DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

Lopez rögtön bajnokesélyes lesz a FE-ben?

Erre számítanak a Formula-E résztvevői, mégpedig nem akárkik, hanem a bajnoki címért küzdő Buemi és di Grassi. Úgy vélik, „a világ legjobb túraautósa” egy-két verseny alatt alkalmazkodik az egészen új kihíváshoz.

A Formula-E októberben induló 2016-17-es szezonja egy rendkívül figyelemreméltó újonccal bővül, a Citroen gyári kiszállásával WTCC-t otthagyó kétszeres (addigra valószínűleg háromszoros) túraautó-világbajnokkal, José Maria Lopezzel. Az argentin versenyző a DS Virgin csapatnál folytatja – így továbbra is megmaradnak a Citroenhez fűződő kötelékei –, az elektromos széria élmenői pedig arra számítanak, hogy akárcsak a WTCC-ben, azonnal sikereket fog elérni:

„Úgy vélem, a címért harcolhat” – jelentette ki a Formula-E bajnoka, Sebastien Buemi, akit az Autosport idéz. „A csapata erős volt az elmúlt két szezonban Birddel, arra számítok, hogy a következőben is jók lesznek. Szüksége lesz pár versenyre, hogy jól alkalmazkodjon. Más, mint amikor egyedül tesztelhetsz, de két versenynél tovább biztosan nem fog küszködni.”



Buemi fő riválisa, Lucas di Grassi – aki több mint tíz éve Lopezzel együtt szerepelt a Renault versenyzői programjában –, ugyancsak remeklésre számít az argentintól:

„Nagyon sokra tartom őt, a világ legjobb túraautó-versenyzője. Egy világbajnok érkezése mindig jó hír – remek adalék a sorozatnak, különösen, hogy Argentínában is van versenyünk, ahol komoly hírnévnek örvend mint a legjobb argentin pilóta. Rendkívül tapasztalt, a pályafutása csúcsán van. Versenyképes lesz, gyorsan meg fog tanulni mindent.”

Lopez egészen régen, 2006-ban versenyzett utoljára együlésesekkel, még a Formula-1 előszobájában, a GP2-ben. A következő évben váltott túraautókra hazájában, a 2010-es szezonra viszont szerződést kötött a később meghiúsult USF1 csapattal, és a HRT-vel is szóba hozták – de az F1-be nem sikerült bekerülnie. Argentínai sikerei azonban a WTCC-be juttatták, ahol első teljes szezonja, 2014 óta verhetetlen. Különleges kihívás lesz, hogy ősszel Lopez egyszerre fog túraautóval és a Formula-E-ben versenyezni, az utolsó két WTCC-fordulót ugyanis az elektromos szezon kezdete után tartják, bár a naptárak között ütközés nincsen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: