Az elektromos versenysorozat a jövőben is csak az autók hajtását és belsőségeit illetően akarja nyitva hagyni a fejlesztési versenyt, így minden résztvevő csapatnak ugyanaz a karosszéria áll majd rendelkezésére, amelyen nem is változtathatnak.
Jelenleg a mezőny a Spark-Dallara által épített és az első szezonban bemutatott kasznit használja, amely még két szezonon át szolgálatban is lesz, ám a 2018/19-es szezonra arculatváltást tervez a Formula-E, ennek értelmében pedig már korábban kiírtak egy pályázatot a sportba vágyó beszállítók számára.
Az Autosport úgy tudja, hogy több jelentkező is beadta terveit, amelyek a Motorsport Világtanács következő, június 24-i torinói ülésén át is esnek egy szelektáláson, és ezt követően az FIA talán már be is jelenti, hogy milyen partnerekkel képzeli el a jövőt az ötödik szezon után.
Most azonban a pályázók egyikének kiléte és tervrajza is napvilágra került, ami betekintést enged abba, hogy milyenek lehetnek a Formula-E versenyautói 2018-tól kezdve. A képeken a TEOS Powertrain Engineering vázlatai láthatóak, amely cégcsoport magában foglalja a Renault F1-es programjával máig kapcsolatban álló Mecachrome-ot és az LMP2-es autók építésében jártas ADESS vállalatot.
Oldalról nézve úgy tűnik, mintha a modell átmenetet képezne a formulaautók és az LMP2-es sportautók között, hiszen a kerekek körüli fedőelem továbbra is megmaradna, sőt, szélesebbé válna és kiterjedne a hátsó tengelyre is. A másik szembetűnő változás a versenyző feje előtt burok, amit a Red Bull által nemrég prezentált aeroscreen mintájára terveztek, és a sérülések kockázatát lenne hivatott csökkenteni.
Persze nem biztos, hogy ez a pályázat kapja meg végül a zöld jelet a FIA-tól, az viszont a korábban ecsetelt tervek és nyilatkozatok alapján egyértelmű, hogy a jövő Formula-E autóinak külseje látványosan el fog térni attól az összképtől, ami ma az együléses versenyautókról él az emberek fejében.