DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Formula-E

Prost örömünnepével zárult az idegtépő első felvonás

A bajnoki riválisok szoros, koccanásokkal tarkított felzárkózásával, némi esővel és balesettel vegyítve zajlott le a London ePrix első futama. A Prost-Senna kettős sikert eközben semmi nem veszélyeztette.

Az eső által megbolondított időmérő szokatlan rajtácsot alakított ki, aminek következtében Lucas di Grassi és Sebastien Buemi is a mezőny közepéből volt kénytelen elrajtolni, de végig eseménydús versenyük miatt szinte a futam teljes időtartama alatt őket követte a kamera. Nico Prost elhúzott az élen, és mögötte Bruno Senna is kényelmes előnyt tudott kialakítani Oliver Turvey-vel szemben.

Eközben azonban a középmezőnyben di Grassi és a pár hellyel mögüle induló Buemi lassan elkezdték levadászni ellenfeleiket, és miután a svájci is túljutott Nick Heidfelden, a két bajnoki ellenfél szinte fej-fej mellett száguldott. Előttük ekkor a másik Audi Sport Abt autóban Daniel Abt haladt, aki kötelességtudó csapattárshoz méltóan maga elé engedte di Grassit, ám Buemivel szemben olyannyira kiszélesítette autóját, hogy az e.dams pilótája sokáig nem tudott fogást találni rajta. Igaz, Abt már-már a sportszerűség határait súrolta, hiszen egyszer figyelmeztette is őt a versenyirányítás az egyenesben való túl gyakori irányváltásai miatt.

Abt és Frijns balesete a verseny második felében

Az első bokszkiállások előtt még Buemi pont át tudta ugrani a németet, így visszakerült di Grassi mögé, aki addig a DS Virginek mögött vesztegelt, a teljes vonatot pedig az ekkor negyedik helyen haladó Robin Frijns tartotta fel az Andrettivel.

Az autócserék alatt nem történt sok helycsere, az élcsoportban mindössze Frijns vesztett pozíciót Vergne-nyel szemben, majd a hollandot a bajnoki esélyesek is levadászták, versenye pedig akkor pecsételődött meg, amikor nem sokkal ezt követően összeütközött Abttal. Ezekben a percekben rövid időre ismét eleredt az eső a pálya felett, és amikor a német a külső íven bebújt a holland mellé, a két autó összeért - ennek hatására Abt kezéből kicsúszott az irányítás és nekicsapódott az Andrettinek, ezzel mindkettőjüket kiütve a versenyből.

A biztonsági autónak is pályára kellett lépnie a történtek miatt, ezzel a már egyébként is összesűrűsödött mezőny még szorosabb lett, hiszen az élen állók előnye is lenullázódott. Prostékat azonban ez nem zavarta meg, az újraindítás után ismét kirajzolódott az élen álló három autó közötti tempókülönbség: az e.dams elhúzott Senna Mahindrájától, a Mahindra pedig Turvey NEXTEV-jétől. A csata ezek után is csak mögöttük bontakozott ki Vergne, di Grassi és Buemi között, akiknek autói közé nem sok kanyarban lehetett volna betenni egynél több hajszálat. A bajnoki esélyesek egyszerre voltak óvatosak és agresszívak: miközben di Grassi igyekezett védekezni Buemivel szemben, próbált valahogy utat találni Vergne mellett is a szűk parki sétányokon. A nap leghajmeresztőbb pillanata pedig ebben az időszakban jött el: a brazil egyik előzési kísérlete során összeütközött Vergne-nyel!

DSC07527

A csata a bokszban is folyt: Ennyi volt a különbség di Grassi és Buemi között, amikor megérkeztek az autócserére


Fennakadásuk néhány másodpercre feltorlasztotta a mögöttük érkezőket, de végül mindketten tovább tudtak haladni változatlan sorrendben, azzal az apró különbséggel, hogy di Grassi autójáról immár hiányzott a jobb első kerék védőeleme, valamint orrkúpja is megsérült. Buemi azonnal megkapta ezt a hírt és támadásba lendült a FanBoostot is felhasználva (amit rajta és Heidfelden kívül di Grassi is megkapott), de a brazil zárta az ívet a következő kanyar előtt, sőt, mit sem törődve sérült autójával még a leggyorsabb kört is megfutotta. Ezt azonban hamarosan Nelson Piquet Jr. átvette tőle, így az érte járó két pont nem a bajnoki éllovas brazil kezét ütötte.

A sorrend változatlan maradt az utolsó körökre, viszont ekkorra is maradt dráma. Miközben Buemi az előtte tornyosuló kihívásra koncentrált, Sam Bird egy szemfüles mozdulattal elment mellette, így két képzeletbeli pontot kivéve a svájci zsebéből. Szinte ugyanebben a pillanatban az addig harmadik helyen álló, élete első dobogójára hajtó Turvey Vergne nyomása alatt hibázott és a falban kötött ki, ami véget vetett minden reményének.

Nicolas Prost végül kényelmesen nyerte a futamot és ezzel első győzelmét aratta a szezonban, mögötte Senna pedig először állhatott dobogóra, a Mahindra második pódiumát szerezve Vergne előtt. Ám hiába a hangzatos Prost-Senna befutó, ez a futam nem az ő csatájukról szólt. A valódi csatába viszont még az utolsó utáni pillanatra is jutott egy csavar, Buemi ugyanis hátulról nekikoccant az előtte korán fékező, valószínűleg utolsó energiatartalékait használó Birdnek, majd pedig meg is tudta előzni a britet, így ötödikként haladhatott át a célvonalon, közvetlenül di Grassi mögött.

DSC040601

A brazil így csak két ponttal szerzett többet svájci riválisánál, köztük tehát a különbség nem módosult jelentősen a vasárnapi finálé előtt. Di Grassi most 3 egységgel vezet, de még 30 szerezhető az utolsó napon, és ha Buemi netán a pole-ba kvalifikálna - amire száraz időmérő esetén jó esély van -, akkor pontegyenlőséggel vághatnának neki a mindent eldöntő futamnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: