

3. Michl Olivér (F-Racing 2000 Kft., Formula Renault 2.0) +58.362

_SLP1400

Borkovic százszázalékos teljesítménnyel zárt

Megcsinálta Dusan Borkovic, amit a Laptiming Kupára eltervezett: mindkét hétvégi futamot megnyerve, százszázalékos teljesítménnyel szerezte meg a TCR Eastern Europe bajnoki címét.

Noha a pályán Dusan Borkovic nyerte a TCR Eastern Europe szombati versenyét a Laptiming Kupán, a bajnokságban korábban százszázalékos szerb nem lehetett nyugodt a leintés után. A felügyelők több tucat pályaelhagyást vizsgáltak, és keményen büntettek is.

Volt olyan versenyző, aki sorozatos pályaszélesítések miatt utólag 47 másodperces időbüntetést kapott, Borkovic "megúszta" 12 másodperccel. Összesen nyolc versenyző kapott kisebb-nagyobb büntetést, ezek összeadása után azonban Borkovic megtarthatta az első helyét és százszázalékos bajnoki teljesítményét.

A pályán második Milovan Vesnic összesen 32 másodperc időbüntetést kapott, így visszaesett a hetedik helyre. A szombati második helyet Jachym Galas örökölte meg, a harmadik pozíció Tomas Korenyé lett.

Ahogy szombaton, úgy vasárnap is Borkovic indulhatott a pole pozícióból, a M1RA szerb versenyzője ezúttal hibátlanul rajtolt. Borkovic négy kör alatt 3,5 másodperces előnyt épített ki a Vesnicet szép manőverrel megelőző Galassal szemben, ezt később növelni is tudta.

A harmadik helyért Vesnic Michal Makessel vívott kemény csatát, a hetedik körben a cseh versenyző meg is előzte cuprás márkatársát. Az élen Borkovic kényelmesen beosztotta az előnyét, bebiztosítva százszázalékos bajnoki címét.

TCR Eastern Europe, 2. verseny:

1. Dusan Borkovic (M1RA, Hyundai i30 N) 27:05.641

2. Jachym Galas (GT2 Motorsport, VW Golf GTI) +3.218 mp.

3. Michal Makes (Micanek MS, Cupra) +4.925 mp.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: