DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Gyorsasági (Gy)

HRC: Makai György győzelmével zárult a 2018-as idény

A Hankook Racer Cup 2018-as idénye a Hungaroringen indult és három külföldi állomás – a Red Bull Ring, Slovakiaring és Brno - után újra hazai pályán zárult a tehetségeket felfedező sorozat. A mogyoródi aszfaltcsíkot a mezőny összes tagja ismerte, újdonságot most sem tartogatott pilóták számára, csupán annyit, hogy ebben az évben először ,ezen a hétvégén három futamon kellett teljesíteniük.

A mezőny összetétele pont fordítva alakult a Brno-i versenyhétvégéhez képest, hiszen most a BMW-k álltak rajthoz és a Suzukik maradnak távol. Az utóbbi kategóriában ugyanis Kismarty-Lechner Gábor már magyar bajnokként kacsingathatott ki más kategóriákba a hungaroringi viadalon. A BMW-k táborában azonban most dőlt el a bajnoki dobogó végső sorrendje.

HRC_Hung_7664



A He-Do Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság hungaroringi záró futamain a Hankook Racer Cup mezőnye ismét a túrásokkal együtt vágott neki a hétvége első komolyabb állomásának.

Az izgalmas verseny gördülő rajttal vette kezdetét, ahol a BMW-s Makai György megőrizte elsőségét Lackó Levente előtt. Egy műszaki hibás autó miatt azonban majd öt körön keresztül a Safety Car mögött „vonatoztak” a pilóták, eltüntetve az addig kiépített előnyöket. Makai György magabiztos előnyt kiépítve elsőként érkezett a fiatal tehetséges pilóta, Laczkó Levente, majd Bölcskei Zsolt előtt, újabb lépést téve a bajnoki cím felé.

A He-Do Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság hungaroringi záró futamán a Suzukisok után az E30-as kategóriában is eldőlt a bajnoki cím sorsa Makai György javára.

A szombati futamhoz képest a vasárnapi első futam problémamentes verseny volt, habár továbbra is kihívást jelentett, hogy a túrás mezőnnyel együtt indultak, külön figyelmet szentelve az előttük és mögöttük haladóknak is. A hétvége második futamának alaphangulatát ez a kettősség adta meg, hogy a saját versenyük mellett a lekörözésekre is figyelniük kellett. Egy tiszta futam zajlott, amiből Makai György került ki ismét elsőként, ezzel megszerezve magyar bajnoki címét a Hankook E30 Racer Cupban - ennek fényében a 2018-as idény utolsó futama számára már örömautózás. A tegnapi naphoz hasonlóan Laczkó Levente érkezett másodikként, őket a rutinosabb versenyzők követték, Bölcskei Zsolt, majd Lackó László, aki egy megpörgés miatt csúszott le csak a dobogóról.

HRC_Hung_8044

​Az idény utolsó futamán a leggyorsabb a fiatal tehetség Laczkó Levente volt, megelőzve a sorozat magyar bajnokát,Makai Györgyöt. Az utóbbinak az utolsó verseny örömautózásnak indult, azonban az egyik lekörözésnél egy kicsit rosszul jött ki az ütem, megütötte a BMW alját. Kijött,hogy a szerelői átnézzék az autót, szerencsére nem lett komoly baj, visszaengedték, így az utolsó helyről nagy munkával visszajött a második helyre. A dobogó legalsó fokára Bölcskei állhatott.

​A 2018-as idény ezzel a versennyel véget is ért, a Hankook Racer Cup 2019 tavaszán folytatódik!

A bajnokok nyilatkozatai:

Kismarty-Lechner Gábor (Swift Racer Cup): „Összejött a magyar bajnoki cím. 2017-ben is a bajnokság feléig esélyes lettem volna a bajnoki cím megszerzésére, de akkor a slovakiaringi balesetnél minden reményem elszállt, ennek ellenére becsülettel végigcsináltam. Idén minden úgy jött össze, ahogy terveztem, sikerült az összes futamot megnyernem, fordított rajtrács ellenére is. Talán egy kicsit hiányoltam a tavalyi srácokat, akikkel nagyon nagyokat mérkőztünk, de ettől ez még egy bajnoki cím, aminek nagyon örülök. Az endurance-ban is nyerni tudtunk Tóth Csaba csapattársammal, nagyon sikeres szezonon vagyunk túl, már most várom a 2019-es idényt.”

Makai György (Hankook E30 Racer Cup): „2005-ben voltan utoljára magyar bajnok, de ez az év rendkívüli, hiszen ralikrosszban és a gyorsasági szakágban is sikerült a bajnoki cím. Az utolsó verseny örömautózásnak indult, azonban az egyik lekörözésnél egy kicsit rosszul jött ki az ütem, sajnos megütöttem az autó alját. Felmerült, lehet megsérült az olajdekni, mert jó büdös lett az autóban, kijöttem, a szerelők átnézték az autót. Visszaengedtek, mert nem sérült az autó alja, így az utolsó helyről nagy munkával visszajöttem a második helyre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: