A Formula-E első, 2014-15-ös szezonjának kvalifikációs rendszere négy csoportra osztotta a mezőnyt, amelyekbe sorsolással kerültek a pilóták. Ezek önálló, 10 perces etapokban hajtottak a pályára, a rajtsorrendet pedig a kombinált eredmény határozta meg. A pole-pozíciós 3 bajnoki ponttal is gazdagodott.
A motorsport.com értesülései szerint ezen módosítanak a 2015-16-os második szezonban. A négy csoport maradni fog, de mindössze 6 perc áll majd rendelkezésükre – a lap szerint ez azt jelenti, hogy csupán egyetlen gyorskört tudnak majd megtenni. A csoportok kombinált eredménye határozza meg a 6.-tól 20. pozícióig tartó rajthelyeket, az öt leggyorsabb versenyző viszont egy Super Pole-on vesz részt, azaz a WTCC-ből ismert formátum alapján egyesével hajtanak ki a tiszta pályára, elsőként az ötödikkel.
„A határon száguldó és falat súroló autók valódi látványt szolgáltatnak egy utcai pályán, időmérőn, ez a Formula-E versenyeinek egyik fénypontja” – fogalmazott Alejandro Agag, a széria első embere. „Ezzel az új menetrenddel gondoskodunk arról, hogy a pole-pozícióért vívott harc csak a legvégén dőljön el.”