A cseh Richard Chlad jr. győzelmével zárult az OB I. kategória, vagyis a +2000 ccm feletti, nagytúrásuk első, szombat délelőtti futama. Az Audi R8 LMS Ultra pilótája nagyon jól kapta el a gördülő rajtot, így szinte rögtön az élre állt, és ezt az elsőséget egy percre sem engedte át riválisainak. Úgy tűnik, nagyon fekszik a cseh versenyzőnek a hungaroringi pálya, hiszen a pénteki időmérő edzésen is ő teljesítette a leggyorsabban.
Nem sokkal a rajtot után az első kanyarban kialakult tülekedés következtében – a pole pozícióból induló Miro Konopka és Libor Milota összeértek, utóbbi az ütközés következtében megpördült. Habár ekkor még folytatni tudta a 2-es rajtszámmal induló cseh versenyző, nem sokkal később a fék meghibásodása miatt a verseny feladására kényszerült.
A dobogó második fokára Samuel Sládecka állhatott. Őt egészen a hetedik körig Bronislav Formánek követte, azonban Miro Konopka végül megelőzte, akinek a kezdeti malőr miatt kellett végül a harmadik hellyel beérnie, de egyáltalán nem volt szomorú emiatt.
A magyarok közül Bódis Kálmán bizonyult a legjobbnak, akit a Lada Vestát ízlelgető Merk József, majd Tóth Csaba követett.
Bódis Kálmán (Porsche 997 GT3 Cup): „Álmosan indult számomra ez a ma reggeli verseny, ráadásul az autómon hátul csak keménygumi van, így a reggeli hidegben ez egy kicsit nehezítette a dolgom, sokat csúszkáltam. Ettől függetlenül a végére jó időket mentem egy viszonylag légüres térben. Összességében elégedett vagyok!”
Merk József (Lada Vesta): „Nagyon jó verseny volt, nagyon élveztem! Sikerült az elején elmennem, így a Safety Car-os kavarodás nekem nem jött rosszul. Az eredményt nagyon jónak értékelem, mert ezt az évet tesztelésre szántuk, meg kellett ismernünk az autót, hogy a jövő évi bajnokságban teljes erővel részt tudjunk venni. Szerencsére mindez sikerült, mert már futamokat is tudtunk nyerni.”
Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Nagyon jó versenyen vagyunk túl, ahol már az első körben nagy csatát vívtunk Merk Jocival. Kicsit össze is értünk, ekkor sikerült megelőznöm. Ezt a pozíciót azonban rögtön a második kör első féktávjánál el is veszítettem, visszaelőzött, később pedig nem tudtam tartani a tempóját. A végére még Tóth Csabi is meg tudott előzni, így csapatszinten a második-harmadik helyen zártuk a mai futamot.”
Richard Chlad jr.(Audi R8 LMS Ultra): „Jól ment a verseny, az elejétől kezdve remek tempót tudtunk diktálni. Az ég tiszta volt, semmi sem zavart minket a versenyzésben. Arra koncentráltam, hogy sima legyen a rajt és ne menjenek el mellettem a Lambók. Majd sikerült némi előnyt szereznem, és azt körről-körre növeltem 5-8 tizeddel, így utána már csak a saját versenyemre kellett figyelnem. A legnehezebb a rajt volt, mert az én autóm nem olyan gyors, mint a Lamborghinik, a legboldogabb pillanat pedig természetesen a célba érkezés, amikor minden feszültség felszabadult belőlem, és utána önfeledten ünnepelhettem a csapattal.”
Samuel Sládecka (Lamborghini Huracan): „Jól ment a verseny, úgy néz ki, megtaláltuk a megfelelő beállítást, az idő remek, az autó gyors, minden rendben volt. Az első kanyarban ugyan hibáztam, és elment Richard Chlad, de a verseny során végig jó köridőket autóztam, aminek örülök. Szeretem a Hungaroringet, másodjára vagyok itt, nagyon nehéz, technikás pálya.”
Miro Konopka (Ginetta): „Ami a rajt után történteket illeti, erre lehetett számítani, hiszen a Prototype-ok lényegesen lassabbak, mint az erős GT-autók. Tudtam, hogy meg fognak előzni. Egyedül vagyok itt, ez egy tesztautó, majd decemberben indulok a 12 órás versenyen Abu Dhabiban, ezért nekem ez egy remek felkészülési verseny. Örülök, hogy itt vagyok, élvezem a jó időt és a versenyzést.”
