A Monacóba minden második szezonban ellátogató Formula-E számára az idei, összességében negyedik vizit mérföldkövet jelentett, hiszen most először versenyzett a mezőny a teljes, a Formula-1 által is használt vonalvezetésen – csupán az alagút utáni sikán kialakítása volt némileg eltérő.
Az első sorból Antonio Felix da Costa és Robin Frijns startoltak – a portugál és a holland négy éve még csapattársak voltak az Andrettinél, ahol akkor csak a mezőny hátsó felében vívhattak ádáz csatát, most azonban az élen estek azonnal egymásnak. Da Costa eljött az élen a DS Techeetah-val, a 3. kör elején azonban az Ste. Devote-ban Frijns a belső íven le tudta őt gyorsulni a Virginnel, átvéve a vezetést.
A támadó módok – amelynek aktivációs zónáját a Casino-tér kanyarjának külső ívére helyezték – felvétele aztán szokás szerint szerepet játszott a pozíciók kavarodásában. Frijns mindkét támadó módjának bekapcsolásakor visszaesett da Costa mögé, de a teljesítménynövekedést szerzett autójával mindkét alkalommal újra megelőzte a portugált – a 11. körben a célegyenes végén a külső ívről is, majd a 13.-ban az alagút kijáratánál.
Pár percre úgy tűnt, Frijns lélegzetvételnyi előnyhöz juthat az élen, da Costa azonban néhány szempillantás alatt ismét mögötte volt, a 17. körben pedig a nézők által számára megszavazott FanBoost-teljesítménynövelő révén az alagútból kijövet el tudta kapni a hollandot, így ismét átvéve a vezetést.
Az élen álló kettős azonban még meg sem szokhatta az új pozícióját, amikor újabb fordulat jött, ezúttal a mögöttük korábban Jean-Eric Vergne támadásait sikeresen kivédekező Mitch Evans személyében. Az új-zélandi jaguaros még támadó móddal érkezett, és pár száz méter alatt mindkettőjüket megelőzte – a vezetést szokatlan helyen, a Beaurivage-ban átvéve, kicentizve a helyet a DS és a szalagkorlát között.
Ekkor végre lenyugodhattak kissé a kedélyek, mert amikor a magát ismét pontszerző helyre felküzdő René Rast Nick Cassidyvel harcolva lekoccolta a falat a Ste. Devote-ban, kénytelen volt leparkolni Audiját a pályán, ezzel előcsalogatva a safety cart.
Nagyjából öt perc maradt hátra a versenyből, amikor Evans, da Costa, Frijns, Vergne sorrendben újraindult a csata az élen, és újabb fordulat lógott a levegőben, hiszen az élen álló Jaguar állt legrosszabbul az energiaszintjével. Hamar ott is tömörült Evans mögött az üldözőboly, az új-zélandi azonban sokáig ki tudta védekezni az egyre rámenősebb próbálkozásokat. Az utolsó kör második felében azonban az energiatúlhasználat miatti kizárást elkerülendő meg kellett adnia magát: da Costa az alagút utáni sikánban végrehajtotta a győzelmet érő utolsó előzését, Frijnsnek pedig a célvonal előtt sikerült 24 ezred előnnyel besiklania a második helyre a már a gázt is felengedő Evans előtt. A második helyen befutott holland ezzel úgy állt a bajnoki tabella élére, hogy idén még nem szerzett győzelmet.
A hétvégére a tabella első két helyén érkező Mercedes-pilóták egyaránt pont nélkül hagyják el a hercegséget, hullámzó szezonjuk újabb mélypontjaként. Nyck de Vries versenyét beáldozta a csapat azt követően, hogy az időmérőn szoftverhiba közbenjárására a holland az utolsó helyen végzett – a hátralévő versenyekre tervezve kicserélték az erőforrás bizonyos elemeit, így egy további áthajtásos büntetéssel esélye sem nyílt a felzárkózásra, míg a 15. helyről startoló Stoffel Vandoorne-nak sem sikerült felverekednie magát a pontszerzők közé.
A Monaco ePrix végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Antonio Felix da Costa | DS | 47:20.697 | 26 |
2 | Robin Frijns | Virgin | 2.848 | 26 |
3 | Mitch Evans | Jaguar | 2.872 | 26 |
4 | Jean-Éric Vergne | DS | 3.120 | 26 |
5 | Max Guenther | BMW | 3.270 | 26 |
6 | Oliver Rowland | Nissan | 3.865 | 26 |
7 | Sam Bird | Jaguar | 4.150 | 26 |
8 | Nick Cassidy | Virgin | 4.752 | 26 |
9 | André Lotterer | Porsche | 5.503 | 26 |
10 | Alex Lynn | Mahindra | 5.759 | 26 |
11 | Lucas di Grassi | Audi | 6.225 | 26 |
12 | Sébastien Buemi | Nissan | 6.567 | 26 |
13 | Edoardo Mortara | Venturi | 7.097 | 26 |
14 | Norman Nato | Venturi | 8.507 | 26 |
15 | Tom Blomqvist | NIO | 9.240 | 26 |
16 | S.Sette Câmara | Penske | 9.499 | 26 |
17 | Jake Dennis | BMW | 9.822 | 26 |
18 | Nico Müller | Penske | 11.450 | 26 |
19 | Oliver Turvey | NIO | 12.067 | 26 |
- | Nyck de Vries | Mercedes | - | 23 |
- | Pascal Wehrlein | Porsche | - | 21 |
- | S.Vandoorne | Mercedes | - | 21 |
- | René Rast | Audi | - | 18 |
- | Alexander Sims | Mahindra | - | 0 |