Oliver Rowland 2015-ös Formula Renault 3.5 győztesként, és tavalyi F2-harmadik helyezettként lehetett a Williams fejlesztő versenyzője, amelynek köszönhetően még a Grove-iak autóját is vezethette, pont nálunk, a Hungaroringen. Rowland Formula-E-debütálásra végül most hétévégén Rijádban kerül sor, a 2018-19-es idény első versenyén.
„Már nem is gondolok igazán rá” - utalt Rowland az esetleges F1-es szereplésre a Motorsport.comon. „A Formula-E is nagyon jó irányba halad, minden egyre nagyobb és nagyobb itt. A 22 versenyző átlaga talán a legjobb a világon. Az F1-ben például hiába vannak kivételes emberek, az egész mezőnyre ez talán nem igaz. Ha viszont megnézzük az itteni rajtrács versenyzőit, mindenki megérdemelné, hogy az F1-ben legyen előbb vagy utóbb. Szóval nem koncentrálok már annyira erre. Itt a nagy esély a Nissannal, nem akarok már annyira Formula-1-es versenyző lenni.”
A Nissan eredetileg Alexander Albont ültette volna autójába, ő azonban végül a Red Bull F1-es részlegénél, a fiókcsapat Toro Rossónál kötött ki - kellett ehhez az is, hogy Albont elengedje a csapat. A csapatnak éppen ezért nem voltak elvárásai, saját magának annál inkább. „Tőlem jött a nyomás, én akartam jól teljesíteni. De ez normális is, versenyző vagyok. Nem a 10-11. helyért akarok harcolni, hanem a jókkal harcolni. De a csapat részéről semmilyen elvárás nincs velem szemben ezzel kapcsolatban.”
Az mondjuk érdekes kérdés, hogy milyen szezonja lett volna Rowlandnek, ha nem jön a Nissan hívása. „Nem igazán tudom...” - gondolkodott el. „Valószínűleg maradhattam volna tartalékként az F1-ben, vagy keresek valami mást. Kicsit felforgatott évem volt már 2018 is a Manor/Ginetta LMP1-es projekt miatt. Aláírtam velük egy szerződést, nagyon profi megállapodás volt, jó lépésnek tűnt az egész. De aztán az autó nem volt kész, és nem úgy alakult semmi, ahogy terveztük. Ezzel végül aztán nem is tudtam volna mást csinálni. A WEC-szuperszezon mellé nehéz lett volna mást találni.”