A rajtnál a szűk kanyarok ellenére simán eljött a mezőny, baleset nélkül, az élen nem történt változás, Oliver Rowland fordult el elsőként, a második helyen pedig Jean-Eric Vergne autózott. Felipe Nasr autója ott ragadt a rajtrácson, de aztán el tudott indulni a brazil a Geox Dragonnal, de végül mégis fel kellett, adja a versenyt, Sam Birddel egyetemben, aki Vandoorne-nal ütközött, ami után egy körrel a belga is kiállt.
Nagyon szorosan alakult az élmezőny, még tíz kör után sem szakadtak szét, az első hat versenyző rendkívül közel volt egymáshoz. Aztán Jose Maria Lopez autója adta meg magát. Az argentin Dragonja egyszerűen megállt a pályán. Többen is próbálkoztak előzni a támadó üzemmód segítségével, de nem sikerült előzniük a szűk pályán.
A mezőnyben két korábbi Formula-1-es pilóta, Pascal Wehrlein és Felipe Massa viaskodott, míg Jerome d’Ambrosio a tizedik helyről próbált előretörni. Antonio Felix da Costát kezdték el vizsgálni nagyjából tíz perccel a kezdés után, mivel a rajtnál véltek nála felfedezni valami gyanúsat.
Mindeközben Jean-Eric Vergne megelőzte Rowlandet, akitől így átvette a vezetést, majd da Costa autója sérült meg egy előzési kísérlet során. Lotterer és Sims pedig nem fértek el egymás mellett a pályán, emiatt utóbbi falnak csapta a BMW-t, ami miatt beküldték a biztonsági autót, majd piros zászlóval félbeszakították a versenyt, mert nem tudták kimenteni Alexander Simst és autóját.
Ez már zsinórban a harmadik verseny, amin piros zászlót kellett alkalmazni, ami azért érdekes, mert az előző 48 futam során mindössze egyszer volt erre szükség.
Into the wall for @AlexanderSims whose race ended as a result of this moment #SanyaEPrix #ABBFormulaE pic.twitter.com/wlhRylc6WP
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) March 23, 2019
Kilenc perccel és a ráadás körrel a vége előtt aztán újraindult a verseny, di Grassi pedig azonnal elkapta Frijnst a hatodik helyért. Aztán jött egy üzenet a versenyfelügyelőségtől, hogy vizsgálják az élen álló Vergne-t, aki nem követte az előírásokat a biztonsági autós fázis alatt. Di Grassit hátulról kilökte Frijns, ezzel hétre nőtt a kiesők száma.
Buemi a bokszutcából rajtolva szerezte meg a nyolcadik helyet, a sárga zászló miatt pedig a végén csak be kellett kocogniuk a pilótáknak a célba. Jean-Eric Vergne a leggyorsabb kört is magáénak tudhatja a győzelem mellé, és nem is büntették meg, így hivatalosan is ő nyerte a kínai futamot, másodikként a pole-ból induló Rowland zárt, a harmadik helyet pedig Antonio Felix da Costa szerezte meg, aki így vezeti a pontversenyt.
Wow! @RFrijns and @LucasdiGrassi collide which means the race ends under full course yellow... #SanyaEPrix #ABBFormulaE pic.twitter.com/3cl95hXGA8
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) March 23, 2019
A Sanya ePrix végeredménye:
- Jean-Eric Vergne DS Techeetah – 45 perc +1 kör
- Oliver Rowland Nissan e.dams +1.762
- Antonio Felix da Costa BMW Andretti +3.268
- Andre Lotterer DS Techeetah +4.631
- Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler +5.972
- Sebastien Buemi Nissan e.dams +9.405
- Jerome d’Ambrosio Mahindra +17.340
- Pascal Wehrlein Mahindra +18.367
- Mitch Evans Jaguar +20.646
- Edoardo Mortara Venturi +22.208
- Felipe Massa Venturi +27.739
- Oliver Turvey NIO +31.453
- Tom Dillmann NIO +32.654
- Robin Frijns Envision Virgin Racing +1:42.284
- Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler +1 lap
- Nelson Piquet Jaguar – DNF
- Alexander Sims BMW Andretti – DNF
- Gary Paffett HWA Racelab – DNF
- Jose Maria Lopez Geox Dragon – DNF
- Stoffel Vandoorne HWA Racelab – DNF
- Sam Bird Envision Virgin Racing – DNF
- Felipe Nasr Geox Dragon – DNF