Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. július 21. vasárnap
Formula-E

Buemi nyert, Vergne bukott, nincs bajnokavatás

Bár nem volt szüksége kapkodásra, Jean-Eric Vergne zűrzavaros futamon nullázott a Formula-E első New York-i fordulóján, Sebastien Buemi pedig épp jókor szerezte meg a Nissan első győzelmét. Még mindig négy esélyes maradt.

Három órával az időmérő vége után már következett is a Formula-E ötödik szezonjának utolsó előtti futama. A rajtnál Buemi könnyedén megőrizte az első helyet, köszönhetően nagyrészt a mellőle induló Pascal Wehrleinnak, aki elég lassan rugaszkodott el. A Mahindra németjét Alex Lynn azonnal legyorsulta, de még az első körben további pozíciókat veszített, így Buemi mögött a Lynn, Sims és Abt alkotta üldözőtrió formálódott ki.

A bajnokság toronymagas esélyese, Jean-Eric Vergne a 10. rajthelyről indult és óvatosan is mozgott a csatáknál, tudva, hogy csupán pár pont megszerzése is elég lehet neki ahhoz, hogy már ezen a napon bebiztosítsa második címét a Formula-E-ben. A szűk brooklyni utcákon azonban nem tudta elkerülni, hogy bajba keveredjen, a tolakodásban megsérült az első vezetőszárnya, majd az első körök legnagyobb zűrzavara is körülötte zajlott, amikor Sam Bird és a két Dragon csatája nyomán egy kanyarkijáratnál pördült meg Maximilian Günther. Az eset rémálomként jött a DS Techeetah számára, hiszen a kör végén mindkét autóját várnia kellett a bokszban: Vergne-nek és André Lotterernek is elsőszárny-cserére volt szüksége, így komoly lemaradást szedtek össze.

bue

Az élen a Jaguarnál szezon közben beugró Lynn hajtott első győzelméért, komoly nyomás alá helyezte Buemit, ám a futam új ritmust vett fel, amikor szinte pontosan a táv felénél a brit alatt műszaki hiba miatt megállt az autó. Lynn ráadásul csak olyan helyen tudott leparkolni, ami a biztonsági autó behívását tette szükségessé.

Amikor a mezőny megkapta a zöld zászlót, a futam legkomolyabb helyezkedései következtek, rengeteg csata, koccanás, nagy pozíciónyerések és –vesztések szemtanúi lehettünk. Buemi előbb Sims, majd a középmezőnyből feltörő Mitch Evans személyében kapott új üldözőt, ám az új-zélandi már kevesebb veszélyt jelentett rá. A svájci végül elsőként jutott el a célig, így az ettől a szezontól már Nissan néven futó csapat első győzelmét szerezte, és életben tartotta bajnoki esélyeit úgy is, hogy a hétvégének még a tabella 7. helyén vágott neki.

A biztonsági autó révén Vergne is közelebb kerülhetett a többiekhez, és néhány rámenős előzés, na meg az előtte zajló koccanások révén sikerült a 10. helyig visszakapaszkodnia. Érződött a francián, hogy bár még mindig rendkívül kedvező helyzetben állt a bajnoki csatában, minden lehetséges pontot próbál megszerezni, hátha akár már ezen a napon pontot tehet a legfőbb kérdés végére. Ez lett viszont végül a veszte: az utolsó körben Felipe Massát támadta a 9. pozícióért, ám rámenősségének baleset lett a vége, így pont nélkül zárta a napot a francia. A leintés pillanatában történt torlódásba Lotterer és d’Ambrosio is belefutott, így bizarr képekkel ért véget a New York ePrix első versenye.

Buemi mögött Evans és da Costa ünnepelhetett a dobogón, di Grassi pedig végül 5. lett, így a vasárnapi zárófutamra még mindig állva maradt három kihívója Vergne-nek, bár Bueminek, Evansnek és di Grassinak egyaránt győzelemre, és Vergne újabb botlására lesz szüksége ahhoz, hogy az ötödik szezon végén is jöjjön a dráma.

A pontverseny aktuális állása ide kattintva található. Di Grassi 22, Evans 25, Buemi 26 pontos hátrányban van, és az utolsó futamon még 29 pont szerezhető (25 a győzelemért, 3 a pole-ért és 1 a leggyorsabb körért), a futamgyőzelem tehát mindegyiküknek elengedhetetlen.

A DS Techeetah nullázása után pedig a konstruktőri bajnoki címért is él tovább a csata, az Audi még behozhatja 24 pontos lemaradását az elérhető 47 révén.

 

A New York ePrix 1. futamának végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő/Hátrány Kör
1 Sébastien Buemi Nissan 46:16.399 36
2 Mitch Evans Jaguar 0.932 36
3 A.F.da Costa BMW 1.216 36
4 Alexander Sims BMW 2.971 36
5 Lucas di Grassi Audi 3.537 36
6 Daniel Abt Audi 4.380 36
7 Pascal Wehrlein Mahindra 6.543 36
8 Sam Bird Audi 13.829 36
9 J.d'Ambrosio Mahindra 18.719 36
10 Oliver Turvey NIO 25.038 36
11 Gary Paffett HWA 27.831 36
12 José María López Penske 34.729 36
13 S.Vandoorne HWA 50.564 36
14 Oliver Rowland Nissan 1'23.962 36
15 Jean-Éric Vergne DS 1'34.508 36
16 Felipe Massa Venturi 1 Lap 35
17 André Lotterer DS 1 Lap 35
- M.Günther Penske - 28
- Edoardo Mortara Venturi - 27
- Alex Lynn Jaguar - 18
- Robin Frijns Audi - 15
- Tom Dillmann NIO - 1
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?