A szombati nap eseményei – az MNASZ oldala alapján:
Véget ért a Laptiming Driving Academy Kupa első versenynapja a Hungaroringen. A Magyar Országos Gyorsasági Bajnokság összes kategóriájában lezajlottak az első versenyek.
A kistúra versenyét Jedlóczky L Márk nyerte, megszerezve ezzel a TCR kategória FIA CEZ értékelésének első helyét is. Az 1600cc-esek között Nagy Benjamin nyert.
A Hankook Racer Cup futamán Laczkó Lehel ért elsőként célba. A Mazda MX5 kupát Benyó Máté nyerte nagy előnnyel. A Lotus Cup Eastern Europe értékelésében Sánta János nem talált legyőzőre a Lotus Exige-gel.
A nagytúrások között Lekeny Márk volt a leggyorsabb magyar versenyző, a Porschéval induló pilóta az FIA CEZ mezőnyében a 8. helyen ért célba.
A formulaautósok első versenyén János Magyar a másodikként ért célba, a legjobb magyarként.
A nap végén rendezték az 1 órás endurance futamot. A nemzetközi mezőnyben a Lekeny Márk - Lekeny György páros volt a legjobb hazai induló.
A vasárnap eseményei – a verseny sajtóirodájának közleményei alapján:
Jedlóczky ismételt a LAPTIMING Driving Academy Kupán
Jedlóczky Márk megismételte szombati győzelmét a kis túraautósok között a LAPTIMING Driving Academy Kupa vasárnapi második versenyén. A Zengő Motorsport pilótája ezúttal a negyedik helyről rajtolva nyert.
Noha a kis túraautósok vasárnapi időmérőjén is Jedlóczky Márk autózta a legjobb időt a Hungaroringen, a Zengő Motorsport versenyzője csak a negyedik helyről indulhatott egy szabálytalan manőver miatt. Jedlóczky sárga zászló alatt előzött a kvalifikáción, amiért háromhelyes rajtbüntetést kapott a felügyelőktől.
Az első rajtkockába így Tenke Tamás, míg a másodikba a szombati versenyen másodikként leintett Kismarty-Lechner Gábor állhatott fel, a start azonban Jedlóczkynak sikerült a legjobban. A szombati győztes jó helyezkedéssel már az első kanyarban átvette a vezetést, az előnyét négy kör alatt hat másodpercesre növelte.
A végső sorrend már az első körben kialakult, ezúttal a szombaton harmadik Nemanja Milovanovics állhatott fel a dobogó második fokára, Kismarty-Lechnernek meg kellett elégednie a harmadik hellyel. Pedig a forgatókönyv nagyon hasonló volt a szombatihoz, amikor Kismarty-Lechner az utolsó körben előzte meg szerb ellenfelét: ezúttal is nagyon közel került hozzá, támadást azonban nem tudott indítani, mert az utolsó percekben a pályára kellett küldeni a safety cart egy veszélyes helyen félreállt autó miatt.
A versenyt végül a biztonsági autó mögött intették le, de itt is volt egy kis kavarodás: Tenke a safety car alatt megelőzte Merk Józsefet, ezért módosították a végeredményt.
Duplázott Sánta, Laczkó és Benyó a LAPTIMING Driving Academy Kupán
A győztesek szempontjából megismétlődött a szombati nap a Lotus Cup Eastern Europe és a Hankook Racer Cup közös versenyén vasárnap, ugyanis Sánta János a Lotuszoknál, Laczkó Lehel a BMW-knél, míg Benyó Máté a Mazdáknál nem kapott vetélytársat erre a napra sem.
A szombati naphoz hasonlóan vasárnap is egy versenyen rendezték meg a Lotus Cup Eastern Europe versenyét, illetve a Hankook Racer Cup-ot. Sajnos olyan szempontból sem változott a küzdelem, hogy igazán izgalmas versenyeket nem láthattunk az egyes kategóriák megnyeréséért, ugyanis a Lotuszoknál eleve nagy a különbség az autók között. Itt Sánta János ezúttal is hatalmas előnnyel nyert, a szombati napon félreálló, de most jól teljesítő Király István lett a második, Mohácsi Ákos pedig a harmadik.
