Ezen a hétvégén Monacóban vendégeskedik az elektromos sorozat, mintegy a Formula-1 előfutáraként, és ahogy két évvel ezelőtt tették, úgy most is a rövidebb vonalvezetést használják: a célegyenes végén élesebben fordulnak jobbra, ezzel egy olyan útra kanyarodnak rá, amely az alagút kijáratához vezet, ott pedig egy hajtűkanyarral érkeznek vissza a jól ismert részhez.
A két szabadedzésen a pontversenyt mexikói drámái után már csak öt ponttal vezető Buemi bizonyult a leggyorsabbnak, és az időmérőn is meggyőzően vette át a vezetést, amikor a második csoport tagjai között a pályára hajtott. A későbbiekben még Jean-Eric Vergne, és némi meglepetésre a Venturival Maro Engel is megelőzte őt, de ez is elég volt számára ahhoz, hogy Nelson Piquet-vel, na meg az állandó rivális Lucas di Grassival együtt bejusson a superpole-ba.
Sokak számára nem úgy alakult viszont az időmérő, ahogy azt tervezték, hiszen az edzések óta kicsit megváltozott tapadási viszonyok mellett nem volt könnyű boldogulni. A másik Renault-val Nicolas Prost csak a mezőny végére, a 19. helyre kvalifikált, csupán a hibázó d’Ambrosiót megelőzve. De nem remekelt a Mexikóban kettős pontszerzéssel robbantó Jaguar, az eddig mind a négy superpole-ba bejutó Turvey, és az Andretti szupertehetségei sem Frijns és da Costa révén.
Örülhetett azonban a gyorskörét utolsóként befejező Felix Rosenqvist, aki bejött a hatodik helyre, és eggyel mögötte elégedett lehet Jose Maria Lopez is, akinek indulása a silverstone-i WEC-futamon elszenvedett csigolyasérülései miatt csak az első szabadedzést követően vált biztossá.
A touch too much - @MaroEngel - scrapes the wall in #MonacoePrix Super Pole pic.twitter.com/cdTGIeklZA
— FIA Formula E (@FIAformulaE) May 13, 2017
Az alapszakasz leggyorsabb öt versenyzőjét felvonultató fináléban aztán már Buemi futotta a leggyorsabb időt, ősi ellenlábasa, di Grassi pedig be tudott jönni a második helyre, tehát a tavalyi londoni szezonzárón emlékezetes módon ütköző páros foglalhatja el az első rajtsort, garantálva ezzel az újabb feszült kezdést. Piquet lett a harmadik az idén méregfogát már egyre többször kimutató NextEV-vel, mellőle Vergne indulhat, és Engelé lett az ötödik hely, aki egy kerékvetőn való megugrást követően örülhetett, hogy éppen sikerült elkerülnie a szalagkorlátba való becsapódást.
A futam ma 16:00-kor startol.
Az időmérő végeredménye:
SP | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Sébastien Buemi | Renault | 53.313 | |
2 | Lucas di Grassi | ABT Schaeffler | 53.550 | 0.237 |
3 | Nelson Piquet Jr. | NEXTEV TCR | 53.606 | 0.293 |
4 | Jean-Éric Vergne | Renault | 53.756 | 0.443 |
5 | Maro Engel | Venturi | 55.013 | 1.700 |
Q | ||||
6 | Felix Rosenqvist | Mahindra | 53.609 | 0.323 |
7 | José María López | DS-Virgin | 53.666 | 0.380 |
8 | Nick Heidfeld | Mahindra | 53.687 | 0.401 |
9 | Daniel Abt | ABT Schaeffler | 53.725 | 0.439 |
10 | Sam Bird | DS Virgin | 53.729 | 0.443 |
11 | Stephane Sarrazin | Venturi | 53.846 | 0.560 |
12 | Loic Duval | Dragon Racing | 53.929 | 0.643 |
13 | Robin Frijns | Andretti | 54.034 | 0.748 |
14 | Esteban Gutiérrez | Renault | 54.097 | 0.811 |
15 | Mitch Evans | Jaguar | 54.115 | 0.829 |
16 | Oliver Turvey | NEXTEV TCR | 54.522 | 1.236 |
17 | Antonio Felix da Costa | Andretti | 54.631 | 1.345 |
18 | Adam Carroll | Jaguar | 55.031 | 1.745 |
19 | Nicolas Prost | Renault | 55.081 | 1.795 |
20 | Jerome d'Ambrosio | Dragon Racing | 1:00.636 | 7.350 |
És íme Buemi pole-t érő köre a különös vonalvezetésű Monacóban: