DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Formula-E

Vergne a célba bepördülve szerezte meg a pole-t Hongkongban

Két egészen elképesztő jelenetet is szolgáltatott a Formula-E negyedik szezonjának első időmérője a Hongkong ePrix-n. Az elektromos sorozat hozta megszokott, őrült formáját: Jean-Eric Vergne úgy lett a leggyorsabb, hogy konkrétan becsúszott a célba.

Az időmérő edzés lebonyolítási rendje alapvetően nem változott az új szezonra, az előzményei azonban igen: mostantól nem sorsolással, hanem a bajnoki tabella állása alapján döntik majd el a csoportok összeállítását. Ez alól csak a mai, szezonnyitó hétvége jelentett kivételt, ahol bajnoki tabella híján maradt a teljesen véletlenszerű számhúzás.

Az alapszakasz, vagyis a négy csoport összesítésének végén Sam Bird, Nick Heidfeld, Jean-Eric Vergne és Daniel Abt álltak az első öt helyen, ők folytathatták tovább a küzdelmet a superpole-ban. Első ránézésre nincs különösebb meglepetés a névsorban, ám rengeteg váratlan eseménynek kellett történnie ahhoz, hogy végül ez a kvintett jöjjön össze, és ne valami egészen más.

vergne



Sebastien Buemit joggal várhatták sokan a leggyorsabbak közé, a svájci azonban balszerencséjére az első csoportba került, a legkevésbé ideális pályaviszonyok mellett kellett köröznie, és bár csoportját megnyerte, végül nyolcan is gyorsabbnak bizonyultak nála, így csak kilencedikként végzett.

A Jaguarnál második szezonját kezdő Mitch Evans meglepetést okozott a szabadedzéseken, hiszen mindkétszer az első két helyen zárt, ám az időmérőn egy végzetes hiba tönkretette a napját: csak egy a többiekénél lényegesen lassabb kör állt a neve mellett, elmondása szerint azért, mert csapata rosszul kalkulált az idővel, és emiatt nem érte el időben a kockás zászlót ahhoz, hogy megkezdhesse 200 kW-os körét.

Sam Bird tekintélyes előnnyel volt gyorsabb mindenki másnál az alapszakaszban, ám az utolsó csoportban Nico Prost még nála is erősebb iramot diktált az első szektorban. Ezúttal sem sikerült azonban számára a tökéletes kivitelezés: az egyik kritikus kanyarban, ahol korábban Edoardo Mortara is hibázott, a francia a falnak csapta a Renault-t, ami aztán a fal mellett végigcsúszva lekaparta az oda felragasztott egyik reklámcsíkot. Mulatságos jelenetet hozott, ahogy Prost kanyarokon át maga után húzta az autójára felakadt, több méteres szalagot, amit aztán stafétaként átadott a mögötte érkező Jerome d’Ambrosiónak. A belga nem tudta elkerülni a lóbálózó dekorációt, ami átragadt az ő Dragonjára, s a két autó kálváriáját látva a versenyirányítás is belengette a maga szalagját, a piros zászlót.

Az újraindítást követően pár pillanatra di Grassi feljött az 5., továbbjutást érő helyre, de a mögötte érkező csapattársa, Daniel Abt letaszította őt onnan.

A superpole aztán rendkívül szoros folytatást hozott, csak Rosenqvist hibázott látványosabbat az 1-es kanyar elfékezésével, a másik négy pilóta 160 ezreden belül végzett, sőt, az első hármas 30 ezreden belül! Vergne elképesztő módon vette át a vezetést Heidfeldtől, amikor az utolsó kanyarra fordulva megpördült Techeetah-jával, ám mivel a célvonal közvetlenül a kanyarkijáratnál helyezkedik el, a francia elérte azt, még mielőtt komolyabb időveszteséget szenvedett volna el. Így is igencsak rendhagyó motorsportpillanatot hozott, hogy a célegyenesben már hátrafelé csúszva gurult az az autó, amely megszerezte a pole-t a versenyre. Bird ugyanis hiába próbálkozott utolsó emberként, pár századdal ő is elmaradt a becsúszással nyerő Vergne mögött.

Az előző szezonzáró győzteséé tehát a pole-pozíció a Hongkong ePrix szombati futamára, ami közép-európai idő szerint reggel 8 órakor startol el.

 

Kövessétek az egész hétvége során folyamatosan frissülő hírfolyamunkat Hongkongból, mert számos apró érdekességgel jelentkezünk benne a helyszínről. 

 

Az időmérő végeredménye:

SP Versenyző Csapat Idő Hátrány
1 Jean-Éric Vergne Renault 1:03.568  
2 Sam Bird DS Virgin 1:03.595 0.027
3 Nick Heidfeld Mahindra 1:03.597 0.029
4 Daniel Abt Audi 1:03.724 0.156
5 Felix Rosenqvist Mahindra 1:04.718 1.150
Q        
6 Lucas di Grassi Audi 1:03.773 0.497
7 Oliver Turvey NextEV NIO 1:03.881 0.605
8 A.F.da Costa Andretti 1:03.914 0.638
9 Sébastien Buemi Renault 1:03.966 0.690
10 Nelson Piquet Jr. Jaguar 1:03.993 0.717
11 J.d'Ambrosio Penske 1:04.405 1.129
12 André Lotterer Renault 1:04.423 1.147
13 Kamui Kobayashi Andretti 1:04.806 1.530
14 Maro Engel Venturi 1:04.907 1.631
15 Luca Filippi NextEV NIO 1:05.450 2.174
16 Alex Lynn DS Virgin 1:05.544 2.268
17 Neel Jani Penske 1:05.615 2.339
18 Nicolas Prost Renault 1:07.745 4.469
19 Edoardo Mortara Venturi 1:12.730 9.454
20 Mitch Evans Jaguar 1:19.616 16.340
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: