DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Gyorsasági (Gy)

Fekete Krisztián egy év után újra a trónon – interjú a bajnokkal

2011 és 2012 után ismét Fekete Krisztián hódította el a bajnoki címet a gyorsasági autós ob II/1.-es, 2000 köbcentiméter alatti formulaautók számára kiírt kategóriájában. A döntés az utolsó, hungaroringi hétvégére maradt, ami nem indult jól a pilóta számára, a végén azonban már nem volt ok az izgalomra, és a felhőtlen ünneplésé lehetett a főszerep.

Fekete Krisztián immár hosszú évek óta állandó résztvevője és főszereplője a magyar formulaautós életnek, és Tatuus Hondája nélkül már-már elképzelhetetlen lenne bármelyik ob-futam megrendezése. Krisztián 2011-ben és 2012-ben is egy ugyanilyen típusú versenygéppel hódította el a magyar bajnoki címet, amit 2013-ban ugyan egy évre elveszített az osztrák Christopher Höherrel szemben, ám idén sikerült újból megkaparintania azt.

Az utolsó, hungaroringi tripla fordulós versenyhétvégének 9 pont előnnyel vágott neki, így elsődleges célja az volt, hogy mindhárom futamon közvetlenül fő riválisa, Pődör Balázs mögött érjen be a célba, mivel már ez is elég lett volna számára harmadik bajnoki címe bebiztosításához. Ezt a feladatot jócskán túlteljesítette, hiszen mindhárom versenyen Pődör előtt végzett, szombaton 2., a vasárnapi két futamon pedig 1. helyen ért célba.



 

- Gratulálok az újabb bajnoki címedhez. Az utolsó versenyhétvégén, a Hungaroringen volt még ok az izgalomra, vagy minden a terveitek szerint alakult?

- Köszönöm szépen. Őszintén szólva elég vészjóslóan indult számunkra a szezon utolsó hétvégéje, mivel pénteken elég komoly problémákkal küzdöttünk a beállítások terén, és sehogy sem sikerült megtalálnunk az üdvözítő megoldást. Már épp készültem elbujdosni szégyenemben, annyival a saját várakozásaim alatt voltak az időeredményeim, amikor a telemetria hosszas elemzése után a versenymérnököm megnyugtatott, hogy az autó jó így, ahogy van, próbáljak meg alkalmazkodni hozzá és minden rendben lesz. Ezt a tanácsot megfogadtam, sikerült hozzáigazítanom a vezetési stílusomat az autóhoz, és ez másnap, valamint vasárnap meghozta a várt eredményt. Mindhárom futamon sikerült (Pődör) Balázs előtt végeznem, ami számomra a legfontosabb volt a bajnoki cím szempontjából, az pedig már tényleg csak a hab volt a tortán, hogy vasárnap mindkét időmérőt és versenyt sikerült megnyernem. Úgy érzem, ez így tökéletes zárása volt ennek az évnek, és tökéletes módja az újabb bajnoki cím ünneplésének.



 

- Meglehetősen egyenletes teljesítményt nyújtottál egész évben, hiszen egy szem pannóniaringi 4. helyedet leszámítva az év minden versenyén az első két pozíció valamelyikében értél célba. Melyik volt a legemlékezetesebb, legjobban sikerült versenyhétvégéd az évben, és miért?

- Eredmény szempontjából mindenképp ezt az utolsó, hungaroringi hétvégét emelném ki, mivel vasárnap itt tényleg tökéletesen sikerült teljesíteni és az autó is végig kifogástalanul működött, és ugye a bajnoki címet is itt sikerült bebiztosítani. Ha viszont az érzelmek felől közelítjük meg a kérdést, akkor azt kell, hogy mondjam, engem idén a májusi slovakiaringi forduló hangulata fogott meg a legjobban. Azon a hétvégén ugye Kiss Pál Tamás volt a csapattársam, akitől néhány nap alatt is rengeteget tanultam, másrészről, az még csak a második versenyhétvégénk volt a szezonban, így ott még nem volt rajtunk semmiféle nyomás, jobban tudtuk élvezni magát a versenyzést, mint a bajnoki véghajrában, amikor már nem lehetett hibázni.

 



 

- Mesélj kicsit az autódról. Mit kell röviden tudnunk a Tatuus Hondáról, amivel immár a harmadik magyar bajnoki címedet sikerült megszerezned?

- Ez egy 2007-es fejlesztésű, Formula Masters típusú autó, hasonló azokhoz, amikkel a Formula-3-ban versenyeznek. 260 lóerő, 0-ról 100 km/órára 2,6-2,7 mp. alatt gyorsul fel. Multifunkcionális kormány vezérli, ugyanúgy, mint az F1-es autókat, és egy nagyon erős, nagyon gyors versenytechnikáról beszélünk.



 

- Gondolom, ez az autó is szinte már családtagnak számít nálatok, de essen most néhány szó a húsvér, élő rokonaidról is, elvégre az öcséd, Fekete Zoltán és a fiad, Fekete Dominik is versenyzőként bizonyítja tehetségét. Nekik hogyan alakult az idei évad?

- Így van, a versenyzés nekünk a vérünkben van, és nagyon büszke vagyok Zoltán öcsém és Dominik fiam eredményeire is. Zoli idén első évét teljesítette a ralikrossz ob-n, egy borzasztóan erős, összkerekes Mitsubishi Lancer EVO volánjánál. Nyilván neki szoknia kell még ezt a közeget, hiszen korábban ő is gokartban és pályaautókkal versenyzett, így az, hogy most nemcsak aszfalton, hanem murván is gyorsan kell közlekednie, egy teljesen újfajta kihívás számára. De látszott az eredményein is, hogy rengeteget fejlődött az év folyamán, és ami szintén fontos, nagyon jól érezte magát ebben a számára új közegben, úgyhogy már alig várja a jövő évi folytatást.

 

- Ami a fiamat, Dominiket illeti, ő egyértelműen ebben az évben fejlődte eddig a legnagyobbat. A Red Bull Ringen életében először volt lehetősége beülni egy Formula Masters autóba, és ő egyből az 5. helyen végzett egy 32 fős Eb-mezőnyben, úgy gondolom, hogy ez egy olyan eredmény, ami magáért beszél. Jutalomképp a Pannóniaringen is vezethette ugyanezt az autót, ott egy 3. és egy 2. helyet tudott felmutatni vele. Ez a két verseny volt az év csúcspontja neki, de a többi versenyen is kiválóan helytállt, végül a 4. lett a magyar bajnokságban. Még csak 16 éves, nagyon tehetséges, és rengeteg lehetőség előtt áll, amiket igyekszünk megragadni és kiaknázni. Az idő egyértelműen neki dolgozik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: