DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

Négyszer megelőzték az élen, mégis da Costa nyert Monacóban

Számolatlan helycsere az élmezőnyben, majd utolsó körös tolakodásból kiemelkedő címvédő: Antonio Felix da Costa a Formula-E egyik legizgalmasabb versenyét nyerte a mozgalmas Monaco ePrix-n.

A Monacóba minden második szezonban ellátogató Formula-E számára az idei, összességében negyedik vizit mérföldkövet jelentett, hiszen most először versenyzett a mezőny a teljes, a Formula-1 által is használt vonalvezetésen – csupán az alagút utáni sikán kialakítása volt némileg eltérő.

Az első sorból Antonio Felix da Costa és Robin Frijns startoltak – a portugál és a holland négy éve még csapattársak voltak az Andrettinél, ahol akkor csak a mezőny hátsó felében vívhattak ádáz csatát, most azonban az élen estek azonnal egymásnak. Da Costa eljött az élen a DS Techeetah-val, a 3. kör elején azonban az Ste. Devote-ban Frijns a belső íven le tudta őt gyorsulni a Virginnel, átvéve a vezetést.

 frijns2



A támadó módok – amelynek aktivációs zónáját a Casino-tér kanyarjának külső ívére helyezték – felvétele aztán szokás szerint szerepet játszott a pozíciók kavarodásában. Frijns mindkét támadó módjának bekapcsolásakor visszaesett da Costa mögé, de a teljesítménynövekedést szerzett autójával mindkét alkalommal újra megelőzte a portugált – a 11. körben a célegyenes végén a külső ívről is, majd a 13.-ban az alagút kijáratánál.

Pár percre úgy tűnt, Frijns lélegzetvételnyi előnyhöz juthat az élen, da Costa azonban néhány szempillantás alatt ismét mögötte volt, a 17. körben pedig a nézők által számára megszavazott FanBoost-teljesítménynövelő révén az alagútból kijövet el tudta kapni a hollandot, így ismét átvéve a vezetést.

Az élen álló kettős azonban még meg sem szokhatta az új pozícióját, amikor újabb fordulat jött, ezúttal a mögöttük korábban Jean-Eric Vergne támadásait sikeresen kivédekező Mitch Evans személyében. Az új-zélandi jaguaros még támadó móddal érkezett, és pár száz méter alatt mindkettőjüket megelőzte – a vezetést szokatlan helyen, a Beaurivage-ban átvéve, kicentizve a helyet a DS és a szalagkorlát között.

Ekkor végre lenyugodhattak kissé a kedélyek, mert amikor a magát ismét pontszerző helyre felküzdő René Rast Nick Cassidyvel harcolva lekoccolta a falat a Ste. Devote-ban, kénytelen volt leparkolni Audiját a pályán, ezzel előcsalogatva a safety cart.

da costa

Nagyjából öt perc maradt hátra a versenyből, amikor Evans, da Costa, Frijns, Vergne sorrendben újraindult a csata az élen, és újabb fordulat lógott a levegőben, hiszen az élen álló Jaguar állt legrosszabbul az energiaszintjével. Hamar ott is tömörült Evans mögött az üldözőboly, az új-zélandi azonban sokáig ki tudta védekezni az egyre rámenősebb próbálkozásokat. Az utolsó kör második felében azonban az energiatúlhasználat miatti kizárást elkerülendő meg kellett adnia magát: da Costa az alagút utáni sikánban végrehajtotta a győzelmet érő utolsó előzését, Frijnsnek pedig a célvonal előtt sikerült 24 ezred előnnyel besiklania a második helyre a már a gázt is felengedő Evans előtt. A második helyen befutott holland ezzel úgy állt a bajnoki tabella élére, hogy idén még nem szerzett győzelmet.

A hétvégére a tabella első két helyén érkező Mercedes-pilóták egyaránt pont nélkül hagyják el a hercegséget, hullámzó szezonjuk újabb mélypontjaként. Nyck de Vries versenyét beáldozta a csapat azt követően, hogy az időmérőn szoftverhiba közbenjárására a holland az utolsó helyen végzett – a hátralévő versenyekre tervezve kicserélték az erőforrás bizonyos elemeit, így egy további áthajtásos büntetéssel esélye sem nyílt a felzárkózásra, míg a 15. helyről startoló Stoffel Vandoorne-nak sem sikerült felverekednie magát a pontszerzők közé.

 

 A Monaco ePrix végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő/Hátrány Kör
1 Antonio Felix da Costa DS 47:20.697 26
2 Robin Frijns Virgin 2.848 26
3 Mitch Evans Jaguar 2.872 26
4 Jean-Éric Vergne DS 3.120 26
5 Max Guenther BMW 3.270 26
6 Oliver Rowland Nissan 3.865 26
7 Sam Bird Jaguar 4.150 26
8 Nick Cassidy Virgin 4.752 26
9 André Lotterer Porsche 5.503 26
10 Alex Lynn Mahindra 5.759 26
11 Lucas di Grassi Audi 6.225 26
12 Sébastien Buemi Nissan 6.567 26
13 Edoardo Mortara Venturi 7.097 26
14 Norman Nato Venturi 8.507 26
15 Tom Blomqvist NIO 9.240 26
16 S.Sette Câmara Penske 9.499 26
17 Jake Dennis BMW 9.822 26
18 Nico Müller Penske 11.450 26
19 Oliver Turvey NIO 12.067 26
- Nyck de Vries Mercedes - 23
- Pascal Wehrlein Porsche - 21
- S.Vandoorne Mercedes - 21
- René Rast Audi - 18
- Alexander Sims Mahindra - 0

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: