Az alapvetően hatalmas népszerűséggel debütáló Formula-E sorozat egyik legmegosztóbb eleme a FanBoost volt, melynek sok támogatója akadt, mások viszont kritikával illették, komolytalannak és igazságtalannak bélyegezve azt. A rajongók a bajnokság két futama közt az interneten szavazhattak arra, hogy melyik három versenyző kaphat néhány másodperc erejéig plusz teljesítményt a következő versenyen.
A széria vezetője, Alejandro Agag azonban eredetileg nem így képzelte el a FanBoostot, hanem úgy, hogy a rajongók a futam közben dönthessenek arról, hogy kit akarnak támogatni. Az Autosport értesülései szerint ez az ősszel induló második szezonban meg is valósulhat, az legalábbis bizonyosnak tűnik, hogy változtatások következnek a rendszerben. „Megváltozhat a FanBoost alkalmazásának módja, de még dolgozunk az ügyön az FIA-val és annak jogi részlegével” – mondta el Benoit Dupont, a széria sportigazgatója.
A legvalószínűbb elképzelés szerint a szavazás az autócserékig tarthat, s a versenyzők a második autóval használhatják majd a bónuszt. Az Autosport úgy tudja, hogy az FIA korábban a tervezet ellen volt, mivel aggódtak amiatt, hogy a szavazatok összesítése hiteles legyen. Ha ez megoldódik, talán megvalósulhat Agag elképzelése is.
A FanBoost technikai szabályai már bizonyosan megváltoznak, hiszen azzal együtt, hogy az autók versenyen nyújtott teljesítményét 150-ről 170 kW-ra emelik, a kvalifikációs és a FanBoost-limit 180-ról 200-ra nő – a bónusz időtartama viszont ötről három másodpercre csökken.