Három órával az időmérő vége után már következett is a Formula-E ötödik szezonjának utolsó előtti futama. A rajtnál Buemi könnyedén megőrizte az első helyet, köszönhetően nagyrészt a mellőle induló Pascal Wehrleinnak, aki elég lassan rugaszkodott el. A Mahindra németjét Alex Lynn azonnal legyorsulta, de még az első körben további pozíciókat veszített, így Buemi mögött a Lynn, Sims és Abt alkotta üldözőtrió formálódott ki.
A bajnokság toronymagas esélyese, Jean-Eric Vergne a 10. rajthelyről indult és óvatosan is mozgott a csatáknál, tudva, hogy csupán pár pont megszerzése is elég lehet neki ahhoz, hogy már ezen a napon bebiztosítsa második címét a Formula-E-ben. A szűk brooklyni utcákon azonban nem tudta elkerülni, hogy bajba keveredjen, a tolakodásban megsérült az első vezetőszárnya, majd az első körök legnagyobb zűrzavara is körülötte zajlott, amikor Sam Bird és a két Dragon csatája nyomán egy kanyarkijáratnál pördült meg Maximilian Günther. Az eset rémálomként jött a DS Techeetah számára, hiszen a kör végén mindkét autóját várnia kellett a bokszban: Vergne-nek és André Lotterernek is elsőszárny-cserére volt szüksége, így komoly lemaradást szedtek össze.
Az élen a Jaguarnál szezon közben beugró Lynn hajtott első győzelméért, komoly nyomás alá helyezte Buemit, ám a futam új ritmust vett fel, amikor szinte pontosan a táv felénél a brit alatt műszaki hiba miatt megállt az autó. Lynn ráadásul csak olyan helyen tudott leparkolni, ami a biztonsági autó behívását tette szükségessé.
Amikor a mezőny megkapta a zöld zászlót, a futam legkomolyabb helyezkedései következtek, rengeteg csata, koccanás, nagy pozíciónyerések és –vesztések szemtanúi lehettünk. Buemi előbb Sims, majd a középmezőnyből feltörő Mitch Evans személyében kapott új üldözőt, ám az új-zélandi már kevesebb veszélyt jelentett rá. A svájci végül elsőként jutott el a célig, így az ettől a szezontól már Nissan néven futó csapat első győzelmét szerezte, és életben tartotta bajnoki esélyeit úgy is, hogy a hétvégének még a tabella 7. helyén vágott neki.
A biztonsági autó révén Vergne is közelebb kerülhetett a többiekhez, és néhány rámenős előzés, na meg az előtte zajló koccanások révén sikerült a 10. helyig visszakapaszkodnia. Érződött a francián, hogy bár még mindig rendkívül kedvező helyzetben állt a bajnoki csatában, minden lehetséges pontot próbál megszerezni, hátha akár már ezen a napon pontot tehet a legfőbb kérdés végére. Ez lett viszont végül a veszte: az utolsó körben Felipe Massát támadta a 9. pozícióért, ám rámenősségének baleset lett a vége, így pont nélkül zárta a napot a francia. A leintés pillanatában történt torlódásba Lotterer és d’Ambrosio is belefutott, így bizarr képekkel ért véget a New York ePrix első versenye.
This. Is. Sport #NYCEPrix #ABBFormulaE pic.twitter.com/st5cFoo0Dq
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) July 13, 2019
Buemi mögött Evans és da Costa ünnepelhetett a dobogón, di Grassi pedig végül 5. lett, így a vasárnapi zárófutamra még mindig állva maradt három kihívója Vergne-nek, bár Bueminek, Evansnek és di Grassinak egyaránt győzelemre, és Vergne újabb botlására lesz szüksége ahhoz, hogy az ötödik szezon végén is jöjjön a dráma.
A pontverseny aktuális állása ide kattintva található. Di Grassi 22, Evans 25, Buemi 26 pontos hátrányban van, és az utolsó futamon még 29 pont szerezhető (25 a győzelemért, 3 a pole-ért és 1 a leggyorsabb körért), a futamgyőzelem tehát mindegyiküknek elengedhetetlen.
A DS Techeetah nullázása után pedig a konstruktőri bajnoki címért is él tovább a csata, az Audi még behozhatja 24 pontos lemaradását az elérhető 47 révén.
A New York ePrix 1. futamának végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Sébastien Buemi | Nissan | 46:16.399 | 36 |
2 | Mitch Evans | Jaguar | 0.932 | 36 |
3 | A.F.da Costa | BMW | 1.216 | 36 |
4 | Alexander Sims | BMW | 2.971 | 36 |
5 | Lucas di Grassi | Audi | 3.537 | 36 |
6 | Daniel Abt | Audi | 4.380 | 36 |
7 | Pascal Wehrlein | Mahindra | 6.543 | 36 |
8 | Sam Bird | Audi | 13.829 | 36 |
9 | J.d'Ambrosio | Mahindra | 18.719 | 36 |
10 | Oliver Turvey | NIO | 25.038 | 36 |
11 | Gary Paffett | HWA | 27.831 | 36 |
12 | José María López | Penske | 34.729 | 36 |
13 | S.Vandoorne | HWA | 50.564 | 36 |
14 | Oliver Rowland | Nissan | 1'23.962 | 36 |
15 | Jean-Éric Vergne | DS | 1'34.508 | 36 |
16 | Felipe Massa | Venturi | 1 Lap | 35 |
17 | André Lotterer | DS | 1 Lap | 35 |
- | M.Günther | Penske | - | 28 |
- | Edoardo Mortara | Venturi | - | 27 |
- | Alex Lynn | Jaguar | - | 18 |
- | Robin Frijns | Audi | - | 15 |
- | Tom Dillmann | NIO | - | 1 |