A versenynaptárba új helyszínként érkezett berni pálya ugyan a versenyzők többségének elnyerte a tetszését, Lucas di Grassi például olyan híres utcai pályákhoz hasonlította, mint Pau és Makaó, ám ettől még a vonalvezetés nem sok jóval kecsegtetett a rajt után: a célegyenest rögtön egy szűk sikán törte meg, ahol szinte kínálta magát a nagy torlódás, ami pedig menetrendszerűen meg is érkezett.
A startnál Vergne, Evans és Buemi tisztán eljöttek az élen, és noha utóbbi kettő között kialakult némi csata, nem változott a sorrend. Ők voltak azonban az elsők és utolsók, akik keresztül tudtak menni a lassítón az első körben. Mögöttük óriási káosz alakult ki, amiben nehéz rámutatni egyetlen kiváltó okra: a mezőny közepén elsőként Jerome d’Ambrosio megpörgette ugyan Robin Frijnst, de ezután tőlük függetlenül Maximilian Günther is összeakadt Pascal Wehrleinnal a kanyarban, így torlaszolódott el végül teljesen az út. Több autó is összeért, a hátrébbról érkező szerencsésebbek át tudták valahogy verekedni magukat a tömegen, és a sikán mögötti menekülőúton folytathatták útjukat. Ekkor persze már lengett a piros zászló, és igen furcsa sorrendben parkoltak le egymás mögé a pilóták a rajtrácson. A zűrzavarból semmit sem érzékelő Vergne, Evans és Buemi mögül a rajtrács 4-11. helyezettjei eltűntek, a sor az eredetileg 12. pozícióból rajtoló Massával, majd Vandoorne-nal és Lopezzel folytatódott. A versenyigazgató azonban hamar letörte a kedvét a váratlanul előre törőknek, köztük az utolsó előtti sorból sokat nyerő di Grassinak és da Costának is, hiszen úgy határozott, hogy a biztonsági autó mögött az eredeti rajtsorrendben kell felsorakoznia a mezőnynek. Többek száját is elhagyták keresetlen szavak, Massa például azt mondta, még soha nem látott ilyen döntést, a versenyigazgató szava viszont megmásíthatatlan volt.
Végül szinte minden autó folytatni tudta, egyedül Frijns került a kiesők közé, így újrakezdődött a verseny, immár repülőrajttal. A második nekifutás után már jóval konzervatívabb mederben csatáztak egymással a pilóták. Az első hármas sorrendje változatlan maradt, ám Evans a futam egésze alatt nyomást gyakorolt Vergne-re, és bár többször is manőverbe kezdett, végül a két támadó mód sem segített rajta.
A legpatinásabb kieső Wehrlein lett, aki addig tartani tudta a 4. helyét, amíg erőtlenné nem vált alatta a Mahindra, s miután csak a pályán bírt leparkolni, néhány percig teljes pályás sárga zóna lépett érvénybe. A táv utolsó harmadában André Lotterer kapcsolt rá, aki az autójának energiaszintjével is mindenki másnál jobban spórolt, ráadásul még egy támadó módot is hagyott magának a végére, így a végén Günthert és Birdöt megelőzve feljött egészen a 4. helyig.
Az utolsó percekre jött még egy kis extra drámai vonulat, hiszen elég komoly eső érkezett meg a pályára, így a záró két kört már egészen ismeretlen pályaviszonyok között kellett teljesítenie az ekkorra teljesen összesűrűsödő első négyesnek. Előzni azonban már egyikük sem mert, így változatlan sorrendben jutottak el a célig, Vergne mögött Evans és Buemi lett dobogós, a francia pedig szezonbeli harmadik győzelmével óriási lépést tett a címvédés felé, hiszen di Grassi a 10. helyen befutva csak egy pontot gyűjtött.
FRISSÍTÉS: Lotterert utólag megbüntették, nem örült neki.
A Bern ePrix végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Jean-Éric Vergne | DS | 1:25:26.873 | 31 |
2 | Mitch Evans | Jaguar | 0.160 | 31 |
3 | Sébastien Buemi | Nissan | 0.720 | 31 |
4 | André Lotterer | DS | 1.106 | 31 |
5 | Sam Bird | Audi | 2.996 | 31 |
6 | Maximilian Günther | Penske | 4.625 | 31 |
7 | Daniel Abt | Audi | 6.930 | 31 |
8 | Alex Lynn | Jaguar | 9.972 | 31 |
9 | Felipe Massa | Venturi | 12.310 | 31 |
10 | Lucas di Grassi | Audi | 13.073 | 31 |
11 | Stoffel Vandoorne | HWA | 13.386 | 31 |
12 | Felix da Costa | BMW | 13.917 | 31 |
13 | José María López | Penske | 14.271 | 31 |
14 | Alexander Sims | BMW | 14.714 | 31 |
15 | Jerome d'Ambrosio | Mahindra | 21.872 | 31 |
16 | Tom Dillmann | NIO | 40.084 | 31 |
17 | Oliver Turvey | NIO | 46.622 | 31 |
18 | Gary Paffett | HWA | 1:22.512 | 31 |
- | Oliver Rowland | Nissan | - | 21 |
- | Pascal Wehrlein | Mahindra | - | 11 |
- | Edoardo Mortara | Venturi | - | 5 |
- | Robin Frijns | Audi | - | 0 |