DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

Kijárási tilalom alatt is versenyezne az FE Róma utcáin

Nemhogy a lelátóra, talán még az utcára sem mehetnek majd ki Róma lakosai április elején, amikor a Formula-E minden járványügyi szigorítás ellenére is lebonyolítaná versenyét az olasz fővárosban.

Február végén Szaúd-Arábiában zavartalanul lezajlott a Formula-E szezonnyitója (már ha eltekintünk attól a csekélységtől, hogy a jemeni ballisztikus rakéták miatt elrendelt légzár okán a mezőny nem tudta azonnal elhagyni az országot), a következő, április 10-i Róma ePrix-n azonban a sorozat minden bizonnyal visszacsöppen a Covid-valóságba. A szervezők jó előre kidolgoztak egy B tervet, miszerint ha Róma utcáin nem lenne lehetséges a futamrendezés, a közeli épített pályán, Vallelungában futnák le a versenyt, ám ezt a forgatókönyvet jelen állás szerint nem szándékoznak életbe léptetni, még ha járványügyi korlátozások a jelenleginél szigorúbbak nem is nagyon lehetnének.

03419006_172



Olaszország több régiójában – köztük a fővárost is magában foglaló Lazióban – jelenleg a legszigorúbb állami szabályozás van érvényben a fertőzöttek magas száma miatt éjszakai teljes kijárási tilalommal, valamint napközben is szigorúan korlátozott mozgási lehetőségekkel az iskolák és az üzletek zárva tartása mellett. A jelenlegi szabályozás legalább április 6-ig érvényben marad, ekkor döntenek a korlátozások meghosszabbításáról vagy feloldásáról. 

Az FE azonban elkötelezte magát amellett, hogy az utcákon, az EUR városnegyedben a korábbihoz képest módosított vonalvezetésen rendezze meg versenyét, miután személyzete érkezési országtól függetlenül garanciát kapott rá, hogy felmentést nyer a 14 napos karanténkötelezettség alól. 

Alberto Longo, a bajnokság egyik alapító atyja úgy hiszi, az FE teljes biztonságban képes lesz besurranni Olaszországba, lefutni a Róma ePrix-t, majd távozni onnan. „Nem mennénk versenyezni, ha nem lennénk teljesen meggyőződve afelől, hogy az egészségügyi és biztonsági protokolljaink megóvják a Formula-E közösségét és a vendéglátó városok lakosságát is” – idézi a The Race.

„Mindeddig egyetlen fertőzést sem regisztráltunk az eseményeinken. Utazás előtt mindenki PCR-tesztet csináltat, minden óvintézkedést megteszünk, a helyszínen pedig a legszigorúbb buborékviszonyok között működünk, és saját tesztlabort is üzemeltetünk, így nem a helyi szolgáltatást terheljük. Egész idő alatt vagy a hotelünkben tartózkodunk, vagy az esemény helyszínén belül – semmilyen kapcsolatot nem létesítünk a lakossággal.” 

A pálya területére való belépés a verseny előtti csütörtökig, április 8-ig nem lesz engedélyezett egyetlen csapat számára sem, ami három istálló számára okozhat nehézséget: a DS Techeetah, a Dragon és a Nissan egyaránt ezen a hétvégén vetik be először új, az FIA által frissen homologizált és a szezon során tovább nem fejleszthető hajtásláncukat, így annak beépítésére és beüzemelésére a tervezettnél kevesebb idejük lesz, ha el akarnak készülni a pénteki shakedownra.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: