A duplafutamos hongkongi hétvégi második versenye sem a kiszámíthatóságot képviselte, rögtön az elején: miután az emberek lesiettek a rajtrácsról, a felsorakozott autók hosszú percekig vártak – a közvetítésben izgalmakat fokozó háttérzenét vágtak be, majd halkították le többször –, mielőtt előregurultak néhány métert, ami a Formula-E-ben a felvezető körnek felel meg. A futam azonban ekkor sem kezdődött el: a versenygépek között átmanőverezve a biztonsági kocsi a mezőny közepére állt, és felvezető körre vitte a mezőnyt. Kiderült: a lámpa mondta fel a szolgálatot, így biztonsági autó mögötti rajttal kezdődött a verseny.
We go green in Hong Kong for the second time! #HKEPrix pic.twitter.com/sG65hhXMrX
— FIA Formula E (@FIAFormulaE) 2017. december 3.
Ez elvileg segített a versenyzőknek őrizni pozícióikat, de nem a pole-ból startoló Felix Rosenqvistet, aki hibázott, és megforgott rögtön az első kanyarban. Nem akarta megvárni, hogy a teljes mezőny elmenjen mellette, így befurakodott közéjük, a 9. helyre: a Mahindra Nelson Piquet-vel össze is ért, majd néhány kanyarral később az előzésével próbálkozó Luca Filippit tessékelte a fal felé, az olasznak tolatnia kellett, hogy újra versenybe álljon. Rosenqvist ekkor is veszített néhány pozíciót, és kicsúszott a pontszerző pozíciókból. A Mahindrának balszerencsét hoztak az első körök, a szombati dobogós, Nick Heidfeld műszaki hiba miatt lelassult és utolsó helyre esett vissza, nemsokára azonban újra tudta indítani autóját.
Eközben az élre Edoardo Mortara ugrott Daniel Abt előtt, Mitch Evans harmadik volt. A büntetése miatt 14. pozícióból induló Sam Bird és utolsó rajtkockába kvalifikáló Sebastien Buemi, ahogy várható volt, előzésekkel zárkóztak fel, akárcsak a svéd Rosenqvist.
Mikor a 45 körös verseny izgalmai némileg abbamaradtak, következtek az autócserék. A 22. körben Neel Jani kezdett, két körrel később aztán megérkezett az élmezőny is. Mortara, aki eddigre 3 másodperces előnyt autózott előnyt ki a Venturival, Abt elé ért vissza, a szárnyaló Rosenqvist azonban a bokszban is előzött, és már Evans előtt járt, a virtuális harmadik helyen. Ténylegesen a kiállást legkésőbb hagyó néhány versenyző még a mezőny elején maradt: Antonio Felix da Costa élen töltött egyetlen kört, Lucas di Grassi elemei azonban annyira kimerültek, hogy a brazil Spark-Audija megállt a pályán – sikerült újraindítania.
Habár Abtnak a közönség a FanBoost használatát is megszavazta, Mortara a kiállást követő körökben leszakította – Rosenqvist körül szinténüres tér kezdett kialakulni, a negyedik helyért bontakozott ki harc Evans és Alex Lynn közt.
Mortara előnye körönként néhány tizeddel csökkent Abthoz képest a futam hajrájában, de úgy tűnt, az olasz helyett már svájci színekben szereplő pilóta így is behúzza a versenyt. Egészen három körrel a leintés előttig: az addig egy kivétellel minden kört élen töltő venturis ekkor kizökkent a ritmusból, és egy megforgással dobta el a győzelem lehetőségét.
Az első helyet Daniel Abt örökölte, első győzelmét aratta a szériában, melynek fennállása óta a mezőny tagja. Első körös megpörgését követően Rosenqvist második helyen ért célba, míg Mortara a dobogó legalsó fokára állt fel.
Az utolsó körre ugyancsak maradtak izgalmak: a negyedik Evans mögül eltűnt Lynn, ugyanis lelassult autója, a brit csak 10. helyen ért célba. Andre Lotterer pedig elmérte az utolsó kanyart, a falon leborotválta autója jobb felét, és ronccsal döcögött célba a 14. helyen. Ötödik és hatodik pozícióban az első futam második-első helyezettje, Jean-Eric Vergne és a hátulról rajtoló Sam Bird végzett. Sebastien Buemi végül csak a 11. helyre zárkózott, nem szerzett pontot Hongkongban – akárcsak a 2016-17-es bajnok, Lucas di Grassi, aki a második futamot 15.-ként zárta.
FRISSÍTVE: Valamivel több mint három órával a versenyt követően nyilvánosságra hozták, hogy az Abt autójának áramátalakító berendezésein és motorjain található biztonsági címkék nem felelnek meg a versenygép műszaki könyvében szereplőknek – ez megszegi a széria technikai és sportszabályait, ezért a futamgyőztest diszkvalifikáltak a végeredményből. Rosenqvist felzárkózása végül elsőségét ért, Mortaráé a második hely, míg Evans dobogóra lép elő, ami a Jaguar első top 3-as eredménye a szériában. A kizárásból profitálva végül Buemi is szerzett egy pontot.
A Hongkong ePrix 2. futamának eredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | |
1 | Felix Rosenqvist | Mahindra | 50:05.084 |
2 | Edoardo Mortara | Venturi | 7.031 |
3 | Mitch Evans | Jaguar | 10.619 |
4 | Jean-Éric Vergne | Renault | 12.593 |
5 | Sam Bird | DS Virgin | 12.879 |
6 | Oliver Turvey | NextEV NIO | 14.199 |
7 | Maro Engel | Venturi | 15.676 |
8 | Nicolas Prost | Renault | 18.905 |
9 | Alex Lynn | DS Virgin | 19.025 |
10 | Sébastien Buemi | Renault | 22.139 |
11 | A.F.da Costa | Andretti | 23.359 |
12 | Nelson Piquet Jr. | Jaguar | 27.904 |
13 | André Lotterer | Renault | 28.591 |
14 | Lucas di Grassi | Audi | 39.137 |
15 | J.d'Ambrosio | Penske | 55.189 |
16 | Nick Heidfeld | Mahindra | 1 kör |
17 | Kamui Kobayashi | Andretti | 1 kör |
18 | Neel Jani | Penske | 1 kör |
Daniel Abt | Audi | kizárva | |
Luca Filippi | NextEV NIO | kiesett |