A Berlin ePrix szombati felvonása előtt egy dologról beszélt szinte mindenki: vajon mennyire tudja kihasználni Lucas di Grassi azt, hogy az első rajtkockából kezdheti meg a versenyt, miközben legnagyobb riválisa, Sebastien Buemi mindössze a 14. pozíciót szerezte meg a rajtrácson? Nos, a brazil megpróbálta a tőle telhető legtöbbet megtenni, és megőrizte a vezetést a rajtnál a két Mahindra-pilóta, Felix Rosenqvist és Nick Heidfeld előtt. José Maria Lopez viszont rajtavesztett, hiszen a másodikról a negyedik helyre csúszott vissza.
Míg az élen beállt a sorrend, Buemi folyamatosan lépdelt előre, és hamar sikerült felzárkóznia a pontszerzők közé. Sokáig úgy tűnt, hogy di Grassi idei második győzelmét fogja aratni, ám féltávhoz közeledve egyre csökkent a távolság közte és Rosenqvist között. A svéd autója egyre nagyobb lett az Audi ABT tükrében, mígnem a 22. körben megtörtént a helycsere, és a mahindrás letaszította az élről riválisát!
Az autócserék után az élen nem módosult a sorrend, Buemi pedig folytatta az előzéseket: a 34. körben csapattársa mellett ment el a hetedik helyért. A svájci végül a hatodik helyen ért célba, ám hasznot húzott az előtte befutó Jean-Eric Vergne öt másodperces büntetéséből, így a kármentést majdnem tökéletesítve, mindössze nyolc egységet veszített a második helyen befutó di Grassihoz képest.
Felix Rosenqvist első Formula-E győzelmét aratta a 44 kör végén, 2,2 másodperccel a brazil előtt – utóbbira még mahindrás csapattársa, Nick Heidfeld is fel tudott zárkózni az Audi ABT energiatárolójának túlmelegedése miatt, de végül maradt a sorrend közöttük.