DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Gyorsasági (Gy)

Formula Renault 1.6-ossal bővült a Gender Racing Team

Nemrég egy új versenygéppel gazdagodott a Gender Racing Team autóparkja, mely főleg a csapat számára kiemelten fontos sportutánpótlás és tehetséggondozás szolgálatába áll majd.

Az új autó egy Formula Renault 1,6-os melyet a Renault gyár sportprogramja is csak úgy aposztrofált a bevezetésekor, hogy az első lépés az Forma1 felé! Valóban ezt a típust közvetlenül a gokartból a formula autózásba érkező fiatal versenyzőknek szánták, hogy még kissé egyszerűbb technikával és kevesebb lóerővel ismerkedhessenek a monoposto versenyautók világával. Az 1600cm3-es motorja 140 LE-s melyet 6750-es fordulaton ad le. Ez az erő egy öt sebességes szekvenciális sebességváltón keresztül jut el a kerekekhez igencsak fürgén mozgatva a 485kg-os versenygépet. A kis versenyzőkre egy FIA F3-as szabályoknak megfelelő karbon váz vigyáz a megszokott biztonsági felszerelésekkel együtt.

GRTtestDSC_0730



A GRT új versenyautóját már két tehetséges junior is kipróbálhatta a közelmúltban. Az egyik a hazai autósport legifjabb „túraautó” versenyzője a még csak 13 éves Szomszéd Lali, aki már két szezont teljesített a jelenleg futó legnépszerűbb márkakupa a Swif Cup Europe mezőnyében. Ő a Hungaroringen vezethette először a kis Formula Renault és a hagyományos karosszériás autó után hamar ráérzett a nyitott versenygépre is.

A másik kis tesztpilóta az a hagyományos alapokból a gokart világából érkező 12 éves Sugár Dani aki már hosszabb ideje koptatja a gokart pályákat és korosztályában már komoly országos bajnoki sikereket is elkönyvelhetett részt vett már több Európa Bajnoki futamon és nemrég kvalifikálta magát a Brazíliában megrendezésre kerülő Világbajnoki futamra is. Természetesen ő is hamar tegező viszonyba került a kis Renault-al az igencsak gyors pályának számító Slovakiaringen.

GRT_Hring_Teszt_2018_09_30_122

Mindkét kis versenyző a GRT legrégebbi versenyzőjének, Rónai Tamásnak az instrukciói alapján ismerkedett a formula autózás alapjaival. Náluk természetesen már nem teljesen az alapokkal kellett kezdeni az ismerkedést, hiszen korábban már rengeteg gyakorlatot szereztek a saját kategóriájukban az elmúlt évek során. Inkább azon volt a hangsúly, hogy a formula autó viselkedésének sajátosságaihoz igazítsák a vezetési stílusukat. Mindketten elég hamar tudtak gyors köröket abszolválni az új autóval.

GRT_Hring_Teszt_2018_09_30_203

Hogy melyiküket láthatjuk majd az új autó volánja mögött a 2019-es szezonban az még a jövő kérdése, de remélhetőleg mindenképp egy újabb igazán fiatal tehetséggel bővül majd a GRT csapata. Valamint középtávon az is a célja a csapat új kezdeményezésének, hogy a hazai bajnokságban akár egy újabb igazi belépő kategóriát teremtsen a most futó hazai Formula Renault Kupához hasonlóan!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: