Milyen volt ez a szezonod a korábbiakhoz képest?
A tavalyi címvédés után idén sem volt könnyű dolgom, hiszen ugyanez maradt a cél: ismételten meg kellett védeni a bajnoki elsőséget. Mindig új kihívók és új kihívások akadnak, idén például bekerült a versenynaptárba két külföldi helyszín, Spa-Francorchamps és Zolder is. Ezek különös várakozással töltöttek el minket, Spában ugyebár a hírhedt Eau Rouge kanyarra voltunk már nagyon kíváncsiak, Zolderben pedig a keskeny pálya klasszikus hangulata volt vonzó. Alapvetően nagyon jókat autóztam az egész idényben, nem volt olyan feszült ez a szezon, mint a két évvel korábbi, de így is több emlékezetes csatába bonyolódtam.
Végül a bajnoki címet már Zolderben, az utolsó előtti hétvégén meg tudtam szerezni. Nagy köszönettel tartozom minden egyes partneremnek, akik mellettem álltak, és már az év elején biztosítottak arról, hogy egy nyugodt szezont teljesíthessünk és megvédhessük a címet. Név szerint a Kaloplasztik Kft, a Magtár Kft, a Jamex Kft, a Cash-Med Kft, a PS Sol-PC Ker Kft, a Sárköz Green Plan Kft, az Optimum Solar Kft, a GreenBoo Kft és a Foody Kft.
A technikai oldalon mi jelentette a legnagyobb változást 2014-re?
Az autónk idén is ugyanaz a 260 lóerős Lotus Exige volt, amivel már a korábbi években is nagyon jókat versenyeztünk. Egy kis változást jelentett, hogy más abroncsot kaptunk, amely azért karakterében hasonlított az előzőre. Csak egy típust használtunk, ami száraz és vizes pályán is működött, bár egyes esetekben nem tudott elég vizet kiszorítani, amiből voltak is gondjaink olykor. Talán Spa kivételével minden versenyhétvégén kaptunk egy kis esőt, többször a futamokon is kisebb nagyobb esőben kellett vezetnünk. A Slovakia Ringen például a nehéz körülmények ellenére is elrajtoltattak minket, akkor pedig komolyan gondolkodtam azon, hogy felhívok egy-két kajak-kenust, hátha tudnának segíteni abban, hogy hogyan maradjak fenn a vízen. Emellett pedig olykor a műszaki hibákat sem úsztam meg, Szlovákiában két esős futamon is emiatt kellett kiállnom. A csapat azonban nagyszerűen dolgozott, hogy elhárítsa ezeket a problémákat.
És a szezon tapasztalatszerzés szempontjából sem volt utolsó...
Bizony, a legkülönlegesebb élményt mindenképpen a két belgiumi hétvége jelentette, annál is inkább, mert egy új pályát megtanulni mindig érdekes kihívás. Spában tovább nehezítette a helyzetünket, hogy a megengedettnél hangosabb volt az autónk, ezért nem engedtek minket gyakorolni az első napon. De nagyszerű érzést nyújtott 40-45 Lotus társaságában versenyezni, hiszen folyamatosan csatáztunk valakivel. A spái helyzetből okulva különös módszert választottam a zolderi pályatanulásra, ahol pedig előre tudtuk, hogy csak félóra edzésidőnk lesz: egy görkorcsolyát vittem magammal, és azzal jártam körbe a pályát, próbálva megtanulni a kanyarokat.
Melyik volt a legnehezebb versenyed?
A szlovákiai szakadó esőt emelném ki, amikor előttünk a bokszba parancsolták a WTCC mezőnyét, mi pedig egy ideig nem is tudtuk, hogy versenyezni fogunk-e. A Pannónia-Ring is nagy kihívást jelentett a maga különleges burkolatával. Azt hiszem, ott is sikerült kifognunk némi esőt.
És melyek voltak a legélvezetesebb pillanatok?
Spában különleges volt teli gázzal átmenni a Blanchimont kanyaron. Ott a Formula-1-es autóknak az nem jelent különösebb kihívást, de a mi autóinkkal csak úgy lehetett bevenni, ha szinte teljesen lementünk az útról, és a jobboldali rázókövet a „lábunk közé véve” kezdtük el a kanyarodást.
De a leginkább a két zolderi futam maradt meg az emlékezetemben a közeli falak, a népes mezőny és a számos csata miatt. Az első napon a vizes pályán kellett az angolok között előretörnöm a mezőnyben a 25. helyről, majd az utolsó másfél kört váltóhiba miatt csak ötödik fokozatban tudtam teljesíteni. A második futamon pedig Burkus Egonnal küzdöttünk egy jót.
Jövőre is maradsz a Lotus Kupában?
Igen, és természetesen ismét a címvédés lesz a cél. Örülnék, ha jövőre is bekerülne a versenynaptárunkba legalább két közös futam az Európa-bajnokság mezőnyével, hiszen különleges volt ellenük küzdeni. Ráadásul rebesgetik, hogy a Hungaroringen is lehet egy velük közös futam, ami szintén érdekes lenne, hiszen azt a pályát nem ők, hanem mi ismerjük jobban. De ha jól alakulnak a dolgok, több Európa-bajnoki futamra is szívesen ellátogatnék.