A pole-ból induló Sebastien Buemi megőrizte a vezetést a rajtnál, sőt, az első négy helyezett is megtartotta pozícióját, Lucas di Grassi azonban hamar begyújtotta a rakétákat. Előbb levadászta Stoffel Vandoorne-t, de svájci nemezise sem „tartotta fel” sokáig: néhány perccel a startot követően élre állt csapata, az Audi hazai pályáján.
Az Antonio Felix da Costa, Daniel Abt és Alex Lynn alkotta trió használta ki először a támadó mód nyújtotta előnyöket – a portugál fel is zárkózott a második helyre, de rövid ideig tudta maga mögött tartani a gyorsítást a szintén bevállaló Buemit. Amíg az élen di Grassi magabiztosan tartotta magát – és a negyedik helyről induló Gary Paffet folyamatosan pozíciókat veszített –, Lynn a futam első kiesőjévé vált, a Jaguar hátsó tengelyének hibája miatt: az aszfalton veszteglő autó miatt teljes pályás sárga zászlót rendelt el a versenybíróság.
Noha korainak tűnt, ez alatt a mezőny nagy része igyekezett aktiválni a támadó módot, a zöld zászló meglengetése után pedig egyedül a harmadik helyért folyt vérre menő csata: Vergne zseniális manőverrel lépte át da Costát. A sor végéről, a 21. helyről induló André Lotterer kiesése kevésbé volt káprázatos a DS Techeetah számára: a helyi hős Berlin előtt egy ponttal állt a listavezető csapattárs, Jean-Eric Vergne mögött a bajnokságban, viszont harmadik helyen kénytelen távozni onnan.
A németet ugyanis nem csak a címvédő, hanem az a Lucas di Grassi is megelőzte a tabellán, aki idei második győzelmét szerezte a Tempelhof repülőtéren, és hat pontra zárkózott fel Vergne mögött. Buemi második helyével némileg feledtetni tudja idei vergődését – legjobb eredménye két ötödik pozíció volt –, de még így is csak 10. a bajnokságban.
A Berlin ePrix végeredménye:
1 | Lucas di Grassi | Audi | Audi | 37 | 47m02.477s |
2 | Sebastien Buemi | e.dams | Nissan | 37 | 1.856s |
3 | Jean-Eric Vergne | DS Techeetah | DS | 37 | 2.522s |
4 | Antonio Felix da Costa | BMW | BMW | 37 | 5.845s |
5 | Stoffel Vandoorne | HWA | Venturi | 37 | 6.336s |
6 | Daniel Abt | Audi | Audi | 37 | 6.551s |
7 | Alexander Sims | BMW | BMW | 37 | 8.235s |
8 | Oliver Rowland | e.dams | Nissan | 37 | 10.781s |
9 | Sam Bird | Virgin | Audi | 37 | 13.153s |
10 | Pascal Wehrlein | Mahindra | Mahindra | 37 | 14.846s |
11 | Edoardo Mortara | Venturi | Venturi | 37 | 15.377s |
12 | Mitch Evans | Jaguar | Jaguar | 37 | 17.688s |
13 | Robin Frijns | Virgin | Audi | 37 | 21.197s |
14 | Maximilian Gunther | Dragon | Penske | 37 | 26.154s |
15 | Felipe Massa | Venturi | Venturi | 37 | 26.684s |
16 | Gary Paffett | HWA | Venturi | 37 | 27.718s |
17 | Jerome d'Ambrosio | Mahindra | Mahindra | 37 | 27.729s |
18 | Oliver Turvey | NIO | NIO | 37 | 32.117s |
19 | Tom Dillmann | NIO | NIO | 37 | 33.706s |
20 | Jose Maria Lopez | Dragon | Penske | 37 | 46.895s |
- | Andre Lotterer | DS Techeetah | DS | 28 | Kiesett |
- | Alex Lynn | Jaguar | Jaguar | 23 | Kiesett |