Lali az idei suzukis évad minden haza versenyén indult. Az év első felében a kisebb 1.3–as Swifttel majd egy év közepi merész váltással átült a közel 30 fős nemzetközi mezőnyt felvonultató 1.6-os típusba.
Lali példaképei: Kiss Norbi, Lewis Hamilton, mentoraként pedig a márkakupa promoterét, az ismert autóversenyzőt, Burkus Egont és a Swift Cuppal az autósportba üstökösként berobbant tehetséget, Molnár Bendegúzt jelölte meg. Megkérdeztük Lalit, hogy az utolsó hungaroringes futam előtt hogyan értékeli első versenyévadját:
„Valójában nem is a Swift Cup Europe futamaival, hanem a téli kakucsringi és kiskunlacházi háziversenyekkel, Eurocenter-beli gokartozásokkal és tesztekkel kezdődött az idei szezonom” - meséli Szomszéd Lali.
Nagyon fontos volt ez a felkészülés és az első hungaroringi tesztnap, hiszen a Swift Cup Europe első futama a világhírű ausztriai Red Bull Ringen volt a kamion-Eb betétfutamaként. „Szinte el sem akartam hinni, hogy Kiss Norbival egy pályán, egy versenyhétvégén, az európai autósport egyik szentélyében lesz az első versenyem. Viszont órási volt bennem a bizonyítási vágy, annál is inkább, mert még az édesapám is azt kérdezgette Burkus Egontól: nem lesz ez még korai?"
Aztán dobogón végeztél.
„Végtelenül büszke vagyok a dobogós helyezéseimre, de a korrektség kedvéért azt is hozzá kell tennem: az 1.3-as Swiftek mezőnye kevés autóból áll, így az érdemem inkább az, hogy jó tempóban, hibamentesen tudtam kezdőként versenyezni, ettől függetlenül óriási érzés volt a Red Bull Ring dobogóján állni, ott, ahol példaképem, Kiss Norbi szokott.”
Aztán a szezon felénél átültél 1.6-ba. Itt nemcsak az autó erősebb, de a mezőny is, hiszen látható, hogy nem ritkán 30 autó is pályán van, öldöklő küzdelem zajlik és még az utolsó előtti helyekért is komoly csaták mennek.
„Amikor megszületett a döntés, hogy év közben átülök 1.6-ba, aggódó szüleim ismét feltették Burkus Egonnak a kérdést: nem lesz ez még túl korai? Bennem pedig tovább erősödött a bizonyítási vágy, és pont az történt, amit megfogalmaztál: még az utolsó előtti helyekért is óriási küzdelmet kellett folytatnom. Mindeközben úgy érzem, sikerült beilleszkednem a GFS Racing versenycsapatba, nagyon megszerettem a csapattársaimat, a szerelőket és mindenkit, aki a GFS Racing körül azon dolgozik, hogy a versenyhétvégéken profi körülmények várjanak minket. Megpróbáltam kicsit belelátni az autónk műszaki tartalmába, és elkezdtem tanulni a telemetria elemzését is."
Úgy tudom, ez kölcsönös, téged is nagyon megkedvelt a csapat.
„Bízom benne, hogy ez így van, igyekszem versenyzőként és adott esetben a szerelők segédjeként is hasznos tagja lenni a GFS Racingnek. Az is nagyon klassz érzés volt, hogy a salzburgringi versenyhétvégénken a csapat összes versenyzője felragasztotta autójára a Macskaárvaház Alapítvány matricáját. Ez egy Egerhez közel lévő Kápolna településen működő állatvédő szervezet, aminek Kiss Norbi a kuratóriumi tagja, és édesapámmal mi is segítői, önkéntesei vagyunk. Szóval nagyon köszönöm mindenkinek, hogy a versenyautóra helyezett matricával is gondoltak az árva állatokra.”
2018?
„Egyelőre szeretnék nagyon jó időt menni az utolsó hungaroringi futamon, aztán tesztelni, szimulátorozni, amennyit csak lehet. Kiss Norbitól azt az ígéretet kaptam, hogy a holtszezonban foglalkozni fog velem, és segít abban, miként tudnék gyorsabb, összeszedettebb lenni a pályán. Nyilván ha lehetőségeim engedik, jövőre szeretnék egy olyan szezont futni a Swift Cup Europe-ban, ahol az autómmal már összeszokva, a versenypályákat egy kicsit már megismerve és a kezdeti megilletődöttségeket magam mögött hagyva tudok a középmezőny valamelyik helyéért harcolni. De amikor ezt tervezgetem, meg szokta kérdezni édesapám: nem lesz ez még túl korai? Itt ő arra céloz, hogy mindehhez a tanulmányi eredményeimnek is megfelelőeknek kell lenniük."