A Formula-1 2016-os világbajnoka a versenyautók vezetésétől is igyekezett távol tartani magát a váratlanul bejelentett visszavonulása óta, ezen a hétvégén azonban kivételt tesz, hiszen péntek délelőtt már megjáratta a Formula-E ötödik szezonban érkező új autóját Berlin nevezetességei, mint a Brandenburgi kapu, a Checkpoint Charlie és a Podsdamer Platz körül, szombaton pedig a Tempelhof reptér versenypályáját is kipróbálja vele.
„Nagyszerű érzés volt a saját fővárásomban vezetni a második generációs autót, elhajtva a nevezetességek mellett. Az emberek érdeklődve figyeltek az utcán, mert a hang alapján talán inkább egy űrhajó érkezésére számítottak, nem arra, hogy Berlin útjain jelenik meg valami” – mesélte a sajtótájékoztatón a német.
Persze a világbajnok pályafutását követőkben még az egyre csökkenő esély ellenére is ott motoszkál a kérdés, hogy Rosberg vajon visszatérhetne-e versenyzőként a Formula-E-ben, de a médiaeseményen szintén jelenlévő Alejandro Agag, a sorozat ügyvezető igazgatója egy érdekes történet felidézésével mutatott rá, hogy egy ilyen lépést már a német pilóta felesége sem kifejezetten díjazna.
„Tisztán emlékszem, amikor 2016-ban Bécsbe igyekeztem az FIA díjátadó gálájára, és út közben robbant a hír, miszerint Nico Rosberg visszavonul a Formula-1-ből. Aznap ő is ott volt a gála helyszínén, hogy átvegye a világbajnoki trófeáját” – kezdte Agag. „Amint megérkeztem, rögtön szembejött Nico és a felesége, és meg is jegyeztem az én feleségemnek, hogy tudom, egy napon be fogjuk vonni őt a Formula-E-be valamilyen módon.”
„A vacsora után odamentem hozzá valahogy így [ekkor könyökével megböki a mellette ülő Rosberget], majd pedig bemutatkoztam a feleségének. ’Én vagyok Alejandro Agag a Formula-E-ből, szeretnék beszélgetni a férjeddel.’ Mire ő így felelt: ’Meg se forduljon a fejedben! Soha többet nem fog visszaülni egy versenyautóba!’ Én pedig úgy voltam vele, hogy akár versenyzőként, akár nem, de szükségünk van rá a Formula-E-ben.”
Rosbergnek máris van érdekeltsége az elektromos szériában, hiszen nemrég részvényeket vásárolt a szerinte óriási potenciállal rendelkező sorozatban, és bár adná magát, hogy szerepvállalását tovább növelve akár egy csapat irányításába is bevonja magát (a Mercedes 2019-ben érkezik), ennek lehetőségét egyelőre kizárja.
„Nagyon elégedett vagyok a jelenlegi helyzetemmel is. Egyáltalán nem gondolkodok ilyesmin, nem figyelem, hogy milyen felkérések érkezhetnek, egyszerűen csak örülök, hogy szerepet kaphatok itt, hiszen reklámozhatom a Gen2-es autót és az egész sorozatot. Ennyi az egész, másról egyelőre nincs szó” – hűtötte le a kedélyeket a még mindig csak 32 éves versenyző.
Kövessétek a Berlin ePrix hétvégéjének történéseit élő hírfolyamunkban.