DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Gyorsasági (Gy)

Két új pilótával tesztelt a Mogul Racing Team

Nem mindennapi formaautós teszteket teljesíthetett a 24 éves Turák László és a 29 éves Kovács Sándor az elmúlt hetekben, a friss tapasztalatok begyűjtése után pedig egyre biztosabbak benne, hogy mivel szeretnének foglalkozni a jövő évben.

Hogyan kerültetek kapcsolatba az autóversenyzéssel, eddig hol ténykedtetek?

Turák László: Az autósporttal a Kecskeméti Főiskolán ismerkedtem meg közelebbről, miután bekerültem a Kefo Motorsport csapatába, ahol a magunk által épített Formula Student autóval versenyeztünk. Én 2013-ban és 2014-ben voltam a csapat egyik pilótája, viszont a tavalyi év már az átfedés jegyében zajlott számomra, hiszen a Mogul Racing Team utánpótlás-nevelési programjának tagja lettem. Már az előző évben két tesztlehetőséget kaptam a csapattól, mindkét alkalommal a Pannónia-Ringen vezethettem egy régebbi Formula Renault versenyautót.

Kovács Sándor: Én tavaly júniusban kerültem be Fekete László csapatába pilótaként. Különböző amatőr autóversenyeken edzek, ezeken gyűjtöm a tapasztalatot és a kilométereket, a Mogul Racing Teamnnél pedig eddig egy kupás Opel Astrája és egy 1.6-os Opel Tigra autóval gyakorolhattam. Nincs komoly autóversenyzői múltam, viszont évek óta a saját szórakoztatásomra gokartozom Magyarország különböző pályáin.

MR_01



Hogyan jött ez a tesztlehetőség a csapattal?

KS: 2014 októberében vezethettem először az Opel Astrát, tartalmas tesztnapokat zárva. Csapattársam és barátom, Turák László akkor már a kétliteres Formula Renault autót vezette, és idén év eleje óta én is egyeztettem egy ilyen lehetőségről Fekete László csapatfőnökkel, ő pedig most látta elérkezettnek az időt arra, hogy kipróbálhassam ezt a 200 lóerős autót. Június 18-19-én a Pannónia-Ringen, 22-23-án pedig a WTCC hétvégi futamai után a Slovakia Ringen teszteltünk a gyorsasági-ob-n induló Volentér Balázzsal együtt.

Sikeresnek könyvelitek el a tesztet? Miben különbözött ez az autó azoktól, amit korábban vezettetek?

TL: Mind a két teszt minden percét élveztem. Most vezettem először ezt az autót, mindig kihívás egy új technika, ráadásul a Slovakia Ring első tesztnapja szakadó esőben zajlott, így sikerült minden körülmény mellett kipróbálnom magam és az autót is. A különbséget a korábbi autóimhoz képest a nagy motorerő és a 6 fokozatú szekvenciális sebességváltó jelentette, amit viszont nem volt nehéz megszokni.

KS: Az első teszten a pálya nem volt ismeretlen számomra, így már csak az autó vezetéstechnikáját kellett elsajátítanom. A karosszériás gépből eleinte nagyon furcsa volt átülni egy ilyen nyitott versenyautóba, de a két nap alatt egész jól hozzászoktam. Szlovákia már új pályát, új kihívásokat jelentett számomra, amit csak tovább nehezített az eső. Több helyen is vízátfolyások alakultak ki, köztük a célegyenesben is, amire különösen figyelni kellett. A nap végén még tanulmányoztam a pályarajzot, így a második napon már a fejemben volt a vonalvezetés, és az időjárás is kedvezett. Nagyon élveztem a teszteket.

Milyen volt együtt dolgozni a csapattal? Miben tudtak segíteni?

TL: A Mogul csapat olyan, mint egy kis család, jó hangulatban teltek a tesztek, a szerelők minden nehézséget megoldottak, rengeteg tanácsot és instrukciót kaptam tőlük. Úgy gondolom, kihoztam a legtöbbet a lehetőségeimből. Mérföldkőnek érzem ezt a pár napot az életemben, és immár biztos vagyok benne, hogy mit akarok csinálni a továbbiakban.

KS: A szünetekben átbeszéltük az aktuális kérdéseket, megosztottuk a tapasztalatokat és együtt elemeztük a belsőkamerás felvételeket. Technikailag és szellemileg is nagyon sok segítséget kaptam a csapattól. Nehéz leírni azokat az érzéseket, amelyeket átéltem ezen napok során, vagy ahogy egy-egy komolyabb autó elhaladt pár méterrel mellettem a célegyenesben Az viszont biztos, hogy ez a néhány nap meghatározó volt az életemben.

Lesz-e folytatás? Kirajzolódtak-e már a terveitek a következő évekre?

TL: Idén és 2016-ban is mindketten további teszteken fogunk részt venni a formaautóval. Ez a szakág rendkívül elnyerte a tetszésem, így ebbe az irányba szeretnék tovább haladni. A célom, hogy jövőre már az Autós Gyorsasági-ob mezőnyének tagja legyen a Mogul Racing Team színeiben.

KS: Nagyon tetszik a formaautó és a zárt karosszériás autó is - én még nem döntöttem el, hogy melyik kategóriában versenyezzek, de a célom mindenképpen az, hogy 2016-ban a Mogul Racing Team pilótájaként tegyem ezt meg. Köszönjük Fekete Lászlónak, illetve a NIVO Motorsportnak a lehetőségeket és az élményeket.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: