Marokkóban, a WTCC-ből már ismert marrakeshi pályán zajlik a Formula-E harmadik szezonjának második fordulója, amely végre lehetőséget ad arra, hogy összehasonlítsuk az elektromos autók tempóját egy másik nemzetközi sorozat köridőivel.
Egyúttal Jose Maria Lopezzel szemben is magasra kúsztak az elvárások, hiszen a mezőnyből ő az egyetlen, aki versenyzett (sőt, a Hondák idei kizárása után nyert) már az erre az évre átalakított vonalvezetésen. Az argentin az időmérőn az első ötös csoportba került, ám miután nem futott különösebben kiemelkedő köridőt, azonnal látszott, hogy nem fog a legjobbak közé kvalifikálni, és az alapszakasz végére egészen a 13. helyig csúszott.
Az első csoport leggyorsabbja az e.dams Renault-t vezető Nicolas Prost, a másodiké pedig csapattársa, a szezonnyitót megnyerő Sebastien Buemi volt, aki az összetettben is az élre ugrott. A harmadik csoportban több esélyes is pályára lépett a két Audi Sport Abt, valamint Jean-Eric Vergne képében. Bár a legnagyobb durranás Lucas di Grassitól volt várható, a brazil egy korai megcsúszás után nem tudott visszakapaszkodni, így alaposan lemaradt fő riválisai, a Renault-k mögött, és végül csak a 12. rajthely lett az övé. Vergne azonban képes volt egy kisebb meglepetésre, amikor több mint három tizeddel átvette a vezetést a tabellán. Ne feledjük az egykori Toro Rosso-pilóta csapata, a Techeetah az egyetlen ügyfélistálló a mezőnyben, így ők is ugyanazt a Renault-hajtásláncot használják, mint Buemiék, csupán kevesebb tesztlehetőséget kaptak vele a holtszezonra.
Ám az utolsó csoport érkezése ezt követően még rendesen átformálta a superpole-ba továbbjutó pilóták listáját. Felix Rosenqvist a Mahindrával, valamint Sam Bird a Virginnel egyaránt határokat feszegető, falat súrolós körük végén zártak a 2. és a 4. helyen, valamint a szezonnyitó pole-pozíciósa, Nelson Piquet is bejött ötödiknek, ezzel pedig a top5-re sokáig esélyesnek tűnő Abt és Prost is elestek a továbbjutás lehetőségétől.
Az első öt helyről döntő superpole-ba tehát Vergne, Rosenqvist, Buemi, Bird és Piquet jutottak be öt különböző csapat képviseletében.
Piquet volt az első a pályán az egykörös finálé során, de a brazil néhány másodperc alatt hazavágta esélyeit, amikor elfékezte magát az 1-es kanyarban. További hibák következtek a kör során, egy kerékvetőn pedig csúnyán odaverte a NextEV padlólemezét, s a brazil a célvonalon áthaladva érezte is, hogy helye van a csapatrádión történő azonnali bocsánatkérésnek. „Túl keményen nyomtam, az én hibám” - ismerte el a bajnok.
Őt követően Bird felállított egy erősebb alapidőt, de Buemi ezt annak ellenére is túl tudta szárnyalni, hogy szintén elrontotta az 1-es kanyart. A nap pozitív meglepetését szolgáltató Rosenqvist azonban tovább folytatta a tündöklést, miután 37 ezreddel felülmúlta a címvédőt a Mahindrával. Ezzel az első rajtsort már biztosította is magának az újonc svéd, ami pedig pillanatokkal később máris pole-pozícióvá változott, amikor a kamera ráközelített Vergne-re, aki továbbra is a bokszutca kijáratánál várakozott, miközben a lámpa már pirosra váltott.
A pilóta a leintés után elismerte, hogy a Techeetah hibázott, hiszen mérnökei egyszerűen túl későn indította útjára a franciát, aki így lekéste azt az intervallumot, amely alatt az időmérő ezen szakaszában engedélyezett a pályára való kilépés. Korábbi tempója alapján Vergne tűnt a legesélyesebbnek az első rajthelyre, de túlságosan így sem kell bánkódnia, hiszen az ötödik helyről startol, ahonnan továbbra is elérhetőnek tartja a győzelmet.
Az időmérő végeredménye:
SP | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Felix Rosenqvist | Mahindra | 1:21.509 | |
2 | Sébastien Buemi | Renault | 1:21.546 | 0.037 |
3 | Sam Bird | DS-Virgin | 1:21.686 | 0.177 |
4 | Nelson Piquet Jr. | NEXTEV TCR | 1:23.879 | 2.370 |
5 | Jean-Éric Vergne | Renault | - | |
Q | ||||
6 | Daniel Abt | ABT Schaeffler | 1:21.725 | |
7 | Nicolas Prost | Renault | 1:21.777 | |
8 | Oliver Turvey | NEXTEV TCR | 1:21.853 | |
9 | Robin Frijns | Andretti | 1:21.912 | |
10 | A.F.da Costa | Andretti | 1:22.073 | |
11 | Nick Heidfeld | Mahindra | 1:22.074 | |
12 | Lucas di Grassi | ABT Schaeffler | 1:22.081 | |
13 | José María López | DS-Virgin | 1:22.133 | |
14 | Maro Engel | Venturi | 1:22.236 | |
15 | S.Sarrazin | Venturi | 1:22.270 | |
16 | Mitch Evans | Jaguar | 1:22.355 | |
17 | J.d'Ambrosio | Penske | 1:22.681 | |
18 | Ma Qing Hua | Renault | 1:23.248 | |
19 | Loic Duval | Penske | 1:23.933 | |
20 | Adam Carroll | Jaguar | 1:25.695 |
FRISSÍTÉS: Buemi utólag büntetést kapott, így a 7. helyre csúszott vissza