A német bal kezét az elektromos sorozat aktuális szezonjának második versenyén érte nagy erőhatás, amikor megcsúszó Mahindráját mentette meg a fallal való találkozástól egy valószerűtlen korrigálással. Heidfeld akkor ugyan befejezte a futamot pontszerző helyen, de hamar kiderült, hogy kézfeje operációt igényel, ami miatt ki kellett hagynia egy futamot a Formula-E-ben és a WEC-ben is.
A német februárban Buenos Airesben már visszatért a volán mögé, miután sérülése rendbe jött annyira, hogy az ne akadályozza a versenyzésben.
„Az orvos azt mondta, hogy még el kell telnie néhány hónapnak, mire ismét a megszokott érzést nyújtja majd, de én azt hiszem, hogy a rugalmassága már sohasem lesz olyan, mint korábban volt” - nyilatkozta Heidfeld a Motorsportnak, majd hangot adott azon reményének, hogy a sérülés nem fogja befolyásolni a teljesítményét pályafutása hátralévő részében. „Szerintem nem, mivel az autósportban szerencsére nincs szükségünk olyan nagyfokú rugalmasságra. Nem tudom ugyan teljesen előre- és hátrahajlítani, de az autó kormányának tekeréséhez elég. Ahhoz pedig csak idő kell, hogy visszatérjen bele az erő.”
A töretlenül fejlődő Formula-E-t egyetlen komolyabb kritika éri a közvélemény részéről, miszerint az autók túlságosan lassúak más élvonalbeli együléses sorozatokhoz képest - csúcssebességük ugyanis csak 225 km/óra. Heidfeldet erről is megkérdezték, szerinte azonban a versenynaptár szűk helyszínein egyébként sem haladhatnának nagyobb tempóval.
„Valóban nem annyira gyorsak, mint a Formula-1-es autók, de az általunk használt utcai pályákhoz éppen megfelelők. Látva, hogy mennyire szűkek a városi helyszínek kanyarjai, a tempónk pont illik azokhoz. Ha egy Formula-1-es gép próbálna végigmenni ezeken a vonalvezetéseket, az túlságosan veszélyes lenne. Valójában egész biztos, hogy nem is kapná meg erre az engedélyt” - mérlegelte a helyzetet a német, aki az F1-ben 13 dobogóig jutott futamgyőzelem nélkül.