A Formula-E-ben nem ritka, hogy a pilóták több érdekeltséget menedzselnek egymás mellett: A Toyota egyik versenyzője, Sebastien Buemi júliusban bajnoki címig vitte a sorozatban, és a WEC-ben is helyt állt, ahogyan Stephane Sarrazin is ott van a harmadik szezonját futó széria indulói között, bár inkább kevesebb, mint több sikerrel tekergeti a kormányt a Venturi Grand Prix autójával. Most egy harmadik Toyota-versenyző, a Fujiban érzelmes győzelmet arató Kamui Kobayashi jelentkezett be egy Formula-E ülésért – szerepvállalását segítheti a széria tervezett fordulója Japánban.
„A Formula-E remek” – nyilatkozta a japán a Motorsport.com-nak. „Egyre több gyártó csatlakozik a bajnokságba, és a versengés is jó. A sorozat remek pilótákkal rendelkezik, és ha lehetőséget kaphatnék, én is oda mennék.” Amikor arról kérdezték, hogy sikerülne-e kombinálni WEC- és Formula-E-teendőit, így válaszolt: „Igen, mert többen is ezt csinálják. Miért ne? Mindenre nyitott vagyok, de a legfőbb célom a következő szezont illetően a bajnokság, valamint a Le Mans-i 24 órás megnyerése.”
Kobayashi 2016-ban teljesítette első szezonját az LMP1-ben Stephane Sarrazin és Mike Conway csapattársaként, mégis ő szerzett győzelmet csapatának, először két év után. „Szerintem minden jól alakult. Ez volt az első szezonom, és jól éreztem magam. Örülök annak, amit sikerült elérnünk, sőt, még kicsit meg is lepődtem emiatt.” Bár voltak olyan híresztelések, hogy a Toyota három autót fog indítani a 2017-es Le Mans-i megmérettetésen az idei drámai vereséget követően, a japán pilóta figyelmeztette csapatát, hogy okosan terjeszkedjenek LMP1-es alakulatukkal. „Talán ha lenne 100 autónk, annak is örülnék! De minden a költségvetéstől függ. Ha több autód van, de anyagiak terén nem áll több forrás a rendelkezésedre, csak több probléma lesz az autóval. De ha több pénzünk lesz, miért ne?”