Bár még elég messze van, hiszen a második generációs, Gen2-es éra is csak egy szezonon van még túl, a Gen3-as autók pedig az ütemterv szerint a 2022-2023-as, vagyis összességében a kilencedik évadban debütálhatnak majd, ám máris elég sok fontos információt nyilvánosságra hoztak az új technikai- és sportszabályokról.
Azt már lehet tudni, hogy a három év múlva érkező új autók kisebbek és könnyebbek lesznek a jelenlegieknél: szélességük 70 mm-rel, hosszúságuk 160 mm-rel csökken, így 1700 és 5000 mm lesz ez a két dimenzió. Ez hozzájárul majd az autók tömegének visszaszorításához is, amely a versenyzővel együtt 780 kg lenne a mostani 900 kg helyett. Az autók gyorsabbak, erősebbek is lesznek: a jelenlegi maximális 250 kW helyett 350 kW teljesítményt irányoz elő az optimális tervezet. A karosszéria alatt két motor kap helyet, egy az első, egy pedig a hátsó tengelyre kerül, viszont ez még nem fog együtt járni az összkerékhajtással.
A legérdekesebb újítás a gyorstöltésű bokszkiállások bevezetése lehet: a Formula-E-ben csak az első négy szezonban volt szükség verseny közbeni kiállásokra, méghozzá azért, hogy a pilóták átugorjanak a másik autójukba, az első akkumulátorok gyengesége miatt ugyanis azok még csak a versenytáv felét bírták ki, a gyorstöltés technológiájának alkalmazásához pedig még nem álltak rendelkezésre a feltételek. 2022-től viszont ezen innováció népszerűsítésére tesz kísérletet az FE: a megoldás kidolgozásáért, a csapatok töltőrendszerrel való ellátásáért pedig maga a sorozat lesz felelős. A tervek szerint 30 másodpercet kell majd állniuk az autóknak a bokszutcában, hogy befejeződjön az akkumulátor feltöltése. És bár erről nincs szó az FIA közleményében, a technológia megjelenése hosszabb versenytáv lehetőségét is magában rejti.
Az FIA máris kiírta a pályázatokat az olyan egységes elemekre, mint a gumik, a karosszéria és az akkumulátor. Ezekre 2020 márciusáig jelentkezhetnek az érdeklődők, június 19-én megtörténik a kiválasztás, és az ütemtervben már az is szerepel, hogy 2022 augusztusában kell megkapniuk a csapatoknak az autókat, amikbe beleépíthetik saját, szabadon fejleszthető technológiáikat, mint amilyen a motor is.
A Nemzetközi Automobil Szövetségnél már azt is kikalkulálták, hogy a Gen3-as korszaktól kezdve egy versenyautó éves költsége 340 ezer euro lesz, ami a tartalékelemek költségével együtt sem haladja meg ennek az összegnek a 135%-át.