A Renault Clióval versenyző cseh Michal Makes rajt-cél győzelmet aratott. Most mindenki azt gondolhatná, semmi nem történt a kistúra autók hétvégi első versenyén. Pedig ez messze nem így volt!
Makes valóban külön versenyt vívott, csak önmagával és a lekörözött versenyzőkkel kellett foglalkoznia, de mögötte hatalmas párharcok alakultak ki a további pozíciókért. A szlovén Zoran Poglajen a rajt után visszaesett néhány helyet, majd rögtön észbe kapott és gyorsan visszaküzdötte magát. A harmadik körben megelőzte honfitársát, Miha Primozicot, és már a második helyen haladt, amit a végére is meg tudott őrizni.
Hat kör után jött aztán a nagy fordulat, szó szerint! A 41-es rajtszámmal induló Fuksz Bence Suzukiját megdobta a rázókő, és olyan pechesen, hogy összeért Karajannisz mellette elhaladó Lotusával, majd azon többször átfordulva a bukótérben állt meg. Azon kívül, hogy a versenyt feladni kényszerült, szerencsére Fuksz Bencének nem esett baja.
Ám jött a biztonsági autó, újabb izgalmakat okozva. Amikor a pálya tiszta lett, és indulhatott volna a verseny, egy Mazda idő előtt megelőzte a Safety Car-t, komoly kavarodást okozva ezzel. Hamar rájött a hibájára, és kihúzódva megpróbálta elengedni a mezőnyt, de így is sokakat összezavart az újra indulás előtt.
Mindössze két kört tudtak még a végén menni, így a verseny első felében a harmadik helyre felzárkózó Losonczy Levente hiába autózott gyorsabban, mint a szlovén Poglajen, már nem volt elég ideje utolérni őt.
Michal Makes (Renault Clio Cup RS IV): „Számomra egyszerű volt a verseny! Jól rajtoltam, tartani tudtam a pozíciómat. Amikor felvillant a zöld jelzés, csak arra figyeltem, nehogy megelőzzön bárki az első féktávig. Próbáltam stabil köridőket menni, tartani a tempót. Aztán jött a biztonsági autó! Az orrom előtt történt az eset, a kamerámon meg is van, szóval tudtam, hogy jön a Safety Car, mondtam is a csapatomnak rádión. Utána már csak arra koncentráltam, hogy jól jöjjek el, amikor újra indul a mezőny.”
Zoran Poglajen (Renault Clio Cup RS IV): „Egy kicsit lassan kezdtem, ezért a rajtnál megelőztek néhányan. Utána összeszedtem magam, és próbáltam gyorsan autózni, sikerült is megelőznim Miha Primozicot, de Makes túl gyors volt, őt nem tudtam volna utolérni. Aztán jött a biztonsági autó, és egy kis kavarodás azzal, hogy a Mazda megelőzte. Sajnos a rajtvonalig nem tudtam elmenni a Mazda mellett, ezzel jó néhány métert veszítettem, de Makes sokkal gyorsabb volt, mint én, ellene nem volt esélyem.”
Losonczy Levente (Renault Clio Cup RS IV): „A hetedik helyről rajtoltam, mert a tegnapi időmérőn volt egy kis gondunk, így csak két kört tudtam menni. Az első köröm jól sikerült, de maradtam a hetedik helyen, majd körről-körre előzgettem és jöttem egyre feljebb. Csak jött a Safety Car, és mivel voltak köztünk Mazdák is, utána már nem volt időm megelőzni a szlovént, pedig gyorsabb voltam. Érzem, hogy a második hely bőven benne van, ezért a következő versenyen igyekszem odafigyelni a rajtra. Most is előzhettem volna, de óvatosságból túl korán fékeztem, és a gumikra is jobban kell vigyáznom, mert a végén már nagyon felmelegedtek.”
