DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

Sci-fihez hasonlítják a Formula-E új autóját

Második kollektív tesztjét is lebonyolította a második generációs versenyautókkal az elektromos sorozat, a mezőnyben pedig ezúttal már mind a kilenc gyártó képviseltette magát.

Monteblanco után egy másik rövid, kanyargós spanyol pályán, ezúttal a Barcelonától délre fekvő Calafatban töltöttek el újabb két napot a csapatok, amit követően a mezőny többsége már elmondhatja magáról, hogy kipróbálhatta a radikális külsejű, a vélemények szerint nem csak látványban, de viselkedésében is egy formulaautó és egy LMP1-es prototípus között elhelyezkedő autót.

Az első kollektív tesztet két csapat, a BMW és a NIO is kénytelen volt kihagyni logisztikai, illetve technikai gondok miatt, most azonban már a német és a kínai gyártó is képviseltette magát. Az újonnan érkezők közül ott volt a csak nevében új Nissan, amely a háromszoros bajnok Renault nevezési jogát és teljes csapatát veszi át a következő szezontól, de még nem lehetett ott a Mercedes és a Porsche, ők ugyanis majd a hatodik szezonban, 2019 év végén csatlakoznak, és egyébként sem rendelkeznek még bevetésre kész technikával.

DbNVZO2X4AEXKzS



Az Audit az előző teszten Lucas di Grassi, a mostanin pedig csapattársa, Daniel Abt próbálhatta ki, aki a legtöbb kört megtevők között zárta a tesztet, és kimondottan lelkesen nyilatkozott. „Izgatott voltam az első tesztem előtt, így Spanyolországba nagy elvárásokkal érkeztem, de még ezeket is sikerült felülmúlni. Nagyon élvezetes a vezetés, és az autó minden tekintetben komoly előrelépést jelent. Az Audi e-tron FE05 a pályán még annál is jobban néz ki, mint a képeken. Amikor forgalomban autózok, olyan érzés önt el, mintha egy sci-fiben lennék” – élt érdekes hasonlattal az egyszeres futamgyőztes német.

A kollektív tesztelés nagy hiányzója volt a jelenlegi szezon bajnoki pontversenyét vezető Jean-Eric Vergne, a Techeetah ugyanis egyedüliként nem jöhetett el, mivel a Renault ügyfélcsapatának számítanak, a gyakorlás pedig nem a csapatoknak, hanem a gyártóknak szólt. A helyzet a következő szezontól várhatóan változik, minden jel arra utal ugyanis, hogy a DS elhagyja a Virgint és a Techeetah mellé szegődik, a most gyűjtött kilométerekből tehát már a kínai csapat profitálhat. Mivel az ötödik szezonban továbbra is kilenc gyártó jut a tíz istállóra, így a Virgin válik ügyfélcsapattá, az e-racing365 értesülései szerint pedig a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy Richard Branson alakulata az Auditól fog hajtásláncot vásárolni.

Ezekről a zárt ajtós kollektív tesztekről egyébként elég kevés információ szivárgott ki, hamarosan azonban a nyilvánosság előtt is megmutatják a sorozat új versenyautóját mozgásban: a Berlin ePrix hétvégéjén Nico Rosberg fog vele bemutatózni a Tempelhof repülőtéren kialakított pályán.

Elképzelhető, hogy egy harmadik közös tesztet is tart még hamarosan a mezőny, amire a Michelin ladoux-i pályáján kerülne sor és a gumifejlesztésre fókuszálna. Ezenkívül minden gyártó rendelkezik még 15 privát tesztnappal, amit szeptember végéig kell felhasználniuk. Hét extra napot kap az a gyártó, amelyik egy másik csapatot is ellát hajtáslánccal, de egyelőre még nem világos, hogy ezt a lehetőséget melyikük kapja meg, hiszen még nem véglegesítették a szerződéseket a fentebb taglalt partnercserékben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: