DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Gyorsasági (Gy)

Volentér Balázs LMP3-as autóból safety carba pattant

Volentér Balázs az előzetes tervek alapján az FIA Közép-európai Zónabajnokságának brnói fordulóján zárta volna az évet, de aztán a Hungaroringen is felállt a rajtrácsra, ráadásul minden kategóriában.

45630276_262110994471238_2944992734802345984_n



A Slovakia Ring-i futam sikerei után Balázs a brnói versenyre is meghívást kapott a Janik Motorsporttól. A tehetséges versenyző nagy reményekkel várta csapata hazai futamát a Brno Autodromon, és kezdetben minden jól is alakult. A szabadedzéseken igyekeztek megtalálni a lehető legjobb egyensúlyt, hogy az időmérő edzésre ütőképes beállításokkal gurulhassanak ki. A kvalifikációt az előző fordulóhoz hasonlóan a magyar versenyző kezdte, és ezúttal csak a második rajtpozíciót sikerült megszerezni, de egy ilyen erős mezőnyben egy első soros rajthely kiváló teljesítmény. A csapat remek kilátásokkal és esélyekkel készülhetett az egyórás endurance versenyre:

„A futamot ezúttal is én kezdtem, és egész jó rajtot sikerült fognom. A pozíciómat megtartva tudtam eljönni az első sorból, de a második kanyarban letoltak a pályáról, így veszítettem pár helyet” – kezdte összegzését Volentér. „Ezután megkezdtem a felzárkózást, szépen lassan feltornásztam magam, de egy előzési manőver során kisebb hibát vétettem, és megpördültem. A megforgás után gyorsan visszataláltam a pályára, és tudtam folytatni a versenyt, de talán mondanom sem kell, hogy ezzel ismét veszítettem pár helyet. Igyekeztem még keményebben nyomni, és feljebb is jöttem pár rivális levadászásával. Az etapom vége felé sűrűsödött a forgalom, illetve egyre több ellenfelemet értem utol és előztem meg, így végül nagyon izgalmas és élvezetes fél órát zártam.” Volentér Balázs és váltótársa, Václav Janik teljesítménye az abszolút mezőny ötödik, illetve a kategória második helyét eredményezte a csapat számára. Mindez egyben azt is jelentette, hogy 2018-ban a FIA CEZ endurance-bajnokságának győztese a D5 (prototípus) kategóriában a Volentér–Janik páros lett egy LMP3-as autóval. Volentér ezzel sporttörténelmet írt, hiszen magyar pilóta prototípus autóval mostanáig nem versenyzett, ráadásul a bajnoki címet is sikerült megszereznie.

Ezzel elviekben a magyar pilóta szezonja befejeződött, azonban nem sokkal később egy speciális felkérést kapott a gyorsasági-ob zárófordulójára. „Bár a szezon hivatalosan véget ért a számomra Brnóban, a Hungaroringen megrendezésre kerülő Autós Gyorsasági Országos Bajnokság zárófutamán mégis részt vehettem és autóba ülhettem. Ezúttal azonban egy egészen különleges szerepet kaptam, hiszen az a hatalmas megtiszteltetés ért, hogy én vezethettem a biztonsági autót! Mindamellett, hogy nagyon élveztem a feladatot, igazán érdekes és tanulságos volt versenyzőként megtapasztalni, hogy a kulisszák mögött hogyan is történnek a dolgok. Ezúton is köszönöm a Magyar Nemzeti Autósport Szövetségnek a lehetőséget és a bizalmat” – zárta beszámolóját Volentér.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: