A hideg fékek miatti félelem ellenére simán eljött a mezőny az első kanyarokban. Buemi megtartotta a vezetést, Prost viszont nem rajtolt olyan jól, mint a harmadik helyről Nick Heidfeld, így a német feljött a második helyre. Az e.dams Renault franciája hamarosan egy még nagyobb elfékezést mutatott be, ennek köszönhetően pedig di Grassi is meg tudta őt előzni.
A közvetlen élmezőny mögött eközben nagyszerű csatákat vívott Senna, a két DS Virgin és a két Dragon, a küzdelmeknek azonban egy időre vége szakadt, amikor Simona de Silvestro egy megcsúszás után a falban landolt Andrettijével - a nap során már másodszor. A 14. helyről kiálló svájci versenyzőhölgy autójának eltakarítása idejére teljes pályás sárga zászló lépett érvénybe, ami újítás az idei évre, és tulajdonképpen az F1-ben is használt virtuális biztonsági autó megfelelője.
Már az újraindítás pillanatára is nagy különbségek alakultak ki, Buemi pedig ezt tovább növelve hamarosan már több másodperces előnyre tett szert üldözőivel szemben, akik az előző szezon szellemiségében látványos küzdelmekkel tarkították a futamot. Az erős kezdés után két versenyző kezdett fokozatosan visszaesni: Sennát és Vergne-t egyre többen előzték meg.
Féltáv környékén eljött az autócserék ideje, ezzel egyidőben pedig egy újabb baleset is történt, amikor da Costa és Villeneuve összeütköztek, ez pedig a portugál számára a futam végét jelentette.
A bokszkiállások után Buemi kényelmes előnyét semmi nem veszélyeztette, di Grassi azonban feljött a második helyre, akinek gyorsan nyomába sietett a Heidfelden hamar túljutó Prost. A franciát azonban hamarosan újabb dráma sújtotta, amikor egy szűk sikánban a falat lekoccolva letörte hátsó vezetőszárnyának egyik tartóelemét. A szárny összeroskadt állapotban az autón maradt és meglepetésre Prost így is képes volt di Grassi mögött maradni. A versenyirányítás azonban az autó veszélyessége miatt fekete-narancssárga zászlóval figyelmeztette őt, és bár a francia eleinte hajthatatlan volt, csapata felszólítására mégis kiállt a bokszba és feladta a versenyt, ezzel együtt pedig a dobogós helyet.
Buemi tökéletes hétvégével, pole-t és leggyorsabb kört szerezve megnyerte a szezonnyitót, negyedik győzelmét aratva ezzel a Formula-E-ben. A második a tavalyi győztes di Grassi lett, mögötte azonban az utolsó kanyarokig kiélezett csata zajlott Heidfeld és a nyomában lévő két Dragon között. Heidfeld végül sikeresen kivédekezte Duval támadásait és bejött az utolsó dobogós helyre.
Nelson Piquet-nek nem sikerült az előrelépés az utolsó helyről, autója egy alkalommal még meg is állt a pályán, noha újra tudta azt indítani. Végül a címvédő két kör hátrányban ért célba, de a China Racing mégis több pontnak örülhetett, hiszen Oliver Turvey a zavarosban halászva elcsípte a 6. helyet. Jól szerepelt az újonc Nathanael Berthon is, aki az első szezon technikáját használó Agurival jött be nyolcadiknak, és Robin Frijns is hasonló körülmények között készült pontszerzésre, ám a leintés előtt a célegyenesben átadta a 10. helyet Stephane Sarrazinnak, elmondása szerint autójának végéhez érő energiaszintje miatt.
A Pekingi ePrix végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Sebastien Buemi | Renault e.Dams | 26 kör |
2 | Lucas di Grassi | ABT Audi Sport | 11.0 |
3 | Nick Heidfeld | Mahindra | 15.7 |
4 | Loic Duval | Dragon | 16.0 |
5 | Jerome d'Ambrosio | Dragon | 16.5 |
6 | Oliver Turvey | NEXTEV TCR | 39.5 |
7 | Sam Bird | DS Virgin | 47.5 |
8 | Nathanael Berthon | Team Aguri | 58.6 |
9 | Daniel Abt | ABT Audi Sport | 1:03.4 |
10 | Stephane Sarrazin | Venturi | 1:07.8 |
11 | Robin Frijns | Andretti | 1:31.0 |
12 | Jean-Eric Vergne | DS Virgin | 1:50.8 |
13 | Bruno Senna | Mahindra | 1 kör |
14 | Jacques Villeneuve | Venturi | 2 kör |
15 | Nelson Piquet | NEXTEV TCR | |
Ret | Nicolas Prost | Renault e.Dams | |
Ret | Antonio Felix da Costa | Team Aguri | |
Ret | Simona de Silvestro | Andretti |