A Formula-E berlini hétvégéjén kaptuk mikrofonvégre az Audinál versenyző di Grassit, aki az utóbbi években egyre gyakrabban adja a jelét annak, hogy nemcsak saját karrierjének, hanem az egész autósportnak a sorsa is érdekli. A Roborace ügyvezető igazgatójaként ténykedik, de emellett más sorozatokon is rajta tartja a szemét, és gyakran meg is osztja igencsak egyedi meglátásait. Nemrég mi is beszámoltunk arról, amikor a brazil a Formula-1 változatosabbá tétele érdekében állt elő azzal a javaslattal, miszerint az időmérő edzéssel kellene kezdeni a hétvégét a szabadedzések helyett.
„A szívemen viselem a motorsport sorsát, és úgy gondolom, hogy nagyon sokan hibás döntéseket hoznak” – nyilatkozta a Formula.hu-nak a brazil, elsősorban az F1-re célozva. „Teljesen értelmetlen viták folynak arról, hogy egy szárny ekkora vagy inkább akkora legyen. Apró részletekről beszélnek, amik végül nulla különbséget jelentenek, ráadásul senki sem érti igazán, hogy miről van szó. A változtatásoknak szerintem sokkal időtállóbbaknak kell lenniük, gondolva a motorsport jövőjére. Természetes folyamat, hogy enélkül a motorsport szerepe csökkenni fog, ezért gondoskodnunk kell arról, hogy releváns maradjon.”
Általában nem marad következmények nélkül, ha valaki már a harmincas évei elején is ennyire beleártja magát a sportszakmai témákba, így adja magát a kérdés, hogy di Grassi komolyabb, vezetői pozíciókra is vágyik-e a későbbiekben, akár az autóversenyzés legfelső szervezeténél, az FIA-nál.
„Remélhetőleg igen. De jelenleg még nem ezen gondolkodok. Még mindig csak 33 éves vagyok, van még bennem pár év versenyzőként is, és majd utána meglátom, mit csinálhatok” – mondta a brazil, aki korábban már célzott arra, hogy az FIA elnöki poszt lehetőségének gondolatától sem zárkózik el.
A Formula-E előző szezonjának bajnoka arról is beszélt, hogy a berlini hétvégén is a pályára gördülnek majd a Roborace önjáró autók, és ezúttal is egy újszerű, korábban még nem látott projektet készülnek megvalósítani.
„Nagyon jól alakulnak a dolgok a Roborace körül. Most először itt egy olyan eseményünk lesz, amelyben két csapat versenyez egymással. Egy időmérő, amelyben mindkét csapat autója fut egy-egy gyorskört pilótával és automata hajtással is. A két rivális a müncheni és a zürichi egyetem lesz, akik önmaguk dolgozták ki az autójuk beállításait. A versenyzők egyike pedig az Acronym öltözködési vállalat egyik tervezője lesz. És most abba az irányba is haladunk, hogy a Roborace a jövőben is inkább ember+gép jellegű kihívásokat rendezzen.”
„Az autó gyorsabb lehet, mint egy átlagos vezető, például te” – mondja nekem teljes joggal. „De egy profinál egyelőre még nem. Ez ugyanolyan, mint hogy egy számítógépes sakkprogram engem könnyedén legyőzne, de jóval nagyobb kapacitásra lenne szüksége a gépnek, hogy legyőzze [Garri] Kaszparovot.”