Touring Cars -2000ccm + Lotus Cup Eastern Europe + Business VIP Kup
Krejcí nyerte az idénynyitót
A szombati napot a kistúrások kezdték meg igencsak népes mezőnnyel a Hungaroringen. A gördülőrajtot követően az élről induló cseh Petr Mandelík megőrizte vezető helyét, mögötte helycserés támadással Lekeny Györgyöt maga mögé utasította a szintén Csehországból érkező Petr Krejcí.
A következő körre a két cseh versenyző tartotta pozícióját, azonban az őket üldöző magyar delegációban történtek változások. A Peugeot 407 Sportot irányító Gerencsér Dávid felzárkózott az éllovasok mögé, őt Lekeny, majd Balogh György követte. Nem sokkal később Krejcí az élre tört, nyomában Gerencsérrel.
A harmadik körben egy ütközést követően Fae és Kouril kénytelen volt feladni a versenyt, közben a Safety Car mögött autózott a mezőny. Egészen a hetedik körig vonatoztak a versenyzők, mindaddig, míg a törmelékeket eltakarították a pályáról. Az újraindított futamon továbbra is Krejcí haladt az élen Balogh, Lekeny és Szilágyi előtt, majd Balogh a verseny feladására kényszerült. Az első öt végső sorrendje tehát: Petr Krejcí, Gerencsér Dávid, Lekeny György, Havellant István és Michal Makes.
Eredmények:
1. Petr KREJCÍ Lotus Exige 26:46.637 perc
2. GERENCSÉR Dávid Peugeot 407 Sport S2 +18.369 mp
3. Michal MAKES Renault Clio Cup IV. +27.434 mp
4. Matthias LODI Renault Clio Cup IV. + 27.874 mp
5. Jáchim GALÁS Renault Clio Cup IV. + 29,250 mp
Swift Cup Europe
Csalódás az utolsó körben
A Suzuki Swift Cup mezőnye 11 kört tett meg az előírt huszonöt perc alatt a Hungaroringen az idénynyitó futamon. Az időmérők reménykedésre adtak okot, mert az első három helyről magyar versenyző, Csík János, Molnár Bendegúz és Forrai Gábor rajtolhatott.
A rajt után Molnár Bendegúz az élre állt, őt Csík János és az osztrák Max Wimmer követte. Ez a felállás a hetedik körig meg is maradt, ekkor Wimmer megelőzte Csíkot. A kilencedik körben Csík a negyedik helyre szorult, helyét a lengyel Jan Antoszewski vette át.
Molnár győzelmében szinte már biztosak lehettünk, amikor Wimmer az utolsó körben támadást indított, amely sikeresnek bizonyult, úgyhogy átvette a vezető helyet.
Eredmények:
1. WIMMER Max Team Wimmerwerk MS 25:12.247 perc
2. Molnár Bendegúz GFS Motorsport Egyesület + 0.472 mp
3. ANTOSZEWSKI Jan GFS Motorsport Egyesület + 1.886 mp
4. CSÍK János GFS Motorsport Egyesület + 2.947 mp
5. LENGYEL Ádám GFS Motorsport Egyesület + 5.213 mp
Touring Cars +2000 ccm
Cseh győzelem nagytúrában
A nagy túraautók tizennégy körösre sikeredett versenyén a cseh Richard Chlad jr. rajt-cél győzelmet aratott Audi R8-asával. Chlad magabiztosan utasította maga mögé a mezőnyt, honfitársát, Josef Zárubát, aki végig a második helyen autózott, valamint Marcin Jedlinskit, Mato Konopkát és Jakub Knollt, aki a futam vége felé veszítette el a harmadik helyet.
A legjobb magyar versenyző a tizenhatodik helyről rajtoló és a tizenkettedik helyen befutó Lekeny Márk lett. Bódis Kálmán a tizennegyedik, Hatvani Bálint a tizenötödik helyet szerezte meg, amivel a népes mezőny F -3500-as géposztályának győzelméért járó kupát is elhódította.
Eredmények:
1. CHLAD Richard Jr. K+K Racing Team Audi R8 LMS GT3 25:08.801 perc
2. ZÁRUBA Jozef Micánek Motorsport Lamborghini Huracan S+ 2.050 mp
3. JEDLINSKI Marcin Olimp Racing Audi R8 LMS GT3 + 18.740 mp
4. KONOPKA Mato ARC Bratislava Lamborghini Huracan + 35.522 mp
5. WASZEK Denisz Rock Robots Lamborghini Super + 38.571 mp
Tourenwagen Cup
Három kör után olajra léptek
Meglehetősen rövidre sikerült a Tourenwagen Cup második futama, ugyanis a pályára került olaj miatt a harmadik kör után leintették a versenyt.
A mai második futamon a tegnapi első verseny végeredménye alapján fordított sorrendben rajtolt a mezőny. A BMW E30-asok táborából így Laczkó Levente indulhatott a pole pozícióból, az ebből adódó előnyét azonban nem sokáig tudta megtartani, mert a tegnapi futamgyőztes Laczkó Lehel gyorsan megelőzte felidézve a tegnapi sorrendet.
A Hankook Racer Cup másik márkájának, a Swiftnek az eredménye is hasonlóan alakult, Kismarty-Lechner Gábor újabb győzelmet aratott a hungaroringi hétvégén, Takács Balázs, Kovács Zoltán és Király Richárd előtt.
Eredmények:
1. LACZKÓ Lehel GFS Motorsport Egyesület BMW M3 E30 6:45.037 perc
2. MAKAI György GFS Motorsport Egyesület BMW M3 E30 + 6.918 mp
3. LACZKÓ Levente GFS Motorsport Egyesület BMW M3 E30 + 8.697 mp
4. BÖLCSKEI Zsolt Dr. GFS Motorsport Egyesület BMW M3 E30 + 23.596 mp
5. KISMARTY-LECHNER Gábor Zengő Motorsport Suzuki Swift + 36.960 mp
Formula cars/ Formulaautók
Másodszorra sikerült
A Formulaautók első futama első nekifutásra meglehetősen rövidre sikeredett, mert a második körben baleset miatt leállították a versenyt. Az ismétlésre a napi program végén szakítottak időt. Az első rajtkockából induló olasz versenyző, Andrea Cola az utolsó körig tartani tudta vezető helyét, de a kétszer is 1:39 perces időt futó szintén olasz Alessandro Bracalente az utolsó, tizenegyedik körben elvette tőle a dicsőséget. A harmadik helyet a szerb Paolo Brajnik őrizte a kezdetektől fogva. A magyar versenyzők közül Rónai Tamás a negyedik körben kisodródott, autója átpördült és nem folytatta tovább a versenyt. A legjobban Magyar János szerepelt, végig jól tartotta magát a mezőny közepén, végül tizediként végzett. Hefler Róbert a huszadik, Volentér Balázs a 21., Turák László a 22. lett.
Eredmények:
1. Alessandro Bracalete (ITA) Pave Motorsport Dallara 21:24,494 perc
2. Cola Andrea (ITA) Monolite Racing Dallara +2.736 mp
3. Paolo Brajnik (SRB) PB 212 Dallara + 8.293 mp
4. Andrea Benalli (ITA) Puresport Dallara + 11.523 mp
5. Ricardo Perego(ITA) Twista Italia Dallara + 13.711 mp