Három esélyes maradt a Formula-E bajnoki fináléja előtt az egyéni címre, noha Jean-Eric Vergne olyan kényelmes pontelőnnyel rendelkezett, hogy a szombati után még vasárnap is beleférhetett neki egy nullázás, hiszen Mitch Evansnek és Lucas di Grassinak is győzelemre lett volna szüksége, a mezőny sűrűjéből rajtolva pedig erre alacsony esély is látszott.
Érdekes változást jelentett be a versenyirányítás egy órával a futam előtt, miszerint a szezonban megszokott kettő helyett ezúttal három alkalommal lehet – és kell is – használnia minden pilótának a 4 perces időtartamra aktiválható támadó módot, ami 25 kW-tal növeli meg az autó teljesítményét.
A rajtnál az új pole-pozíciós, Alexander Sims megőrizte a vezetést a BMW-vel, miután mellőle Robin Frijns gyengén rugaszkodott el, és Sebastien Buemi is elment mellette az 1-es kanyarban. A bajnoki esélyesek helyezésében nem történt különösebb változás, Evans 8., di Grassi 10., Vergne a 11. helyen fejezte be az első kört – és miután ez a futam nem is hozott annyi zűrzavart és kavarodást, mint a szombati, így a két aspiráns nem is tudott a dobogó közelébe keveredni.
Kapott a mezőny egy biztonsági autós fázist is az első körökben, miután André Lotterer és Jose Maria Lopez elsőkörös ütközése után nem sokkal az argentin a falban „felejtette” Dragonját. Lotterer is kiesett, ami pedig a csapatbajnoki cím szempontjából nehezítette kissé az Audi előtt 24 pontos előnnyel rendelkező DS Techeetah dolgát.
A safety car után Frijns kapott erőre, és előbb Buemit, majd pár körrel később Simst is megelőzte a célegyenes végén a belső ívről indított merész előzésekkel, így a holland, aki a szezon során vezette is a bajnoki tabellát, ám a problémás utóbbi futamok miatt lemaradt a pontversenyben, átvette a vezetést.
Miután Evans és di Grassi képtelenek voltak előrébb jutni a 6-7. helynél, az egyéni bajnoki címen nem volt mit számolgatni. Vergne sem törte magát, de da Costa és Vandoorne megelőzésével azért feljött a 9. helyre. A csapatbajnoki cím is a DS Techeetah-nak állt, az Audinak 24 pontot kellett volna hozniuk rajta, amihez elengedhetetlen lett volna legalább egy dobogó, ám Daniel Abt is az 5. helyen ragadt, így ebben a tekintetben is minden eldőlt. Vergne a Formula-E első kétszeres bajnoka lett, csapata pedig most először örülhet a konstruktőri trófeának. Az egyéni tabella második pozíciójára a hétvégének még hetedikként nekivágó Buemi kapaszkodott fel, köszönhetően szombati győzelmének és vasárnapi dobogójának.
Frijns szezonbeli második győzelmével zárta a 2018-2019-es évadot, mögötte Sims első dobogóját szerezte Buemi előtt. Nem maradt el azért a „csattanós” végjáték, az utolsó körben a két reménytelen bajnoki aspiráns, Evans és di Grassi akadt össze és esett ki, megadva ezzel a tökéletes aláfestést Vergne ünneplésének.
Szokás szerint a nyár jelenti a holtszezont a Formula-E számára, az elektromos bajnokság hatodik szezonja november 22-én startol Szaúd-Arábiában, két új gyári csapattal és 24 autóval, a Porsche és a Mercedesszé vedlő HWA részvételével.
A 2. New York ePrix végeredménye: