Jelenleg öt olyan versenysorozat tartozik a Nemzetközi Automobil Szövetség hatáskörébe, amelyek világbajnokságként funkcionálnak: a Formula-1, a WEC, a WTCC, a WRC, valamint a pár éve útnak indított ralikrossz-vb. Ahhoz, hogy egy sorozat elmondhassa magáról, hogy világbajnokságot rendez, eleget kell tennie néhány feltételnek: az egyik legfontosabb az, hogy legalább három kontinensen kell versenyt rendeznie, a másik pedig, hogy szabaddá kell tenni a fejlesztéseket, a gyártók közötti versengést.
A Formula-E indulásakor, a 2014-15-ös szezonban még teljesen egyforma autókat használt a mezőny, ezzel nem is felelt volna meg a feltételnek, a második évadra azonban engedélyezetté vált a gyártók szerepvállalása, így sokan azt remélték, hogy csak formaság lesz az elektromos sorozat felvétele a fentebb említett szűk, elit körbe.
Valóban csak formaság lenne, viszont az FE vezetőinek éppen ezért nincs is szükségük erre a rangra - Alejandro Agag elmondása szerint ugyanis ez jelentős licenszdíjakat vonna maga után, amit ők még nem lennének készek kifizetni az FIA felé.
„Ha akarnánk, akár már ma világbajnoksággá válhatnánk, hiszen minden feltételnek megfelelünk” - mondta Agag, a Formula-E első embere. „Globálisan versenyzünk és komoly gyártókkal is rendelkezünk, szóval kérvényezhetnénk a felvételt. Az FIA azonban ebben az esetben jóval nagyobb jogdíjakat kérne, és őszintén szólva nekünk nem sokat jelent, hogy világbajnokság-e a nevünk vagy sem, hiszen senki más nem csinál olyat, mint mi; egyediek vagyunk. Nekünk és a csapatoknak is fontos a költségek kordában tartása, így jelenleg nem tartozik a prioritások közé, hogy megszerezzük a világbajnoki státuszt.”
Mivel a Formula-E még nem világbajnokság, így továbbra is Petter Solberg tekinthető az egyetlen versenyzőnek, aki két FIA-világbajnoki címet is elhódított a rali és a ralikrossz révén. Ha megtörténik a felvétel, Sebastien Buemi csatlakozhatott volna hozzá, hiszen 2014-es WEC-sikere után idén az elektromos sorozatot is meghódította a svájci.
A Formula-E kollektív tesztje jelenleg is zajlik Doningtonban, amely során mindenki javában készül az októberben startoló harmadik szezonra. A versenynaptár azonban továbbra sem tiszta, hiszen amellett, hogy két helyszínt még mindig nem neveztek meg, most kiderült, hogy a szezon végi montreali és New York-i fordulókat is új dátumra kell áthelyezniük, mivel Kanada ütközne a WEC várható 2017-es menetrendjével - a Hosszútávú világbajnokságban pedig továbbra is a mezőny több tagja szerepel párhuzamosan.
Alejandro Agag egyébként Doningtonban azt is elmondta, hogy terveik szerint a 2018-ban startoló ötödik szezontól 12-re növelik a jelenleg tízcsapatos mezőny létszámát. Jelenleg ez még logisztikai nehézségeket okozna, hiszen versenyzőnként két autót kell utaztatniuk a világ körül, ám az ötödik szezontól várhatóan az akkumulátorok már képesek lesznek egy verseny teljes távját kibírni, így a szállítások során is helyek szabadulnak fel.