Az olyan szavak mellett, mint az elektromosság, vagy az autócsere, még egy dolog eszünkbe juthat, amely a Formula-E sajátja: a jövő. A harmadik évadját futó széria hírei nagyobb százalékban szólnak olyan dolgokról, hogy mely helyszínek és csapatok csatlakozhatnak a jövőben, hogy milyen új szabályokkal próbálják meg jobbá tenni a versengést, valamint hogy hogyan lehet átalakítani a naptár menetrendjét. Ebből kifolyólag nem meglepő, hogy a sorozat tíz éves tervben gondolkozik, amelyet még a létező szocializmusban is megirigyeltek volna.
„Az új autó tesztjei tíz hónapon belül megkezdődnek majd” – idézte a Motorsport-Total.com Alejandro Agagot, a széria vezetőjét a várhatóan a 2018/2019-es szezonban debütáló gépről. „Remélhetően hamarosan bemutathatjuk az új dizájnt. A Nemzetközi Automobil Szövetséggel egy tízéves tervben gondolkozunk, három részre osztva.” Ennek első szakasza az első négy szezont foglalná magába, a 2018 tavaszával bezárólag, míg a következő két rész három-három évadból fog állni.
„Persze az erőforrások tekintetében szabad lesz a fejlesztés, de valószínűleg a jelenlegi energiatárolókkal fogunk versenyezni tíz éven keresztül – a harmadik fázis egyelőre nem biztos, még lehetnek változások. Az FIA hamarosan nyilvánosság elé tárja a tíz éves tervünket, amely nagyon fontos a széria stabilitása, valamint a résztvevő és érdeklődő gyártók szempontjából.”
„Egyértelműen ki kell jelölni a követendő irányt: ha megfelelőnek bizonyul a tervezés, azzal költséghatékonyabbá válunk, hiszen az idő a legfontosabb érték. Ha a gyártók maguk tervezik a hajtóműveket, a költségek exponenciálisan növekedni fognak, de minél több idő van erre, annál jobb. Az FIA azon dolgozik, hogy megfelelő körülményeket alakítson ki, hiszen a fenntartható és kezelhető költségek képezik a Formula-E lényegét” – tette hozzá Agag.