DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

Zűrös lesz az FE új versenynaptára

Egészen biztos, hogy bonyodalmakat fog okozni a Formula-E 2019/2020-as versenynaptára, amely a korábbi ígéretekkel ellentétben háromszor is ütközik a WEC programjaival. Budapest még nem kapott helyet.

A Motorsport Világtanács jóváhagyta a Formula-E következő versenynaptárát, amely a pilóták szempontjából hagy némi kívánnivalót maga után. A sorozat korábban az FIA-val és a WMSC-vel közösen pont az egyéb fontos szériákkal való átfedést igyekezett elkerülni, ám a most kiadott menetrend alapján ez finoman szólva sem sikerült. Az elektromos formulaautós széria jövő év nyaráig három alkalommal is a Hosszútávú Világbajnoksággal azonos hétvégén rendez versenyt, ami azért kellemetlen, mert több pilóta mindkét szériában résztvevő.

fe-santiago-eprix-1



A korábbi hírek ellenére egyelőre sem a budapesti, sem a szentpétervári forduló nem került be a menetrendbe, és kérdéses, hogy van-e bármelyiknek is esélye erre, ugyanis az egyetlen betöltetlen hely körül kizárólag dél-amerikai helyszínek sorakoznak. Szaúd-Arábiában kétversenyes szezonnyitót, Nagy-Britanniában pedig hasonló menetű szezonzárót rendeznek. Új helyszín Szöul, miközben úgy tűnik, hogy kiesik Marokkó és Svájc.

2019. november 22.

Szaúd-Arábia

Ad Diriyah

2019. november 23.

Szaúd-Arábia

Ad Diriyah

2019. december 14.*

?

?

2020. január 18.

Chile

Santiago de Chile

2020. február 15.

Mexikó

Mexikóváros

2020. március 1.

Kína

Hong Kong

2020. március 21.*

Kína

?

2020. április 4.

Olaszország

Róma

2020. április 18.

Franciaország

Párizs

2020. május 3.*

Dél-Korea

Szöul

2020. május 30.

Németország

Berin

2020. június 20.

USA

New York

2020. július 25.

Nagy-Britannia

London

2020. július 26.

Nagy-Britannia

London

 Ami a fent említett ütközéseket illeti: a WEC december 14-én a bahreini 8 órást, március 20-21-én a sebringi 1000 mérföldest, május 2-3-án pedig a spái 6 órást rendezi meg.

 Egyéb változás, hogy a sorozat ősztől már csak egy MGU-t engedélyez az autókban, ami a Nissant érinti érzékenyen, a japán márka ugyanis eddig kétmotoros hajtásláncot használt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: