Első ránézésre az ember talán azt is hihetné, hogy véletlengenerátorral sorsolták a mai időmérő végeredményét, pedig valójában éppen ebben a kvalifikációban játszott a legkisebb szerepet a véletlen a Formula-E története során! Most lépett ugyanis életbe az a rendszer, hogy a versenyzők már nem számhúzással döntik el, hogy melyik ötös csoport tagjaként kell kihajtaniuk a bokszból, hanem a csoportokat a bajnokság állásának sorrendjében alakítják ki. Csak a csoportok pályára lépésének sorrendjét sorsolják mostantól, ez viszont most éppen a legtökéletesebb eredményt hozta: a bajnokság, vagyis a tegnapi futam utolsó helyezettjei kezdtek, és a szombati első öt helyezett körei zárták az alapszakaszt.
A csoportkörök győztese azonban nem a tegnapi élmezőny tagjai közül került ki: az a Mitch Evans lett a leggyorsabb, akinek szombatját a Jaguar hibája tette tönkre: a csapat késve küldte ki az új-zélandit a pályára, aki bár az időeredménye alapján akkor is az élen végzett volna, eredményét nem vették számításba, mivel pár pillanattal a kockás zászló lendülése után kezdte csak meg a körét.
Evans mellett Abt, Rosenqvist, Bird, valamint meglepetésre a Formula-E-ben első versenyhétvégéjét teljesítő Edoardo Mortara zártak a legjobb öt között, így ők folytathatták a superpole-ban.
A második szezonját kezdő Jaguar első alkalommal jutott be az időmérő rájátszásába, és hajszálon múlt, hogy egyből a pole-t is megszerezze. Az első futamon szerencsétlenül járó Felix Rosenqvist által felállított 1:02,836-os időtől azonban az utolsóként kihajtó Evans 54 ezreddel elmaradt, így a második helyet szerezte meg. Mortara jelenléte közvetlenül mögötte még ennél is nagyobb meglepetés – a DTM-ből érkező svájci újonc egyetlen ezreddel volt gyorsabb Birdnél, aki viszont szombati bokszutcai hibájáért kapott rajtbüntetése miatt a 14. pozícióból rajtol majd végül.
Az előző napi dobogósok közül Vergne 8., Heidfeld 11. lett az időmérőn, a mezőny három bajnoka pedig még gyengébbet produkált. Piquet Jr. nem volt képes a csapattársa, Evans által diktált tempóra, csak a 12. helyre kvalifikált közvetlenül a címvédő di Grassi elé, Buemi pedig hallatlan módon a legutolsó, 20. pozíciót szerezte csak meg, miután a falat is eltalálta gyorsköre során. Újabb nehéz nap vár a svájcira, miközben a Hongkongban eddig látottak alapján nagyon úgy tűnik, hogy ebben az évben már koránt sem Buemi és di Grassi fogják a hátukon cipelni a show-t a Formula-E-ben. A 2017/2018-as szezon többesélyes, az eddigieknél is fordulatosabb csatákat tartogat.
FRISSÍTÉS: Evans és a Jaguar öröme ezúttal sem lehetett teljes, ugyanis két hellyel hátrébb sorolták őket a rajtrácson, így Mortara került a második pozícióba. Részletek ITT.
A vasárnapi időmérő végeredménye:
SP | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Felix Rosenqvist | Mahindra | 1:02.836 | |
2 | Mitch Evans | Jaguar | 1:02.890 | 0.054 |
3 | Edoardo Mortara | Venturi | 1:03.108 | 0.272 |
4 | Sam Bird | DS Virgin | 1:03.109 | 0.273 |
5 | Daniel Abt | Audi | 1:03.715 | 0.879 |
Q | ||||
6 | Alex Lynn | DS Virgin | 1:02.929 | 0.352 |
7 | Antonio Felix da Costa | Andretti | 1:02.979 | 0.402 |
8 | Jean-Éric Vergne | Renault | 1:02.982 | 0.405 |
9 | Oliver Turvey | NextEV NIO | 1:03.092 | 0.515 |
10 | Luca Filippi | NextEV NIO | 1:03.210 | 0.633 |
11 | Nick Heidfeld | Mahindra | 1:03.276 | 0.699 |
12 | Nelson Piquet Jr. | Jaguar | 1:03.310 | 0.733 |
13 | Lucas di Grassi | Audi | 1:03.346 | 0.769 |
14 | Nicolas Prost | Renault | 1:03.418 | 0.841 |
15 | Maro Engel | Venturi | 1:03.446 | 0.869 |
16 | Kamui Kobayashi | Andretti | 1:03.473 | 0.896 |
17 | André Lotterer | Renault | 1:03.845 | 1.268 |
18 | Jerome d'Ambrosio | Penske | 1:03.849 | 1.272 |
19 | Neel Jani | Penske | 1:04.612 | 2.035 |
20 | Sébastien Buemi | Renault | 1:05.346 | 2.769 |