A szezon első duplafutamos hétvégéjén, Németországban – a hátralevő két állomáson, New Yorkban és Montrealban is két-két versenyt tartanak – a szombaton első győzelmét szerző Felix Rosenqvist a Mahindrával a vasárnapi időmérőn tovább remekelve kiharcolta a pole-pozíciót. A svéd kitűnően kapta el a rajtot, és szinte azonnal másfél másodperc előnybe került az előző nap kizárt Sebastien Buemihez képest. A DS Virgin harmadik-negyedik helyről induló versenyzői, Jose Maria Lopez és Sam Bird összecsaptak, de sorrendjük nem változott. Az első körben többen összeértek, Maro Engel sérült autóval kiállt a versenyből, a kavarodást kihasználva pedig Rosenqvist utolsó helyről induló csapattársa, Nick Heidfeld nyert öt pozíciót.
A 46 körös verseny első negyedében Rosenqvist egy másodperc környéki előnyt tartott fenn a bajnoki éllovas Buemivel szemben, miközben Lopezék körről körre szakadtak le. A lemaradás már 9 másodperc volt a 17. körben, mikor Bird megpróbálkozott az előzéssel argentin csapattársával szemben: a két Virgin összeért, a kívül levő Bird megcsúszott, és épp elkerülte a falat. A brit két helyet bukott Vergne-nyel és Di Grassival szemben, majd a ritmusából kizökkent versenyzőt Abt és Prost is megelőzte. Lopez szintúgy lendületet veszített, hamarosan gyors egymásutánban Vergne, a rajtrácson hetedik Di Grassi és Abt vette el tőle a pozíciókat.
Féltávnál az akkumulátorok kritikus szintre merültek, az autócseréket a 23. körben Rosenqvist és Buemi nyitotta, akik továbbra is összenőttek, messze a harmadik Vergne által vezetett sortól. Rosenqvist átélt néhány szoros pillanatot: a szintén Mahindra-bokszba érkező Heidfeld nem figyelt, és a svéd előtt fordult a szerelősátorba, néhány hosszú pillanatra eltorlaszolva csapattársa előtt az utat. Rosenqvistnek azonban így is sikerült épphogy Buemi elé visszatérnie, és megőriznie a vezetést.
Rosenqvist továbbra is egy másodperc különbséget tartott Buemihez képest, hétvégéje második győzelmének esélyeit azonban már ekkor elveszítette: rövidesen közölte a versenyirányítás, hogy szabálytalan kiengedés miatt 10 másodperces büntetéssel sújtják a svédet. Ezzel tulajdonképpen Buemi ölébe hullt a győzelem, a Mahindra-pilótának pedig arra kellett figyelnie, hogy a harmadik helyezettet ne engedje közelebb magához – ekkor a különbség 11 szekundum volt, az utolsó dobogós pozícióban pedig Di Grassi állt, aki a 32. körben megelőzte Vergne-t.
Mahindra pitstop chaos! #BerlinePrix pic.twitter.com/xNNahypNuK
— FIA Formula E (@FIAformulaE) 2017. június 11.
Buemi célba kísérte Rosenqvistet, így hiába volt csak második a leintésnél, ő állt a dobogó legtetejére a berlini Tempelhof repülőtéren: szombaton kizárták az ötödik helyről, vasárnap azonban épp ő profitált egy büntetésből, és idei hatodik győzelmével növelte előnyét a pontversenyben.
Felix Rosenqvistet rangsorolták a második helyen, mivel 12 másodperc volt előnye Di Grassihoz képest – az Abt Audi második autójával Daniel Abt szerezte meg a negyedik pozíciót. A lelassuló Vergne-t öt körrel leintés előtt Jose Maria Lopez is megelőzte, így az argentin zárt az ötödik pozícióban. Vergne, Bird, Prost, Turvey, valamint az utolsóról 10. helyre felzárkózó Heidfeld egészítette ki a pontszerzők sorát, a német D’Ambrosio áthajtásos büntetésének köszönhetően nyert egy helyet a kiállásokat követően.
A Berlin ePrix végeredménye:
Versenyző | Csapat | Hátrány | |
1 | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | |
2 | Sebastien Buemi | Renault e.dams | 2.805 |
3 | Lucas di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | 13.667 |
4 | Daniel Abt | ABT Schaeffler Audi Sport | 16.436 |
5 | Jose Maria Lopez | DS Virgin Racing | 23.129 |
6 | Jean-Eric Vergne | TECHEETAH | 23.556 |
7 | Sam Bird | DS Virgin Racing | 24.764 |
8 | Nico Prost | Renault e.dams | 24.960 |
9 | Oliver Turvey | NextEV NIO | 37.754 |
10 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | 38.619 |
11 | Antonio Felix da Costa | Andretti Formula E | 46.862 |
12 | Nelson Piquet Jr | NextEV NIO | 47.244 |
13 | Jerome D'Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | 50.141 |
14 | Stephane Sarrazin | TECHEETAH | 54.458 |
15 | Tom Dillmann | Venturi Formula E | 59.782 |
16 | Adam Carroll | Panasonic Jaguar Racing | 68.231 |
17 | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | 69.823 |
18 | Robin Frijns | Andretti Formula E | 74.888 |
19 | Loic Duval | Faraday Future Dragon Racing | 13 kör |
20 | Maro Engel | Venturi Formula E | 32 kör |