DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Gyorsasági (Gy)

Gender Racing Team: Felemás hétvége Horvátországban

Grobnikban folytatódott a Gender Racing Team számára az idei versenyévad. Az izgalmas vonalvezetésű, nagy szintkülönbségekkel rendelkező pálya és a változó időjárás különleges kihívást kínált a csapat két fiatal versenyzőjének. Viszont olyan izgalmakra melyek a versenyhétvége első felében bekövetkeztek senki nem számított.

A Grobnik Circuit-en tavaly versenyzett először a csapat és akkor megtöltötték a GRT versenyzői a győzelmi dobogót. Nyilván a két fiatal újonccal ez utópisztikus elvárás lett volna idénre, de az F4-es kategóriában a Salzburgringi idénynyitó nagyszerű eredményei okán itt is volt ok a bizakodásra, hogy Olivér Michl és Berta Benjámin ismét dobogóra állhatnak, sőt akár formula autós pályafutásuk első futamgyőzelmét is begyűjthetik.

14GRT_CEZ_Grobnik_2020_411



A pálya új volt a fiuk számára és a felkészülést az sem segítette, hogy a Grobnik Circuit nem nagyon szerepel a szimulátoros programokban. Végül Berta Beni az utolsó pillanatokban talált egy olyan programot melyben legalább virtuálisan gyakorolhattak egy picit és memorizálhatták a pálya vonalvezetését. Így a szabadedzésekre maradt a feladat, hogy a versenyzők élesben is megtanulhassák a pályát. Ebbe az időjárás szólt bele, mivel egy óriási vihar csapott le a pályára és majdnem szó szerint a GRT egyik versenyzőjére! A pálya középső szekciójában, az egyik körben ugyanis Olivér autója előtt alig pár méterrel vágott az aszfaltba egy óriási villám, amiből a versenyző csak annyit érzékelt, hogy hirtelen minden elfehéredik körülötte, csak a belső kamera felvételeit visszanézve lehetett látni, hogy mi is történt pontosan. Az edzést természetesen megszakították. Sajnos nem ez volt Olivér számára a legextrémebb élmény a hétvége folyamán. Másnap az időmérőn az egyik nagysebességű balos lejtős kanyarban elfogyott a tapadás az autója alatt és nagy sebességgel lecsúszva a korlát melletti gumifalba vágódott. Az autó sajnos olyan csúnyán megsérült, hogy fel kellett adnia a további küzdelmet. A versenyzőnek nem esett baja, inkább főleg lelkileg viselte meg nagyon az első komolyabb autós karambolja.

11GRT_CEZ_Grobnik_2020_283

Ezzel csak egy versenyző maradt talpon a GRT-ből. Berta Beni folyamatosan gyorsulva építette fel a hétvégéjét és az időmérőn is a leggyorsabbnak bizonyult az F4-es kategóriában több erősebb versenytechnikával induló versenytársat is megelőzve. Az első versenyfutamon Beni egy parádés rajttal több ellenfelet is maga mögé utasított, de aztán sajnos a nagyobb kategóriás autók motorerejükkel felőrölték a rajtnál megszerzett előnyét, viszont ami a lényeg, hogy az F4-es kategóriában elsőként haladt át a célvonalon megszerezve ezzel formula autós pályafutásának első futamgyőzelmét. A vasárnapi második versenynél sajnos beragadt a rajtnál és ugyan óriási tempóban dolgozta a le az így begyűjtött hátrányt, de a végére „csak” a kategória második helyéig tudta felküzdeni magát.

16GRT_CEZ_Grobnik_2020_718

A talán kicsit túl izgalmasra sikerült versenyhétvége után a Gender Racing teljes erőbedobással készül a következő megmérettetésre augusztus végén a Slovakiaringen megrendezésre kerülő CEZ bajnoki fordulóra ahol általában az egyik legerősebb mezőny gyűlik össze az év folyamán a formula autós kategóriában is!

22GRT_CEZ_Grobnik_2020_978

A csapatvezető Gender Tamás így értékelte a hétvégét:

„Az egyik szemem sír a másik nevet. Nagyon nehéz hétvégén vagyunk túl. Nyilván az óriási öröm, hogy Berta Beni elérte élete első futamgyőzelmét, nagyon boldog vagyok, hogy az eddigi közös munka ennyire hamar meghozta a gyümölcsét az eddigi dobogós helyekkel együtt. Beni nagyon eltökélt, precíz és a sport iránti alázattal kiválóan ötvözött munkát végez a volán mögött és azon kívül is. Ugyanakkor természetesen Olivér miatt vérzik a szívem. Persze ezt nyilván tudjuk, hogy egy autótörés mindig benne van a pakliban, ha a versenyző feszegeti a határokat és talán nem is igazán jó sportember, aki nem próbálja folyamatosan kitolni a korlátait! A lényeg, hogy sérülés nélkül kiszállt az autóból és reméljük, hogy az autó helyreállítása után minél hamarabb visszaülhet és folytathatjuk vele is a munkát, hiszen az eddig általa elért eredmények is nagyszerűek és nagyon bíztatóak! Ismét nagy köszönetet kell mondanom az egész csapatnak a megfeszített profi munkáért a versenyhétvége folyamán, valamint természetesen a partnereknek és támogatóknak is, akik járványhelyzet miatti egyre nehezebbnek látszó gazdasági helyzet ellenére is kitartanak mellettünk! Izgatottan készülünk a Slovakiaring-i megmérettetésre mely mindig az egyik legrangosabb esemény az FIA CEZ sorozat naptárában.”

9GRT_CEZ_Grobnik_2020_258

Olivér Michl a baleset ellenére nagyon pozitívan úgy véli ebből a hétvégéből is sokat tanulhatott:

„Szerintem sokat fejlődtünk ezen a hétvégén főleg úgy hogy hasonló körülmények között vezettünk Salzburgban is ami egy kicsit dejavu érzést okozott, de jól éreztem magam es az autó is nagyon jól ment. A verseny tempónk megvolt és ezért is nagyon nagy kár az időmérős kicsúszásért az autó nagyon hirtelen vesztette el a tapadást és már sajnos nem tudtam semmit sem tenni ellene. Nyilván majd még részletesen ki kell elemeznünk a dolgot a csapattal és a lehető legtöbbet tanulni az esetből. A kicsúszás és a villámcsapás így együtt kicsit túl extrém élmény volt, de ezeken kívül szerintem ez egy nagyon pozitív hétvége volt!”

18GRT_CEZ_Grobnik_2020_777

Berta Benjámin első futamgyőzelmének örülhetett az F4-es kategóriában:

„Pénteken két szabadedzésünk volt az egyik délelőtt, a másik délután. A délelőtti szabadedzés száraz körülmények között zajlott le, a délutáni szabadedzés esős, viharos, villámos körülmények között. Mindkét szabadedzésen jól éreztem magam, nagyon jó volt az autó és a csapatmunka. A szombati napon a délelőtti időmérő folyamán volt, ahol a mezőnyben a legjobb időt futottam és az F4-esek között a leggyorsabb voltam. A délutáni versenyen nagyon jó rajtot vettem és megtartottam az első helyet. Vasárnap szinten délelőtt zajlott az időmérő ahol ismét az első helyet tudtam megszerezni a kategóriában. A délutáni futamon sajnos már a felvezető körben befulladt az autó majd sajnos a rajtot jól és pontosan elkapva újra le fulladt a kocsi melynek következményeként a mezőny elment mellettem, így elég nagy hátránnyal indultam. Hátrányomat körről-körre stabilan építettem fel, kezdtem beérni az első helyezettet, ha van meg egy köröm, akkor megtudom őt előzni mivel gyorsabb tempót diktáltam egész hétvégén. Összességében egy jó hétvégét tudhatunk magunk mögött, ami az első kategória győzelem mellett tele volt hasznos, tanulságos tapasztalásokkal a szélsőséges időjárás ellenére. Nagyon jól összetudtunk dolgozni a csapattal. Bízom benne, hogy ezt a jó formát tovább tudjuk menteni a Slovakiaringre is ahol ráadásul már elég jó pályaismerettel szállhatunk be a küzdelembe!”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: