Az időmérő edzés lebonyolítási rendje alapvetően nem változott az új szezonra, az előzményei azonban igen: mostantól nem sorsolással, hanem a bajnoki tabella állása alapján döntik majd el a csoportok összeállítását. Ez alól csak a mai, szezonnyitó hétvége jelentett kivételt, ahol bajnoki tabella híján maradt a teljesen véletlenszerű számhúzás.
Az alapszakasz, vagyis a négy csoport összesítésének végén Sam Bird, Nick Heidfeld, Jean-Eric Vergne és Daniel Abt álltak az első öt helyen, ők folytathatták tovább a küzdelmet a superpole-ban. Első ránézésre nincs különösebb meglepetés a névsorban, ám rengeteg váratlan eseménynek kellett történnie ahhoz, hogy végül ez a kvintett jöjjön össze, és ne valami egészen más.
Sebastien Buemit joggal várhatták sokan a leggyorsabbak közé, a svájci azonban balszerencséjére az első csoportba került, a legkevésbé ideális pályaviszonyok mellett kellett köröznie, és bár csoportját megnyerte, végül nyolcan is gyorsabbnak bizonyultak nála, így csak kilencedikként végzett.
A Jaguarnál második szezonját kezdő Mitch Evans meglepetést okozott a szabadedzéseken, hiszen mindkétszer az első két helyen zárt, ám az időmérőn egy végzetes hiba tönkretette a napját: csak egy a többiekénél lényegesen lassabb kör állt a neve mellett, elmondása szerint azért, mert csapata rosszul kalkulált az idővel, és emiatt nem érte el időben a kockás zászlót ahhoz, hogy megkezdhesse 200 kW-os körét.
Sam Bird tekintélyes előnnyel volt gyorsabb mindenki másnál az alapszakaszban, ám az utolsó csoportban Nico Prost még nála is erősebb iramot diktált az első szektorban. Ezúttal sem sikerült azonban számára a tökéletes kivitelezés: az egyik kritikus kanyarban, ahol korábban Edoardo Mortara is hibázott, a francia a falnak csapta a Renault-t, ami aztán a fal mellett végigcsúszva lekaparta az oda felragasztott egyik reklámcsíkot. Mulatságos jelenetet hozott, ahogy Prost kanyarokon át maga után húzta az autójára felakadt, több méteres szalagot, amit aztán stafétaként átadott a mögötte érkező Jerome d’Ambrosiónak. A belga nem tudta elkerülni a lóbálózó dekorációt, ami átragadt az ő Dragonjára, s a két autó kálváriáját látva a versenyirányítás is belengette a maga szalagját, a piros zászlót.
.@nico_prost and @thereal_JDA in their own relay race in Q4 #HKEPrix pic.twitter.com/NIqAB8gxOm
— FIA Formula E (@FIAFormulaE) December 2, 2017
Az újraindítást követően pár pillanatra di Grassi feljött az 5., továbbjutást érő helyre, de a mögötte érkező csapattársa, Daniel Abt letaszította őt onnan.
A superpole aztán rendkívül szoros folytatást hozott, csak Rosenqvist hibázott látványosabbat az 1-es kanyar elfékezésével, a másik négy pilóta 160 ezreden belül végzett, sőt, az első hármas 30 ezreden belül! Vergne elképesztő módon vette át a vezetést Heidfeldtől, amikor az utolsó kanyarra fordulva megpördült Techeetah-jával, ám mivel a célvonal közvetlenül a kanyarkijáratnál helyezkedik el, a francia elérte azt, még mielőtt komolyabb időveszteséget szenvedett volna el. Így is igencsak rendhagyó motorsportpillanatot hozott, hogy a célegyenesben már hátrafelé csúszva gurult az az autó, amely megszerezte a pole-t a versenyre. Bird ugyanis hiába próbálkozott utolsó emberként, pár századdal ő is elmaradt a becsúszással nyerő Vergne mögött.
Hits the barrier, crosses the line backwards, still takes provisional pole position #HKEPrix pic.twitter.com/JUGBdajfNf
— FIA Formula E (@FIAFormulaE) December 2, 2017
Az előző szezonzáró győzteséé tehát a pole-pozíció a Hongkong ePrix szombati futamára, ami közép-európai idő szerint reggel 8 órakor startol el.
Kövessétek az egész hétvége során folyamatosan frissülő hírfolyamunkat Hongkongból, mert számos apró érdekességgel jelentkezünk benne a helyszínről.
Az időmérő végeredménye:
SP | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Jean-Éric Vergne | Renault | 1:03.568 | |
2 | Sam Bird | DS Virgin | 1:03.595 | 0.027 |
3 | Nick Heidfeld | Mahindra | 1:03.597 | 0.029 |
4 | Daniel Abt | Audi | 1:03.724 | 0.156 |
5 | Felix Rosenqvist | Mahindra | 1:04.718 | 1.150 |
Q | ||||
6 | Lucas di Grassi | Audi | 1:03.773 | 0.497 |
7 | Oliver Turvey | NextEV NIO | 1:03.881 | 0.605 |
8 | A.F.da Costa | Andretti | 1:03.914 | 0.638 |
9 | Sébastien Buemi | Renault | 1:03.966 | 0.690 |
10 | Nelson Piquet Jr. | Jaguar | 1:03.993 | 0.717 |
11 | J.d'Ambrosio | Penske | 1:04.405 | 1.129 |
12 | André Lotterer | Renault | 1:04.423 | 1.147 |
13 | Kamui Kobayashi | Andretti | 1:04.806 | 1.530 |
14 | Maro Engel | Venturi | 1:04.907 | 1.631 |
15 | Luca Filippi | NextEV NIO | 1:05.450 | 2.174 |
16 | Alex Lynn | DS Virgin | 1:05.544 | 2.268 |
17 | Neel Jani | Penske | 1:05.615 | 2.339 |
18 | Nicolas Prost | Renault | 1:07.745 | 4.469 |
19 | Edoardo Mortara | Venturi | 1:12.730 | 9.454 |
20 | Mitch Evans | Jaguar | 1:19.616 | 16.340 |