Az Aguri a Formula-E mezőnyének egyik olyan csapata, amely jelenleg még teljesen független: sem egy autógyártó, sem egy nagy befektető-vállalat nem kebelezte be őket a sorozat eddigi másfél szezonja során, bár már az elmúlt hónapokban kilátásba helyezték, hogy ez a helyzet hamarosan megváltozhat.
És az átalakulási hullám most akár pár nap alatt végig is söpörhet az Aguri Suzuki által alapított istállón. A Motorsport.com értesülései szerint ugyanis előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a Chinese Media Capital (CMC) befektetőcéggel, és ha a megállapodást a napokban megejtik, már a hétvégi Párizs ePrix-re új identitást kaphat a csapat.
Mindez versenyzőcserével is járna, hiszen a CMC által pártfogolt, korábbi F1-es tesztelő és WTCC-futamgyőztes Ma Csing-hua már készen áll arra, hogy elfoglalja helyét az egyik autóban. A hírek szerint Salvador Durannak nem maradna hely, aki már vissza is utazott Párizsból Mexikóba, míg Antonio Felix da Costa tovább folytatná a csapattal.
Noha a Motorsport értesülései szerint - és más források híreivel ellentétben -, még semmit nem véglegesítettek, ám jó esély van arra, hogy a csapat a harmadik szezontól a Renault ügyfelévé váljon, és a franciák által kifejlesztett, a sorozatban jelenleg etalonnak számító hajtásláncot kapja meg. Minden bizonnyal az istálló neve is megváltozik legkésőbb ősszel, az alapító Aguri Suzuki pedig távozna a csapattól, mint azt az első szezon óta már a vezetőség több tagja is megtette.
Nem sokkal a hírek felszínre bukkanása után az Aguri is kiadott egy rövid közleményt, amelyben megerősítették, hogy zajlanak a tárgyalások a csapat eladásáról, amelynek következtében valószínűleg Suzuki kapcsolata is megszűnik az istállóval a következő hónapok során.