Közép-európai idő szerint 9:15-kor kezdetét vette a duplafutamos hétvége első edzése - ezen a szombaton és vasárnapon ugyanis két „versenyhétvégét” is lebonyolítanak egymás után, amelyek végén eldől, hogy ki lesz a Formula-E első szezonjának bajnoka.
A London központjában található Battersea park körüli száguldást a szezon egyik legizgalmasabb állomásaként fémjelezték, ám maga a pálya úgy tűnik, több okból sem fogja magát belopni a versenyzők szívébe. Mindenekelőtt rendkívül keskeny, ami miatt - noha közhelynek tűnhet - az időmérő edzésen elért eredmény különösen fontos lesz, hiszen az előzés nehézkesnek tűnik. A pálya emellett elég poros is, hiszen a fölé belógó fákról több helyen is rengeteg falevél és egyéb törmelék hullott az aszfaltra.
A legnagyobb bosszúságot mégis az út egyenetlensége okozza a versenyzők számára - az 1-es kanyarban egy akkora bukkanón kell átszáguldaniuk, amihez foghatóval eddig aligha találkozhattak világszínvonalú autóversenyen. Ez a kritikus szakasz eddig egyetlen áldozatot szedett Jerome d’Ambrosio személyében, hiszen egy alkalommal, amikor keresztülhajtott rajta, ki is tört a Dragon hátsó felfüggesztése. A belga szerint nagyon gyorsan csinálni kellene valamit a veszélyes szakaszokkal.
„Azt nem mondanám, hogy idegeskednénk miatta, hiszen mindenki számára ugyanaz a helyzet, de nem is értem, hogy nem vették eddig észre ezeket a nagy huppanókat a szervezők az 1-es és a 8-as kanyarban” - nyilatkozta d’Ambrosio. „Az csak egy dolog, hogy megugrik az autó, de sérülést okozhat a gépnek és akár a versenyzőknek is. Egy alkalommal jeleztem is a rádión a csapatnak, hogy vissza kell lassítanom, mert nagyon fáj a hátam. Nem tudom, mit lehetne kezdeni ezekkel a kritikus pontokkal, de tényleg ki kelleje javítani a versenyre, mert különben autótemetőkét fognak funkcionálni.”
Watch the cars fly over the Turn 1 bump #LondonePrix
Posted by FIA Formula E on 2015. június 27.
Noha csak halványan, de a belgának is van még esélye a bajnoki cím megszerzésére ezen a hétvégén, ha ő a lehető legtöbbet hozza ki a két futamból, miközben az éllovasok kevés pontot szereznek. Amikor a címszerzésről kérdezték, viccesen így válaszolt: „Nos, most hogy láttam az 1-es kanyart, talán ha az összes ellenfelem kiesne ott, akkor lenne esélyem!”
Az első szabadedzésen egyébként a Venturi pilótája, Stephane Sarrazin volt a leggyorsabb Sam Bird és Lucas di Grassi előtt. A köridők folyamatosan és nagy mértékben javultak a 45 perc során, ahogy a pilóták egyre magabiztosabbak lettek a számukra is ismeretlen pályán, ennek tudhatóak be a megszokottnál nagyobb különbségek az élmezőnyben.