Az OB II. kategória résztvevői először a szombati harmadik versenyen mérettették meg magukat. A 27 fős rajtrácson a legjobb időt elérve a 95-ös rajtszámmal induló Tom Beckhäuser szerezte meg a pole pozíciót. Az elsőségét azonban gyorsan elveszítette, egy kör alatt egészen a negyedik helyig csúszott vissza. A Dallara F317-tel induló szerb Paolo Brajnik viszont, talán a reggeli sok kávéja hatására, komolyan a gázra lépett és a hetedik helyről az élre tört. Andrea Cola a második helyet bérelte ki magának, míg a Dallarás pilóták egy újabb szereplője Sandro Zeller a harmadik pozíciót tartotta magabiztosan.
A negyedik körben a harmadik-negyedik helyen pozíciócsere történt, Sandro Zellert megelőzve Tom Beckhäuser felzárkózott a harmadik helyre, néhány körrel később pedig Andrea Colát is maga mögé utasította.
A magyarok legjobbja a kategória címvédője Magyar János lett.
Paolo Brajnik (Dallara F317): „Tegnap este későn érkeztünk, ezért már nem tudtunk tesztelni, és az autónk beállítása totálisan rossz volt. De tudtuk, hogy az autó sokkal jobb lesz mára. Reggel pedig megittam vagy 25 kávét, úgyhogy hamar felpörögtem. Azért így is volt dolog bőven, át kellett vergődnöm magam a lekörözött autókon, akik nem látták, hogy jövök, nem látták a kék zászlót, ilyenkor másodperceket veszítettem, amit aztán be kellett hoznom.”
Tom Beckhauser (F3 Dallara F308 Opel): „Borzasztóan rajtoltam, egyszerűen nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan kigyullad a zöld lámpa. Egyszerűen elaludtam. Utána meg küszködhettem, hogy visszajöjjek. Paolót nem lehetett utolérni, ő egy másik osztályban versenyzett, annyival jobb az autója. A lényeg, hogy a saját kategóriámat megnyertem és vele a bajnokságot is, mert annyival vezetek a pontversenyben. Szerencsére a vége jó lett, de a rajtnál, őszinte leszek, nagyon rosszul éreztem magam. De legközelebb már nagyon fogok erre figyelni, és a gumikra is, mert rosszul választottam, és az első két körben nagyon szenvedtem.”
Az Endurance Bajnokság egy órás futamában, harminchárom kör teljesítése után, 1:01:36.396-s idővel az első nagytúrás futam győztese, Richard Chlad nyert. Másodikként honfitársai, Milota L.-Skalicky D. végeztek a Mercedes AMG GT3-mal, míg a dobogó harmadik fokára a Gilettával Miro Konopka állhatott.
Richard Chlad jr. (Audi R8 LMS Ultra): „Az utolsó 20 percre nagyon elfáradtam, de tudtum tartani a tempót és megőriztem az első helyet. Folyamatosan kérdeztem a csapatomat, mekkora az előnyöm, de jelezték, hogy elég lesz ez a tempó, mert a gumik is fogytak a végére. Mondhatjuk, hogy mindketten elfáradtunk, az autó és én is, de szerencsére kézben tartottam a dolgokat, és a tempót is, sőt, a boxban még nyertem is valamennyit. Két győzelmet szereztem ma, de ez az értékesebb, hiszen itt a határaimat kellett feszegetnem. Köszönet a csapatomnak a támogatást, mindent precízen elterveztünk, élvezet volt ma vezetni ezt az autót!”
Bódis Kálmán (Silver Sting): „A legnagyobb nehézséget az okozta, hogy nem volt gumim. Elfordítottam a kormányt, és ment egyenesen. Utolsó versenyre már nem veszünk új gumit. Jó ez a kilencedik hely, hisz itt csak GT-autók voltak. Igazából nem volt tétje ennek a versenynek, csak egy jót autóztam, de jó melós volt. Nem gondoltam volna, hogy ilyen népes mezőny gyűlik össze!”
Miro Konopka (Ginetta): „Tökéletes verseny volt, szép idő, sok autó, nagyon élveztem. A gumival volt egy kis gondom, de ez belefér egy ilyen versenybe. Már csak a korom miatt is jobban szeretem az endurance versenyeket, ide kell a tapasztalat és az óvatosság, a sprintek meg maradjanak meg a fiataloknak.”