Tizenegy versenyen, tizenegy pole pozíció és tizenegy győzelem, megspékelve egy pályacsúccsal, ami valószínű, még jó ideig az marad. Rónai Tamás, friss Formula Renault bajnokkal beszélgettünk:
Tamás, mi jut eszedbe, ha azt mondom tizenegy?
A 2015-ös szezon mind a 11 időmérőjét behúztuk, sorozatosan pole-pozícióból vághattunk neki a versenyeknek, ezek szintén hihetetlenül sikerültek, hiszen mind a 11-en győzni tudtunk. Ez olyan érzéseket ébreszt bennem, amit nehezen lehet körülírni… A tudat, hogy teljesítettük a „tökéletes évet” egy olyan plusz motivációt ad, ami át fog segíteni a versenypályáktól távol, edzőteremben töltött napokon is. Nem győzöm hangsúlyozni, mennyire hálás vagyok a csapat minden tagjának, hiszen ez a siker nélkülük nem jöhetett volna létre!
Ezeket a számsorokat elemezve, akaratlanul is az jut az ember eszébe, te már kinőtted a magyar bajnokságot. Hogyan és hol tervezed, képzeled el a karriered további részét?
Az ember mindig tanul valamit az adott bajnokságban, ahol épp versenyez. Úgy érzem, most értem el arra a szintre, hogy nemzetközi porondon is be tudnék mutatkozni, de ehhez számtalan dolognak kell összeállnia, legfontosabb pedig a támogatói háttér. A csapat vezetőjével, Tóth Gender Tamással már régóta dolgozunk egy esetleges nemzetközi szerepvállaláson, mindketten a maximumot nyújtjuk azért, hogy ez létre jöhessen! Bármi történjen, boldog leszek, mert elmondhatjuk: mindent megtettünk az ügy érdekében. Egy dolog, úgy gondolom biztos: ha nemzetközi bajnokságban indulok a 2016-os szezonban, azt mindenképpen valamilyen formában a Gender Racing Team színeiben fogom tenni.
Nyilván az eredményeid nem a véletlennek köszönhetőek, a címvédésed egy tudatos és tervezett építkezés jól sikerült állomása…
Köszönhetően az egylet minden tagjának, olyan szezont tudtunk zárni, amiről év elején még csak álmodoztam. Fontos kiemelni, mivel technikai sportról beszélünk, a hibák lehetősége mindig jelen van. De a profi háttérnek köszönhetően végig remekül felkészített autóval versenyezhettem, így a kiesések messziről elkerültek, amiért nagyon hálás vagyok a fiúknak!
Gyakran a kiköpött open wheel (nyitott kerekes) pilóta jelzővel illetnek téged, ami valljuk meg, sem külalakban, sem mentálisan nem áll távol a realitástól. Mindig is ez az iránya vonzott a versenyzésnek?
Kis koromban, mikor belecsöppentem ebbe a világba, már az első gokarttal megtett méterek után az lebegett a szemem előtt, hogy egy nap majd sikeres formula autó versenyző lehetek. Édesapámmal innentől tudatosan arra készültünk, hogy nyitott kerekes autóban fogok versenyezni, így sosem fordult meg a fejemben nyitni a kasztnis szériák felé. Mikor 200 km/h felett száguldasz és csak a sisakrostély választ el a külvilágtól, semmivel sem pótolható érzés. Az irányom mindenképpen ez, nem is tudnám elképzelni magam másban.
Időről időre feltűnsz a GP2/GP3 Series és WSR-paddockban, valamelyik résztvevő csapat vendégeként. Célzott, avagy baráti látogatások ezek?
Évről évre számos új versenyzővel, mérnökkel, csapatfőnökkel ismerkedem meg ezekben a sorozatokban, akikkel baráti viszonyba is kerülök. Rengeteget tudok tanulni tőlük, ez is a célja e futamokra való kilátogatásoknak. Az sem titok, hogy bármikor szívesen látnának valamely gárda színeiben versenyezni, legyen szó GP3-ról vagy a World Series by Renault 3.5 vagy 2.0 osztályról, de ugyanígy megemlíthetném az Asia Cupot is, ahol évekkel ezelőtt teszteltem. De egyelőre a Gender Racing Team lehetőségeiből szeretném kihozni a maximumot, a végcélt, ami szerintem közösen is elérhető!
Mikor láthatunk téged a pályán is az F1 előszobájában?
Folyamatosan dolgozunk érte… A jövő évet készítjük elő, amit szeretnénk egy nemzetközi sorozatban végigversenyezni. Jelenleg kis pihenőt tartok, hiszen igen intenzív éven vagyunk túl, de jövő héttől már maximálisan a 2016-os szezonra koncentrálok. Tóth Gender Tamás személyében jó kezekbe kerültem, hiszen tisztában vagyok azzal, hogy mindent ki fog hozni a lehetőségeiből és tudom, ha valamit elhatározunk, akkor addig nem nyugszunk, amíg meg nem teremtjük. Hálával tartozom, hogy egy ilyen emberrel hozott össze a sors: Ő a csapatfőnököm, menedzserem és az egyik legjobb barátom is!
Végül hadd ragadjam meg az alkalmat, megköszönni a szüleimnek, a támogatóimnak, a csapatnak és a szerelőimnek azt, hogy bizalmat szavaztak nekem, és remélem, nagyon sokat lesz még lehetőségünk együtt dolgozni. Külön köszönet Eszenyi Lászlónak, aki a csapattársamként segítette a beilleszkedésem és az autóval való összeszokásom, bátran mondhatom, az egyik legeredményesebb magyar versenyző mentoráltja lehetek!