A Hankook Racer Cupban a BMW E30 325i-k között Laczkó Lehel ezúttal is egyértelműen a leggyorsabb volt, bár a leggyorsabb kör tekintetében Makai György már kicsit közelebb került hozzá. Mögöttük Laczkó Levente már jóval lassabb köridőre volt képes, de így is megszerezte a harmadik helyezést.
A legizgalmasabb versenyre a ralikrossz pályákról átruccanó Mazda MX-5-ök között volt esély, de itt a kategória tavalyi bajnoka, Benyó Máté ezen a napon sem hagyta, hogy bárki veszélyeztesse a győzelmét. Komoly tizedekkel gyorsabb a többieknél, így nagy csata csak a harmadik és ötödik helyezés között alakulhatott ki. Végül a tegnapi naphoz hasonlóan Takács Ákos lett a második, míg a dobogó harmadik fokára ezen a napon Kovács Zoltán fért fel.
Chlad nagy csatában vágott vissza a nagy túraautósok között a LAPTIMING Kupán
Rendkívül izgalmas csatát hozott a nagy túraautósok vasárnapi versenye a LAPTIMING Driving Academy Kupán, ezúttal Richard Clad Jr. nyert Marcin Jedlinski előtt.
A csupahetesek szombati futamát a 777-es rajtszámú Marcin Jedlinski simán nyerte a szintén Audi R8-assal versenyző, 77-es rajtszámú Richard Clad Jr. előtt, vasárnap azonban jött a fordulat. A pole-ból szombathoz hasonlóan ezúttal is Jedlinski indulhatott, a rajt után úgy nézett ki, hogy sikerül is megőriznie az első helyet.
Chlad nem hagyta magát, az első körben folyamatosan támadta lengyel ellenfelét, a 12-es kanyarban sikerült is bebújnia mellé. Ezzel egy óriási adok-kapok vette kezdetét, Jedlinski folyamatosan cseh riválisa nyakában lihegett. Ők ketten körökön át egy másodpercen belül autóztak, Chlad minden támadást visszavert.
Érezhető volt, hogy a szombati futamon óriási előnnyel győztes Jedlinski egyre idegesebb, végül a kilencedik kör végén fogyott el nála a cérna. A célegyenesre fordulva túl korán adott gázt és megpördült, amivel el is dőlt a verseny. Chlad a végén már spórolt az autóval, a célig 4,3 másodpercre csökkent a két pilóta közötti különbség.
A harmadik helyen a szlovák Samuel Sladecka végzett Lamborghini Huracannal.
Paolo Brajnik ezúttal már nyerni tudott a formaautóknál a LAPTIMING Driving Academy Kupán
A vasárnapi formaautós verseny sokkal nagyobb küzdelmet hozott az első helyért, a poleból induló Brajnik, illetve Bechkhäuser tizedekre autózott egymástól, de végül Brajnik kerekedett felül.
A szombati naphoz hasonlóan vasárnap is Paolo Brajnik nyerte meg a formaautók időmérő edzését a LAPTIMING Academy Kupán, míg Magyar János a második, a szombati futamgyőztes Tom Beckhäuser pedig a negyedik rajtkockát szerezte meg.
Egy kicsit fura közjátékkal indult a verseny, ugyanis a verseny ifjú kezdője, Szomszéd Lajos már a rajtrácsra kifelé menet megpördült az egyes kanyarban, az autója lefulladt, nem tudta újraindítani, így a rajtig sem jutott el. A versenyen Paolo Brajnik ezúttal élni tudott az első rajtkocka nyújtotta előnnyel, bár a verseny végéig hatalmas harcot vívott a szombati győztes Tom Beckhäuserrel. A cseh versenyző az első helyért folytatott küzdelemben többször elhagyta a pályát, ezért utolsó figyelmeztetést kapott. A verseny végéig tizedekre autóztak egymástól, de végül az olasz Brajnik meg tudta őrizni a vezető helyet. A futam végére a másik olasz, Andrea Cola is megközelítette őket, de nem tudott beavatkozni a két élmenő versenyébe, így harmadik lett.
A legjobb magyar a negyedik helyen befutó Magyar János lett, aki ezen a napon nem tudta felvenni a versenyt az első hárommal.
A legjobb Formula Renault-s az ötödik helyen befutó Hefler Róbert lett.