A 12. rajthelyről induló Felipe Massa ígéretesen kezdte versenyét Rijádban: segítette őt a rajongók által megszavazott FanBoost, és bemutatott egy parádés dupla előzést is. A versenyző a nyolcadik helyen haladt, mikor másokhoz hasonlóan bokszutca-áthajtásos büntetést szabtak ki rá az energiaszint túllépése miatt, ezért végül csak 14. helyen ért célba. Az elektromos kategória sajátosságaival még ismerkedő brazil először nem is értette, miért hívták ki:
„Hogy őszinte legyek, nem tudom, miért kaptam áthajtásost” – nyilatkozta a verseny után a Venturinál szereplő Massa. „Jó versenyt futottam, számos autót előztem meg. A FanBoosttal is megelőztem egy autót és a támadási móddal szintén jól taktikáztam és nyertem pár pozíciót. Sajnálom, mert jó eredményt érhettem volna el az első ePrix-n. Végső soron mindent jól csináltam, leszámítva a büntetést, amit nem tudok, miért kaptam.”
A McLarent elhagyó Stoffel Vandoorne a HWA-hoz csatlakozott, hétvégéje pedig biztatóan kezdődött a szabadedzés leggyorsabb idejével és az időmérő ötödik helyével (a rajtrácson a büntetések után negyedik pozíció). A belga a verseny során azonban hátrafelé lépdelt, a kockás zászló pedig csupán a 17. helyen intette le, mindössze két ellenfél előtt.
„Nagyon trükkös délután volt, adódott pár problémánk a verseny során. Nem volt meg a tempónk, amelynek kellett volna. Sokat tanultunk a versenyen és remélhetőleg legközelebb jobbak leszünk” – hangzott Vandoorne velős nyilatkozata.
Frissítve: Massa utólag még két időbüntetést kapott, 5 másodpercet azért, mert a megengedettnél (22. kör) korábban aktiválta a FanBoostot, 25 másodpercet pedig azért, mert az aktiváció idején 100 helyett 150 KJ energiát használt fel.