Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 21. hétfő
Formula-E

Durván átrendeződtek a Formula-E erőviszonyai

A szezonnyitó Ad-Diriyah ePrix számos kérdésre választ adott azt illetően, hogy mennyire sikerült a mezőny csapatainak felkészülniük az új szabályokra. Ismét mélyponton az Audi, remek formában a BMW és a Dragon.

Az Antonio Felix da Costa által megnyert szezonnyitó az Andretti és a hozzá motorgyártóként ettől a szezontól hivatalosan is csatlakozó BMW első sikere volt a Formula-E-ben, ami igazolta a csapat őszi teszteken mutatott erejét. Ám a pole és a győzelem ellenére is konszenzus van arról a paddockban, hogy nem ők, hanem a DS Techeetah voltak az idénynyitó etalonjai: Jean-Eric Vergne és André Lotterer egy ponton át is vették a kettős vezetést, ám végül bokszáthajtásos büntetést kaptak pillanatnyi energiatúllépésért – amit az elmosott edzések miatti hevenyészett beállításokkal indokolt a csapat –, de a francia végül így is második lett.

03418010_258

„Valójában számítottunk is arra, hogy a győzelemért fogunk harcolni” – mondta a DS részéről Xavier Mestelan-Pinon, ami ritka magabiztosságról tanúskodik, főleg azzal együtt, hogy a Virgint elhagyva csak ettől a szezontól csatlakoztak a Techeetah-hoz, vagyis új formációról van szó. „Hittünk abban, hogy a kezdettől fogva erősek leszünk, de nem gondoltuk, hogy ennyire, szóval összességében mégis egy kicsit meglepetés volt.”

Míg a negyedik szezon egyéni bajnokát adó csapat előrelépett, a korábbi évek legfőbb figurái, az Audi és a Nissanná átnevezett eddigi Renault egyelőre szenvedtek. Az Audi számára ez már ismerős felállás, hiszen az előző szezont is hatalmas mélyponton kezdték, ám Daniel Abt mégis értetlenkedett az utólagos értékeléskor.

„Az egész nap nagyon kemény volt, és szerintem el kell ismernünk, hogy nem vagyunk elég gyorsak. Valamiért egyáltalán nem volt meg a tempónk a többiekhez képest. Több területen is hiányosságaink vannak az előző szezonhoz képest, ezek egyike az autó gyorsulása” – összegezte a kétszeres futamgyőztes német, aki most csak a 8. lett.

A Nissan pilótái, Sebastien Buemi és Oliver Rowland ellentétes érzéseket fogalmaztak meg. Míg a csapathoz Alexander Albon kiszállása miatt az utolsó pillanatban csatlakozó, szinte újoncnak mondható Rowland örült, hogy egészen a 7. helyig zárkózott fel, Buemi ennél eggyel jobb eredménnyel nem volt elégedett.

03418010_089

„Nagyon csalódott vagyok. Amikor az ember másodikként jön ki az első kanyarból, de végül csak a hatodik helyen végez, hogyan is lehetne boldog?” – tette fel a nagy kérdést a svájci. „Nem volt meg a tempóm, számos apró probléma akadályozott minket, amiken még dolgoznunk kell. Nem tudtam tartani a lépést a Techeetah-kkal, így csak arra törekedhettem, hogy a lehető legkevesebb időt veszítsem velük szemben, mert nem az ő ligájukban voltunk.”

A verseny vesztesének a technikáját saját maga fejlesztő, így privát csapatnak tekinthető Dragonnal versenyző Jose Maria Lopez számít, aki az első sorból rajtolt és sokáig dobogóesélyesnek tűnt, ám rajta a támadási mód aktivációs zónája fogott ki. Egyszer ugyanis elvétette azt, hogy a második próbálkozásnál mi történt, azt pedig ő maga meséli el:

„Próbáltam támadási módba kapcsolni, kicsit korábban fordultam rá a zónára, a poros részre kerültem, és onnantól már csak utas voltam, az autó magától továbbcsúszott. Hozzáértem a falhoz, így elhajlott a hátsó felfüggesztés, és már csak idő kérdése volt, hogy mikor törik el. Eléggé fáj, ami történt, mert nem tudhatjuk, hány lehetőségünk lesz még” – bosszankodott a háromszoros WTCC-bajnok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?